۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۰۹
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
رصد (541)

رسانه های داخلی

۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعای جدید شبکه اسرائیلی درباره سردار قاآنی

کانال ۱۴ اسرائیل مدعی شد: سردار قاآنی در اتاق عملیات مشترک مقاومت در سوریه حضور دارد و از آنجا درگیری‌های محورمقاومت و اسرائیل را هدایت می‌کند.

آمادگی روسیه برای سرمایه‌گذاری در ایران

در دیدار دستیار ویژه پوتین با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، روند اجرایی‌سازی توافقات تهران-مسکو در حوزه‌های اقتصادی و بانکی به‌ویژه سرعت‌دادن به آغاز عملیات اجرایی تکمیل دالان شمال- جنوب مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. شمخانی از ابتکارات نهایی‌شده بین دو کشور در بخش مراودات پولی و بانکی به‌منظور تامین مالی پروژه‌های مشترک به عنوان الگویی موثر در زمینه ناکام گذاشتن تحریم‌های غیر قانونی غرب نام برد. لویتین همچنین ضمن تأکید بر اجرای هر چه سریع‌تر طرح‌ها و پروژه‌های مشترک، از آمادگی این کشور برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی ایران شامل فولاد، نفت و پتروشیمی خبر داد./ تابناک

مشخصات جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه

معراج ۵۳۲،‌ از سری پهپادهای انتحاری نیروی زمینی سپاه است که با برد ۴۵۰ کیلومتر قادر است تا ارتفاع ۱۲ هزار پا به مدت ۳ ساعت پرواز کند و با دقت بالا اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار دهد./ فرهیختگان

ادعای جدید پنتاگون علیه ایران

رویترز به نقل از پنتاگون و منابع اطلاعاتی اسرائیل نوشت: سپاه پاسداران در حال تدارک حمله با پهپاد به کشتی‌های اسرائیلی در خلیج فارس بود. همچنین مقامات غربی به نیویورک تایمز گفتند: یک نیروی وابسته به سپاه پاسداران در حال آماده شدن برای حمله در دریای عرب علیه کشتی‌های اسرائیلی بود. پس از اطلاعات موثق درباره حملات قریب الوقوع، واشنگتن برای بازدارندگی زیردریایی هسته ای به منطقه ارسال کرد.

وارونه سازی واقعیات با پنهان شدن پشت مردم

امیدنامه نوشت: در دیدار نوروزی محمدرضا عارف در دفتر مرکزی بنیاد امید ایرانیان، وی با اشاره به نقش و پیشتازی مردم در ۴ دهه گذشته خاطر نشان کرد: باید بپذیریم که نسل جدید سبک زندگی متفاوتی را انتخاب کرده است و مقابله با این نسل و خط و نشان کشیدن برای آنها مطمئنا منجر به تعمیق شکاف‌ها می‌شود. در شرایط بد معیشتی مردم که این شرایط سخت به دلیل ناکارآمدی حاکمیت یکدست است، مقابله با سبک زندگی بخشی از اقشار جامعه و استفاده از قوه قهریه نتیجه‌ای جز تشدید فضای دوقطبی در جامعه ندارد. حوادث تلخ سال گذشته باید تجربه‌ای برای همه به‌ویژه مسئولان و نهادهای ذی‌ربط باشد که با قوه قهریه با موضوع حجاب برخورد نکنند که اینگونه برخوردها نتیجه عکس خواهد داد. همین مردمی که مسئولان را به عرش می برند در صورت رویگردانی می توانند مسئولان را از عرش به فرش بکشانند.

انتقاد مشاور سابق احمدی نژاد از تعییر نام کوچه اختر به بصیرت

دنیای اقتصاد نوشت: عبدالرضا داوری در توییتی از تغییر نام کوچه اختر به نام بصیرت انتقاد کرد و نوشت: اسم با مسما در تناسب است. وقتی نام کوچه اختر که با نام میرحسین موسوی گره خورده را به کوچه بصیرت تغییر می‎دهید، یعنی بصیرت را به میرحسین موسوی نسبت داده و او را با بصیرت خوانده اید. حتی طرفداران جنبش سبز هم چنین خلاقیت و ابتکاری برای دفاع از موسوی و رهنورد نداشتند.

«محمد علی نجفی» آزاد شد

محمد علی نجفی برای همیشه از زندان آزاد شد. رسیدگی به قتل میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی «شهرار سابق تهران»، از ۷ خرداد سال ۹۸ در دستور کار ماموران جنایی قرار گرفت. محمدعلی نجفی در خلال رسیدگی به پرونده با پرداخت دیه ۱۰ میلیاردی رضایت اولیای دم را جلب کرد و از قصاص رهایی یافت. این متهم به لحاظ جنبه عمومی جرم به شش سال و نیم حبس محکوم شد که سرانجام در اواخر سال ۱۴۰۱ با عفو رهبری از زندان برای همیشه آزاد شد و پرونده او در شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران بسته شد./ رکنا

آخرین بررسی های کمیته علمی وزارت بهداشت درباره مسمومیت دانش‌آموزان

دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا: بررسی‌ها نشان داد در کمتر از ۱۰ درصد از دانش‌آموزان عوامل محرک تنفسی وجود داشته است که سبب بروز علائم تنفسی نظیر سرفه، تنگی نفس و علائم تحریکی شده است. در سایر دانش‌آموزان نیز عوامل هیجانی و استرسی به موضوع اضافه شده است. بخشی از این عوامل هیجانی ناشی از این بود که دانش‌آموز دوست خود را دیده و او هم دچار اضطراب شده و بخشی دیگر هم به دلیل فضاسازی رسانه‌ای بود که برخی با یک بوی غیر اختصاصی که شاید قبلا به آن اهمیت نمی‌دادند، اکنون دچار علائم اضطرابی می‌شوند.

واکنش بانک مرکزی به رکوردشکنی تورم نقطه‌ای

یک روزنامه با انتشار مطلبی تحت عنوان "ابرتورم در راه است؟ تورم نقطه به نقطه در اسفند ۱۴۰۱ رکورد ۵۰ سال اخیر را شکست" عنوان نموده است که براساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه به نقطه در اسفند ۱۴۰۱ رکورد ۵۰ سال اخیر را شکست. بانک مرکزی در واکنش به گزارش اعلام کرد: در مطلب فوق با درج سوال آیا ابرتورم در راه است؟ عنوان شده است که تورم نقطه به نقطه در اسفند ۱۴۰۱ رکورد ۵۰ سال اخیر را شکست؛ به طوری که نرخ تورم نقطه‌ای به ۶۳.۹ درصد رسیده است. همچنین نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به اسفندماه سال گذشته ۴۶.۵ درصد اعلام شد. ادعای فوق در شرایطی مطرح شده است که بر اساس اطلاعات موجود، تورم نقطه به نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری، در بهمن ماه ۱۳۹۹ به رقم ۶۵.۳ درصد را تجربه نموده بود که در ادامه در پایان سال ۱۴۰۰ سال با ۳۵.۸ واحد درصد کاهش به ۲۹.۵ درصد رسید.

احتمال رفتن میرکاظمی از سازمان برنامه و بودجه

یک منبع مطلع به خبرنگار تسنیم گفت که آقای میرکاظمی در چند وقت اخیر از رئیس‌جمهور خواسته بود که فرد دیگری جایگزین وی شود. وی درباره گزینه‌های مطرح شده برای جایگزینی میرکاظمی نیز گفت که ۳ گزینه برای ریاست سازمان برنامه و بودجه وجود دارد که یکی از آن‌ها و محتمل‌ترینشان آقای دکتر داود منظور رئیس فعلی سازمان امور مالیاتی است. بنا به پیگیری‌های خبرنگار تسنیم مباحثی درباره جابه‌جایی یکی از وزرای اقتصادی دولت هم طی این روز‌ها مطرح شده است که منبع مطلع گفت این موضوع قابل تائید نیست و صرفاً یک موضوع است که درباره آن تا امروز تصمیم خاصی گرفته نشده است. با این حال، برخی منابع به تسنیم گفتند که احتمال جابجایی وزیر یکی از وزارت‌خانه‌های غیراقتصادی دولت نیز طی هفته‌های آینده وجود دارد. این وزیر بنا به شرایط جسمی، از رئیس‌جمهور خواسته است که درباره ادامه فعالیت او تصمیم بگیرد.

برخی وقایع پشت پرده از دولت روحانی

میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در جمع خبرنگاران در پاسخ سوال خبرنگاری که اشاره داشت رییس دفتر رییس جمهور دولت قبل گفته است که خزانه پر بوده و مشکلی وجود نداشته، گفت: راجع به آوارهای دولت روحانی خیلی مطلب بیان نمی کنیم تا مردم ناامید نشوند. بهتر است روحانی و وزرایش سکوت کنند، وگرنه آمار و ارقام بیشتری راجع به اقدامات دولتشان و اقتصاد کشور به مردم خواهیم داد. وی گفت: اعضای دولت روحانی وقتی رفتند مطمئن بودند نمی توانیم حقوق شهریور ماه را بدهیم و این دوران را بگذرانیم، وقتی حقوق دادیم باورشان نمی شد. دولت روحانی بدهی های سنگینی برای ما به جا گذاشت، دولت را که تحویل گرفتیم هر روز ۶۰۰ نفر بخاطر کرونا در کشور می مردند. دولت روحانی ذخایر اساسی را ۷۰ درصد کمتر از حداقل ممکن تحویل ما داد. ماهی ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را بدون کوچکترین تاخیر می پردازیم.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها