۲۰۲۴ ۲۰ May - دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۸۴
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1027)

رسانه های داخلی

۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

روایتی از دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با آیت‌الله رئیسی
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور: ‏سه جمله از دیدار نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان با دکتر رئیسی:
‏- اگر انقلاب ایران نبود معلوم نبود حرکت کردی چه سرانجامی می‌داشت؛
‏- امام خمینی فقط رهبر ایران نبود. رهبر ما هم بود؛ همانطورکه مسعود بارزانی هم گفته اولین فردی که به کرد‌ها در برابر داعش کمک کرد ژنرال قاسم سلیمانی بود.
ادعای تازه درباره جنگنده سوخو ۳۵ ایران
به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه مدرن پالسی اخیراً در گزارشی مدعی «تحویل جنگنده‌های سوخو ۳۵ روسیه به ایران» شده و در آن ادعا کرده است که ایران به زودی «۲۴ جنگنده نسل چهارمی دوموتوره با قدرت بالای مانور دریافت خواهد کرد.» در ادامه گزارش آمده است که «انتظار می‌رود برخی از این جنگنده‌ها در پایگاه هوایی اصفهان در مرکز ایران مستقر شوند.»
گزینه‌های ریاست مجلس دوازدهم
به گزارش خبرگزاری تسنیم، ۲۴۵ نماینده مجلس شورای اسلامی دوازدهم در دور اول انتخابات در ۱۱ اسفند ماه مشخص شدند و ۴۵ نماینده باقی‌مانده نیز در دور دوم انتخابات در جمعه این هفته (۲۱ اردیبهشت) مشخص خواهند شد تا مجلس دوازدهم کار خود را با ۲۹۰ نماینده از ۷ خرداد ماه به‌ریاست مسن‌ترین نماینده مجلس، آغاز کند. بنابر این گزارش، محمدباقر قالیباف با سابقه ریاست مجلس در ۴ سال گذشته، علی نیکزاد با سابقه دودوره‌ای وزارت و نائب‌رئیسی مجلس، منوچهر متکی با سابقه یک دوره سکانداری وزارت امور خارجه و حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با سابقه نائب‌رئیسی مجلس یازدهم، ۴ گزینه اصلی برای ریاست مجلس دوازدهم هستند که ممکن است بر اثر رایزنی‌هایی که اکنون در حال انجام است، در نهایت ۲ گزینه برای رأی‌گیری در صحن علنی باقی بمانند. همچنین برخی نمایندگان تصور می‌کنند که ممکن است سید محمود نبویان نماینده فعلی و منتخب اول تهران، گزینه پیش‌بینی‌نشده و غافلگیرکننده انتخابات ریاست مجلس باشد، اما پیگیری‌های خبرنگار تسنیم حاکی از این است که آقای نبویان در گفتگو‌هایی که با چند نماینده منتخب مجلس داشته تصریح کرده است که تمایلی برای ریاست مجلس ندارد.
بی اساس بودن تهمت خالص سازی
کیهان نوشت: «شمار زیادی از مدعیان اصلاحات پیش از انتخابات مجلس به دروغ می‌گفتند نامزد نداریم و لیست نمی‌دهیم؛ حتی با گستاخی به نظام تهمت خالص‌سازی زدند؛ این فریبکاری با نشانه‌های متعدد، همان زمان آشکار بود، حتی پیش از انتخابات رسانه‌های این طیف فهرستی از نامزد‌های اصلاح‌طلب شامل ۱۶۵ نفر را منتشر کردند و همچنین پس از انتخابات اعتراف کردند که مجلس یکدست نیست که ثابت کرد خالص‌سازی یک تهمت و نامزد نداشتن در انتخابات دروغ است. باید از مدعیان اصلاحات پرسید؛ این چه خالص سازی و نداشتن نامزد بود که به اعتراف خودتان در مرحله اول انتخابات حدود ۸۰ نفر از این طیف منتخب شده و امیدوار هستید پس از مرحله دوم تعداد آنها به ۱۰۰ نفر برسد؟ با نامزد‌هایی که نداشتید چگونه می‌خواهید فراکسیون تشکیل دهید؟!
اعلام آمادگی همکاری هسته‌ای با عربستان
رئیس سازمان انرژی اتمی در دیدار با سفیر عربستان: عربستان سعودی رویکرد جدیدی را در پیش گرفته و به دنبال توسعه فناوری هسته‌ای است که ما آماده همکاری با کشور‌های منطقه به‌ویژه عربستان هستیم. ایران بیشترین همکاری‌ها را در زمینه بازرسی‌ها با آژانس داشته و دارد. در چارچوب پادمان و ان‌پی تی همچنان همکاری‌های لازم را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهیم داشت. / همشهری
توضیح سردار رادان درباره علت برخورد انتظامی با بی‌حجابی
سردار رادان: دشمن امروز به همین سبب به دنبال کارزار خیابانی است و از این طریق می‌خواهد اذهان را تسخیر و جامعه را نا امن جلوه دهد. بار‌ها اعلام کرده ایم که این موضوع کاملاً اجتماعی و فرهنگی است ولی هنگامی که سرریز می‌شود باید با اقدام انتظامی از آسیب بیشتر آن جلوگیری کرد. امنیت محصول جمعی است و به هیچ عنوان نباید آن را کار ویژه یک دستگاه دانست. برآیند همه فعالیت‌ها در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نقش تأثیر گذار همه این‌ها می‌شود امنیت که باید آن را حفظ و ارتقا بخشیم. در موضوع عفاف و حجاب همگان شاهدند که دشمن تا پشت درب خانه‌های ما آمده و به دنبال گرفتن چادر از بانوان است که امروز به عنوان پرچم کشورمان محسوب می‌شوند و در اینجا ما باید پای کار باشیم و این اجازه را به دشمن ندهیم. / همشهری
وقتی اصلاح طلبان از روحانی سوپرمن می‌سازند!
روزنامه آرمان ملی: ظاهراً حسن روحانی قصد سکوت ندارد و دلایل ردصلاحیتش دیگر تنها موضوع مدنظر او نیست، چنانکه بر خلاف گذشته به اقدامات شهرداری هم ورود پیدا کرده و انتقاد می‌کند. چنانکه در بخشی از دیدار جمعی با وزرا و معاونان سابق خود گفت: «امروز سر ساخت مسجد دعوا می‌کنند در حالی‌که اول باید نمازخوان تربیت کرد. اگر نمازخوان بیشتر شد، آنها خودشان مسجد درست می‌کنند.» یا به صراحت به نقد رئیسی و دولت او می‌پردازد: «در این ۳۰ ماه دولت سیزدهم، ارزش بورس ۴۶ میلیارد دلار تنزل پیدا کرده در حالیکه در ۳۰ ماهه اول دولت یازدهم، ۸٫۵ میلیارد دلار رشد داشت. آنها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم.» مشخص است روحانی می‌خواهد چهره دیگری از خود به نمایش بگذارد و از آن شخصیت قبلی که تمایلی به انتقاد علنی نداشت، خارج شود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها