۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۱۴
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
رصد (545)

رسانه های داخلی

۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

خیز روحانی برای انتخابات مجلس

 به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور سابق، ورود به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی را کلید زده و قصد دارد به عنوان محور یک جریان سیاسی برای حضور در انتخابات فعالیت کند.در پی نزدیک شدن به آغاز فعالیت گروه‌های سیاسی برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی که 12 اسفند سال جاری برگزار خواهد شد، حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق فعالیت‌های انتخاباتی خود را کلید زده است. «تدوین خاطرات دوران ریاست‌جمهوری» حسن روحانی گام اول وی برای ورود به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی بود که گفته‌شده وی تأکید کرده که این کتاب در ماه‌های منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شود. وی در اقدامی دیگر در نظر دارد به همراه برخی مشاوران و نزدیکان خود در کلاب‌هاوس حضور یافته و احتمالاً برنامه‌ریزی‌شده به سؤالات مخاطبان با محوریت" سیاست خارجی" پاسخ دهد. روحانی که جلسات انتخاباتی خود را از چند ماه پیش آغاز کرده است اخیراً جلسات خود را هفتگی برگزار می‌کند و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، حضور و نقش‌آفرینی وی در انتخابات مجلس شورای اسلامی قطعی است. برخی نزدیکان وی، گفته‌اند که باید برنامه‌ای منظم برای ارائه یک لیست واحد انتخاباتی با محوریت و حمایت آقای روحانی تدارک دیده شود/تسنیم

توضیح کنعانی درباره برنامه‌های هیأت ایرانی در عربستان  

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: در گامی جدید و در راستای اجرای توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط رسمی و فعالیت دیپلماتیک نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی دو کشور، هیأت ایرانی که وارد ریاض شد، در دو گروه کاری در ریاض و جده اقدامات لازم را جهت راه اندازی سفارت و سرکنسولگری و نیز فعالیت نمایندگی‌ دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی انجام خواهد داد. تلاش خواهد شد که نمایندگی‌های کشورمان قبل از ایام حج سال جاری بازگشایی و فعال شوند. هیأت فنی عربستان سعودی که شنبه هفته جاری وارد ایران شده بود، امروز عازم مشهد خواهد شد./ایسنا

کمالوندی: آمریکایی‌ها دنبال خرید آب سنگین تولید ایران بودند

معاون سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه باید دانست که آب سنگین تولید ایران، یکی از بهترین‌ها در دنیا بوده و حتی در بازه زمانی خاصی آمریکایی‌ها نیز با آنالیزی که انجام دادند به دنبال خرید آن از ما بودند و مدارک آن موجود است که به این مسأله اشاره داشته‌اند، گفت: به همین دلیل، بهترین تولید آب سنگین دنیا را داشتیم و هم اکنون با توجه به اینکه در رده اول دنیا قرار داریم، این محصول ما مشتری دارد./ همشهری

ادعای جدید نشریه آمریکایی درباره انتقال سوخت موشک به ایران

نشریه آمریکایی «پولیتیکو» در گزارشی تازه از قول «دیپلمات‌های آشنا به موضوع» می‌نویسد که چین و روسیه در حال مذاکره محرمانه پیشرفته با ایران برای تحویل مواد ویژه برای سوخت موشک‌های بالیستیک به جمهوری اسلامی هستند.در این گزارش به نقل از این دیپلمات‌ها آمده است که موضوع این مذاکرات، عرضه یک ترکیب شیمیایی مهمِ به نام پرکلرات آمونیوم به ایران است که برخورداری از آن برای پیش‌رانش موشک‌های بالیستیک اهمیتی اساسی دارد.پرکلرات آمونیوم یک جزء کلیدی در سوخت جامد موشک‌هاست و اغلب برای مصارف نظامی استفاده می‌شود.

اظهارنظر رئیس سیا درباره احتمال تسلیحاتی شدن برنامه هسته ای ایران

ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا در نشستی که در اندیشکده بیکر برگزار شد، به تسلیحاتی نبودن برنامه هسته‌ای ایران اذعان کرد و مدعی شد: پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران همچنان نگران کننده است، اما ارزیابی اطلاعاتی ما نشان می‌دهد که مقامات ایران هنوز تصمیمی برای تسلیحاتی کردن برنامه هسته‌ای خود نگرفته‌اند.

گفت‌وگوی صریح و سازنده سفیر ایران با دستیار رئیس‌جمهور آذربایجان

سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو اعلام کرد، گفت‌وگویی صریح و سازنده با دستیار رئیس جمهور آذربایجان داشته است و افزود: امیدوارم نتیجه نهایی روندی که آغاز شده به نفع منافع هر دو کشور و منطقه باشد.

پیش بینی صندوق بین المللی پول از نرخ تورم ایران در ۲۰۲۴

 صندوق بین‌المللی پول در گزارشی انتظار دارد، اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۳ و با وجود تداوم سیاست تحریم‌های آمریکا برای چهارمین سال متوالی رشدی مثبت و رو به جلو داشته است. اقتصاد ایران در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ پس از خروج آمریکا از برجام به ترتیب با رشد منفی ۱.۸ درصد و ۳.۱ درصد مواجه شد، اما در سال‌های بعد با تخلیه اثر تحریم‌ها وارد رونق دوباره شد و در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به ترتیب رشد ۳.۳ درصد، ۴.۷ درصد و ۲.۵ درصد را تجربه کرد. بر اساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول در سال ۲۰۲۳ نیز اقتصاد ایران با رشد ۲ درصدی مواجه خواهد شد.

واردات هند از ایران ۲ برابر شد

وزارت بازرگانی و صنعت هند از رشد دو برابری واردات این کشور از ایران در دو ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد و کل تجارت دو کشور در این دوره را ۳۵۸ میلیون دلار اعلام کرد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها