۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۱۳
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
رصد (544)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تجمع مجدد صهیونیست‌های مخالف نتانیاهو در تل‌آویو

رسانه‌های عبری زبان از تجمع صدها نفر در تقاطع کابالان در مرکز تل‌آویو خبر می‌دهند. معترضان در مخالفت با سخنان نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تجمع کرده و شعارهایی علیه وی سردادند.

تظاهرات ساکنان لندن مقابل سفارت اسرائیل

همزمان با تداوم جنایات نیروهای رژیم موقت صهیونیستی در فلسطین اشغالی، شماری از ساکنان شهر «لندن» پایتخت انگلیس به خیابان‌ها آمدند وعلیه نیروهای صهیونیستی شعار دادند. در این تظاهرات که در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن برگزار شد، تظاهرکنندگان خشونت صهیونیست‌ها را محکوم و همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند.

درز اطلاعات محرمانه ارتش آمريكا

به‌تازگی چندین سند محرمانه ارتش ایالات متحده آمریکا در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که تصویر جزئی و یک ماهه از جنگ در اوکراین را ارائه می‌دهد.رويترز به نقل از سه مقام آمریکایی نوشت که روسیه یا عناصر طرفدار روسیه احتمالاً پشت این افشاگری اند. وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که در حال بررسی در مورد افشای چندین سند محرمانه ارتش این کشور است.

فریب روسیه از معاهدات مینسک

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: ما در معاهدات مینسک فریب خوردیم. وضعیت بدتر شد و کی‌یف تشویق شد که روس‌های اوکراین را قتل عام کند و در نهایت حمله به اوکراین صورت گرفت. معاهدات مینسک مجموعه‌ای از اقدامات مذاکره شده میان روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین بودند که در آن زمان (۲۰۱۴-۲۰۱۵) با فرمت نورماندی شناخته می‌شدند. این معاهدات با هدف پایان دادن به درگیری‌های دولت اوکراین با جدایی‌طلبان منطقه دونباس امضا شدند.

تدابیر روسیه در پی الحاق فنلاند به ناتو

آندری دیمین جانشین فرمانده پدافند هوایی روسیه: روسیه در پی الحاق فنلاند به ناتو، برای تامین امنیت مرز‌های شمال غربی خود تلاش می‌کند. از ابتدای عملیات نظامی روسیه در اوکراین یکصد فروند پهپاد بیرقدار ساخت ترکیه سرنگون شده است.

اعتصاب کارگران در مهم‌ترین دروازه تجاری آمریکا

اعتصاب کارگران باعث شد تا شلوغ ترین دروازه تجاری اقیانوسی ایالات متحده، پس از ماه‌ها مذاکرات پرتنش کارگری بین کارگران اسکله و کارفرمایان به حالت نیمه فعال درآید. تعداد قابل توجهی از کارگران از جمله اپراتورهای مورد نیاز برای بارگیری و تخلیه بار، از عصر پنجشنبه در محل کار حاضر نشدند.

بایدن نامزد انتخابات ۲۰۲۴ می‌شود

شبکهCNN: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ میلادی نامزد خواهد شد.

بلومبرگ از تلاش برای توافق بر سر یک صلح پایدار در یمن خبر داد

خبرگزاری بلومبرگ: عربستان تلاش می‌کند قبل از پایان ماه رمضان به یک توافق صلح پایدار با انصارالله یمن دست پیدا کند. به گفته افراد مطلع در این زمینه، مقامات سعودی در روزهای اخیر در ریاض با اعضای شورای رهبری ریاست جمهوری یمن درباره این پیشنهاد گفت‌وگو کرده اند.گفته می‌شود مقامات سعودی و عمانی اکنون در صنعا، پایتخت یمن هستند تا توافق را نهایی کنند.

 

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها