۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۰۱
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
رصد (534)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

کاخ سفید: دادگاه ترامپ در تمرکز بایدن نیست

- سخنگوی کاخ سفید همزمان با آغاز محاکمه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در دادگاه کیفری منهتن نیویورک در جمع خبرنگاران گفت که حضور ترامپ در دادگاه «در تمرکز» بایدن نیست. بدیهی است زمانی که بایدن وقت بررسی اخبار را داشته باشد، اخبار پیرامون ترامپ را مطالعه خواهد کرد اما این موضوع در تمرکز او نیست.

- «دونالد ترامپ» تمام ۳۴ اتهام مطرح شده علیه خود، از جمله جعل پرونده‌های تجاری، توطئه چینی و پرداخت رشوه به دو زن را رد کرد و مدعی شد که بیگناه است. بر اساس اعلام رسانه‌های آمریکا قاضی پرونده ترامپ به او درباره اظهار هرگونه نظری که باعث تحریک به خشونت علیه هر مقامی شود هشدار داده است. طبق اعلام دادگاه منهتن اسناد گواه آن است که ترامپ با اتهام جعل اسناد تجاری برای پوشش شواهد و فعالیت‌های غیرقانونی خود مواجه است. شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد جلسه بعدی دادگاه ترامپ ۴ دسامبر (۱۳ آذر) در نیویورک برگزار می‌شود.

تصویب دو قطعنامه به نفع فلسطین در شورای حقوق بشر سازمان ملل

اولین قطعنامه در مورد شهرک‌های یهودی‌نشین در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی بود که ۳۸ کشور به آن رای موافق، ۵ کشور رای ممتنع و ۴ کشور هم رای مخالف دادند. قطعنامه دوم نیز در مورد حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین است که با رای موافق ۴۱ کشور، ۳ رای ممتنع و ۳ رای مخالف به تصویب رسید.

واکنش‌ها به عضویت فنلاند به ناتو

- «بلینکن» وزیر خارجه آمریکا: ناتو در یک لحظه تاریخی به سر می برد، از عضویت فنلاند در این پیمان استقبال می کنیم. بار دیگر بر حمایت خود از اوکراین و  تلاش برای افزایش توانمندی ناتو تاکید می کنیم.

- دبیرکل ناتو: عضویت فنلاند برای منطقه بالتیک و شمال ناتو بسیار اهمیت دارد. باب پیوستن به ناتو برای هر کشور دموکراتیکی که تمایل به عضویت دارد، باز است. فنلاند به تمام تضمین های امنیتی لازم به عنوان یک عضو ناتو دست خواهد یافت.

- دبیر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه: پیوستن فنلاند به ناتو وضعیت منطقه را به شدت تشدید می‌کند، گسترش ناتو تهدیدی برای امنیت روسیه و منافع ملی این کشور است، و دقیقاً این وضعیت ما را مجبور می‌کند تا اقدامات متقابل تاکتیکی و استراتژیک انجام دهیم.

رویترز: بن‌سلمان به دنبال تنظیم روابط خارجی عربستان بدون تکیه به آمریکا است

رویترز نوشت: محمد بن سلمان اعلام کرده که آماده است به تنهایی و بدون کمک ایالات متحده برای دنبال کردن منافع عربستان سعودی پیش برود، خواه این به معنای برقراری مجدد روابط با دشمنان ایالات متحده مانند ایران باشد یا حذف نفت از بازار و خشم مصرف کنندگان. این استراتژی برای ایجاد شرایطی طراحی شده است که عربستان سعودی را قادر می سازد تا روی طرح تحول اقتصادی گسترده بن سلمان یعنی چشم انداز ٢٠٣٠ تمرکز کند، که در آن صدها میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است، به این امید که درهای این پادشاهی محافظه کار را به روی تجارت و گردشگری در میان افزایش رقابت منطقه‌ای باز کند.

ان‌بی‌سی: بالون چین اطلاعات سایت‌های نظامی آمریکا را جمع‌آوری کرد

شبکه ان.بی.سی نیوز آمریکا گزارش داد بالون چینی که چندی پیش توسط آمریکا بعد از مدت‌ها گشت‌زنی در حریم هوایی این کشور سرنگون شد، توانسته اطلاعات مربوط به چند مکان نظامی را جمع‌آوری و این اطلاعات را به صورت همزمان به پکن منتقل کند. این بالون چندبار از فراز تعدادی از مکان‌های نظامی عبور کرده است. مقام‌های آمریکایی در زمان سرنگونی این بالون، تأثیر آن را بر امنیت ملی آمریکا کم‌اهمیت جلوه دادند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها