۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۱۲
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
رصد (543)

رسانه های داخلی

۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

یاوه گویی های جدید نتانیاهو علیه ایران

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی: اگر اسد به ادامه حملات به ما از خاک سوریه ادامه بدهد بهای سنگینی خواهد داد. ما اجازه شکل گیری تشکیلات حماس در لبنان را نمی‌دهیم. گالانت به عنوان وزیر جنگ باقی خواهد ماند. ما هنوز در میانه نبرد هستیم و برای عملیات قدرتمند در همه بخش ها در صورت نیاز آماده هستیم. ما خواهان یک درگیری گسترده نیستیم و هر کاری برای جلوگیری از آن انجام می دهیم، اما اگر با آن مواجه شویم، دشمنان ما با قدرت کامل ما مواجه خواهند شد./ نسیم‌آنلاین

اذعان به قدرت ایران

«یونی بن مناخیم» تحلیلگر صهیونیست می‌نویسد: شلیک راکت در ایام عید پسح از غزه و جنوب لبنان، نخستین مرحله از جنگ فرسایشی گروه‌های وابسته به ایران علیه اسرائیل با استفاده از راهبرد یکپارچگی جبهه‌هاست که ژنرال سلیمانی آن را طراحی کرده بود. او تأکید کرده دور کنونی نبرد تنها نخستین مرحله از برنامه‌ریزی تدریجی برای نابودی موجودیت رژیم صهیونیستی است و مراحل بعدی در ادامه خواهد آمد. ارزیابی «محور مقاومت» به رهبری ایران این است که اسرائیل به دلیل موج اعتراضات و بحران رابطه با آمریکا ضعیف شده و نمی‌تواند همزمان در چندین جبهه بجنگد و با شلیک ده‌ها هزار راکت و موشک دوربرد که با موجی از عملیات در کرانه باختری همراه خواهد بود، رویارویی موفقی داشته باشد. توازن قوا در منطقه پس از ورود ایران به محور چین و روسیه و ازسرگیری روابط با عربستان، به نفع تهران تغییر کرده و اسرائیل در چند جبهه امنیت خود را در خطر می‌بیند و حملات نظامی اسرائیل علیه ایران و حزب‌الله در سوریه نمی‌تواند آن‌ها را شکست دهد.

امکان تبادل زندانیان با آمریکا

کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه: در ارتباط با تبادل زندانیان با آمریکا گام‌هایی برداشته شد و تلاش‌هایی از سوی کانال مشخصی که در این زمینه ایفای نقش کرده بود، در حال انجام شدن است. از منظر ایران امکان تبادل در آینده نزدیک وجود دارد، ولی باید طرف مقابل به تعهد خود پایبند باشد.

مقایسه عجیب محسن هاشمی از کاهش ارزش پول ملی

محسن هاشمی رفسنجانی: دولتی که هدفش افزایش ارزش پول ملی بود، دلار را در انتخابات ۲۳ هزار تومان تحویل گرفت و هنوز به سال دوم نرسیده، دلار آزاد به حدود ۵۰ هزار تومان رسیده؛ یعنی کاهش ارزش پول ملی از دوره قاجار تا ابتدای دولت سیزدهم، کمتر از کاهش آن در این دو سال است.

پی نوشت: خبرگزاری ایرنا در مطلبی به این ادعای محسن هاشمی پاسخ داد و نوشت: ادعای محسن هاشمی در حالی است که بیشترین سقوط ارزش پول ملی ایران در دوران پس از انقلاب اسلامی، در دولت‌های روحانی و رفسنجانی رقم خورده است. بر اساس آمار بانک مرکزی، از لحاظ تغییرات سالانه ارزش پول ملی و افزایش قیمت دلار، رکوردداران سقوط ارزش پول ملی و افزایش قیمت دلار در کشور به ترتیب سال‌های ۱۳۹۷ (روحانی با ۱۵۶ درصد)، ۱۳۹۱ (احمدی‌نژاد با ۹۲ درصد)، ۱۳۹۹ (روحانی با ۷۷ درصد)، ۱۳۷۴ (رفسنجانی با ۵۳ درصد) و ۱۳۷۳ (رفسنجانی با ۴۶ درصد) هستند.

وارونه سازی واقعیات

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره پیام سیاسی تغییرات در دولت به «انتخاب» گفت: من فکر می‌کنم آقای رئیسی به تدریج متوجه شده که چینش کابینه اش درست نبوده و مشورت‌هایی که به او داده شده، کیفیت لازم را نداشته است. در مورد آموزش و پرورش هم از اول اختلاف بود و اگر گل باغی وزیر می‌شد، وضعیت بدتر هم می‌شد. بطور کلی رئیسی متوجه شده که دولت ضعیف است؛ اما برای اینکه بروز و ظهور منفی نداشته باشد، تدریجی عمل می‌کند. البته تاکتیکشان کناره گیری است تا حرمتشان حفظ شود، اما چگونه باید مشخص شود که ضعف اصلی مدیریت است؛ مثلا آموزش و پرورش که مهم‌ترین نهاد دولت از نظر تعداد نیروست، در نوروز توان پرداخت حقوق نداشت.

بیانیه جامعه مدرسین درباره کشف حجاب

جامعه مدرسین در بیانیه‌ای تاکید کرد: قویاً اعلام کنیم قاطبه مردم فهیم ایران مقید به احکام شرع و موازین اخلاقی هستند و آن چه تعداد محدود هنجار شکنان را بیش نمایی می‌کند مسأله شبه روایات‌ و انتشار سازمان یافته ناهنجاری‌ها در رسانه‌‎های خاص است. تکثیر و بازنشر افراطی این فیلم‌ها و عکس‌ها، جامعه بانشاط را دچار نوعی سرخوردگی می‌کند. مسأله ضد دینی و ضد امنیتی ناهنجاری‌ها و کشف حجاب‌ها، دغدغه‌مندان اعتلای کشور را نگران کرده است/ تابناک

معاون امنیتی وزیر کشور: اتفاقات اخیر در مدارس ناشی از شیطنت دانش‌آموزان بود

 سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور در خصوص اتفاقات اخیر در برخی مدارس گفت: در بیانیه‌های وزارت کشور در خصوص اتفاقات اخیر در برخی مدارس تمامی مطالب توضیح داده شده و با شروع سال تحصیلی، در حال حاضر تمامی مدارس فعال و همه دانش‌آموزان مشغول به تحصیل هستند. چند موردی که در سال جدید پیش آمد که بسیار محدود بود، تمارض و شیطنت برخی از دانش‌آموزان برای تعطیلی کلاس‌ها و مدارس بوده است؛ البته اعلام شد که حتماً برخوردهای انضباطی جدی با این افراد صورت گیرد و در موارد دیگر نیز در صورت لزوم به دستگاه قضائی معرفی شوند. یکی دو مورد نیز استفاده از گاز فلفل توسط دانش‌آموزان بوده است که شناسایی شدند و قطعاً با آن‌ها برخورد خواهد شد./ ایرنا

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها