۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۰۶
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
رصد (538)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

کاخ سفید: اسرائیل حق دفاع از خود را دارد

کاخ سفید: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است و حق آن برای حفاظت از خود و شهروندانش در مقابل حملات را به رسمیت می‌شناسیم. اسرائیل نگرانی‌های امنیتی مشروعی داشته و حق دفاع از خود را دارد. ما شلیک موشک از لبنان و غزه علیه اسرائیل را محکوم می‌کنیم.

نتانیاهو: ساکنان شهرک‌ها آماده روزهای سخت باشند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی خطاب به ساکنین شهرک‌های اشغالی در جوار مرزهای نوار غزه اظهار داشت که ساکنین این شهرک‌ها به زودی باید خود را برای روزهای سخت پیش رو آماده کنند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: رژیم صهیونیستی ۵۰ تن بمب روی غزه ریخت

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: ما ۱۰ هدف را با ۵۰ تن بمب در نوار غزه هدف قرار دادیم. این حملات به محل های تولید سلاح و موشک و بمب و نظایر آن و یک مرکز توسعه و تحقیقات مهم در منطقه جبالیا و تونل های نزدیک حصار مرزی نوار غزه با سرزمین های اشغالی انجام شد. ۴۴ فروند موشک از نوار غزه به سرزمین های اشغالی شلیک شده است. ارتش اسرائیل ۲۹ فروند از آنها را رهگیری کرده است.

انتقاد از عملکرد ضعیف امنیتی نتانیاهو

«بتزلائل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی:کابینه نتانیاهو در توانایی برقراری و حفظ بازدارندگی در برابر گروه‌های مقاومت فلسطینی و حزب الله لبنان عملکرد ضعیفی داشته است. تلاش می‌کنم تا وفاداری‌ام را به کابینه نتانیاهو حفظ کنم، اما عملکرد وضعیت امنیتی ما اکنون غیرقابل دفاع است.

 

پیام حماس و جهاد اسلامی به میانجی‌گران

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی: ما به میانجیگران تاکید کردیم، (از جمله قطر)  اگر اشغالگران به تجاوزاتش به مسجدالاقصی ادامه دهند، به شلیک موشک‌ها ادامه خواهیم داد.

صدر: کشور‌های اسلامی سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی را ببندند

رئیس جریان صدر عراق: کشور‌های عربی و اسلامی هر چه سریع‌تر سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی را در کشور‌هایی که این سفارتخانه‌ها در آنجا وجود دارد ببندند. اگر این کار تأثیری نداشت آن وقت باید موضع جدی دیگری اتخاذ کرد.

کربی: پیش بینی‌های ما درباره افغانستان درست نبود

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید: بدیهی است که پیش بینی‌های ما درباره افغانستان و سرعت طالبان در پیشرفت در سراسر این کشور درست نبود، فکر نمی‌کنم ما بطور کامل پیش بینی کرده بودیم که آن‌ها با چه سرعتی در مناطق داخلی افغانستان به توافق می‌رسند و این مناطق به شکلی دومینووار سقوط می‌کنند. ما پیش بینی نکرده بودیم نیرو‌های امنیت ملی افغانستان انقدر سریع از هم می‌پاشند و برای کشورشان نمی‌جنگند آنهم پس از ۲۰ سال آموزش و تجهیزاتی که ما در اختیارشان قرار دادیم. گمان کنم ما به طور کامل از سطح فساد مالی در رده‌های افسری ارتش خبر نداشتیم.

چین آمریکا را تحریم کرد

دولت چین در واکنش به سفر رئیس‌جمهور تایوان به آمریکا و دیدار با رئیس مجلس نمایندگان این کشور، ۲ نهاد آمریکایی و ۲ نهاد تایوانی را تحریم کرد.

هند و مالزی دلار را کنار می گذارند

وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی این کشور مبنی بر اینکه مبادلات تجاری با روپیه انجام شود ازین پس در مبادلات تجاری دلار کنار گذاشته می‌شود. این اقدام پس از تلاش هند برای دور شدن از دلار آمریکا صورت می‌گیرد، زیرا ارزش دلار پس از جنگ روسیه و اوکراین در برابر پول محلی افزایش یافته است. وزارت امور خارجه هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تجارت بین هند و مالزی اکنون می‌تواند به روپیه هند (INR) علاوه بر روش‌های فعلی تسویه با سایر ارزها انجام شود.

واكنش روسيه به درخواست‌هاى غرب از چين

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه: درباره تاثیرپذیری چین از غرب باید گفت، چین قدرتی جدی و دارای موضعی مستقل است و تحت نفوذ خارجی، نظر خود را تغییر نمی دهد. اظهارات بلینکن در مورد ضدحمله قریب الوقوع کی یف به دقت توسط ارتش روسیه دنبال می شود و در برنامه ریزی مدنظر قرار می گیرد. تماس‌های بین شی جین پینگ و مکرون بسیار حائز اهمیت بوده است؛ گزارش ها را دنبال کردیم.

جورجیوا: اقتصاد جهانی به سمت ضعیف ترین رشد از سال 1990 پیش می رود

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول: کاهش شدید رشد اقتصاد جهانی در سال گذشته پس از پس لرزه های همه گیر کووید و تهاجم روسیه به اوکراین در سال 2023 ادامه خواهد داشت و خطر تداوم آن برای پنج سال آینده وجود دارد. رشد جهانی در پنج سال آینده حدود 3 درصد باقی خواهد ماند که پایین ترین پیش بینی رشد میان مدت آن از سال 1990 است.

یک میلیون نفر از زمان صدام تا داعش در عراق ناپدید شدند

سازمان ملل اعلام کرد که از زمان صدام تا دوره داعش حدود یک میلیون نفر در عراق ناپدید شده‌اند. حدود ۲۹۰ هزار نفر از جمله ۱۰۰ هزار نفر کرد در حمله کشتار جمعی صدام در اقلیم کردستان در سال‌های ۱۹۶۸ و ۲۰۰۳ ناپدید شدند. ناپدید شدن و ربوده شدن بعد از عملیات نظامی آمریکا در سال ۲۰۰۳ ادامه یافت و حدود ۲۰۰ هزار عراقی بازداشت شدند.

سفر هیئت سعودی به صنعا برای مذاکره درباره آتش بس دائمی

رویترز به نقل از منابع آگاه: یک هیئت سعودی-عمانی قصد دارد هفته آینده به صنعا برود تا درباره آتش بس دائمی با انصارالله یمن گفت‌وگو کند. اگر مذاکرات به نتیجه برسد قبل از عید فطر توافق آتش بس اعلام می‌شود. همچنین ائتلاف سعودی - اماراتی ممنوعیت ورود ۵۰۰ کالا به یمن را که در اوایل سال ۲۰۱۵ وضع شده بود، لغو کرد.

اعتراف لیبرمن به فروپاشی بازدارندگی رژیم صهیونیستی

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ و وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی با مضحک خواندن حملات این رژیم و ناکارامدی آن اذعان کرد که بازدارندگی اسرائیل در برابر جنبش حزب الله به طور کامل فروپاشیده است.

ممانعت آمریکا از صدور بیانیه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی

دولت آمریکا بار دیگر با جانبداری از رژیم صهیونیستی و چشم‌پوشی از جنایات صورت گرفته علیه ملت فلسطین، مانع از صدور بیانیه شورای امنیت در محکومیت یورش نظامیان رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی و ضرب و شتم نمازگزاران و تحصن کنندگان در آن شد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها