۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۱۵
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
رصد (546)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اذعان به تضعیف درونی رژیم صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی هاآرتص: ایران، حزب الله و حماس به طور کاملاً واضح آماده ماجراجویی و آغاز عملیاتی بسیار تهاجمی هستند. مسئولان اسرائیل به‌شدت از آغاز جنگ در چند جبهه وحشت دارند؛ زیرا باور دارند که اسرائیل از نظر داخلی ضعیف شده است.

تظاهرات ضد دولتی در اسرائیل

نشریه انگلیسی "اکونومیست" در گزارشی با عنوان "نتانیاهو از شکاف میان اسرائیلی‌ها بهره‌برداری می‌کند" به پیامدهای عمیق اعتراضات اسرائیل پرداخت و نوشت: گسترش تظاهرات به شهر "بئر السبع"، شهری که نتانیاهو در آن زندگی می‌کند نشان‌دهنده میزان نارضایتی گسترده از دولت اوست. دو سوم شهرک‌نشینان در شهر بئر السبع سال گذشته به احزاب راست افراطی به رهبری نتانیاهو رای دادند اما گسترش تظاهرات در این شهر شدت نارضایتی از دولت را تایید می‌کند.

رئیس جمهور چین : برای نبرد واقعی آماده شوید

شی جین پینگ از نیروهای ارتش کشور خواست برای «مبارزه و نبرد واقعی» آماده شوند. این سخنان تنها سه روز پس از رزمایش گسترده نیروهای چینی در تنگه تایوان، نگرانیهای زیادی را برای واشنگتن و تایوان ایجاد کرده است.

 زندگی ۷۰ درصد آمریکایی‌ها تحت فشار اقتصادی

نظرسنجی انجام شده توسط شبکه تلویزیونی CNBC آمریکا تایید می‌کند که حدود ۷۰ درصد از آمریکایی‌ها در مورد منابع مالی خود استرس دارند. بر اساس این گزارش، بیشتر بزرگسالان اذعان دارند که استرس مالی بر آن‌ها در پی همه گیری کووید-۱۹ و کاهش توانایی آن‌ها برای پس انداز پول به منظور بهره‌مندی از سود آن زیاد شده است و عده‌ای نگران نداشتن پس انداز برای دوران بازنشستگی خود هستند. بروس مک‌کلاری، معاون ارشد شرکت ملی مشاوره اعتباری در آمریکا، گفت: مردم آمریکا نگران هستند پولی که پس‌انداز کرده‌اند دوام نیاورد و نگران هستند که بیشتر به کارت‌های اعتباری و استقراض متکی شوند.

 تحريم‌هاى جديد آمريكا عليه روسيه

در فهرست تازه تحريم‌هاى آمريكا عليه روسيه نام ١٢٠ شخص حقیقی و حقوقی از بیش از ٢٠ کشور جهان را به دلیل روابط با روسیه افزوده شده‌اند.

خشم آمریکا از سفر وزیر خارجه سوریه به عربستان

آمریکا که از عادی سازی روابط دمشق با کشورهای منطقه و اعراب، خشمگین است، در پی سفر وزیر امور خارجه سوریه به عربستان پس از 12 سال، هشدار داد  تحریم‌هایش علیه حکومت بشار اسد پا برجاست و روابطش با این کشور را عادی سازی نمی‌کند.

 حرکت عجیب و غریب «بایدن» در سخنرانی

ویدئویی از «جوبایدن» رئیس جمهور آمریکا منتشر شده که حرکت عجیب و غریبی از خود نشان می‌دهد. بایدن هنگام سخنرانی ناگهان به عقب برمی‌گردد و فریاد می‌زند:«نپر». مشخص نیست مخاطب «بایدن» چه کسی بوده است. گاف‌ها و حرکت‌های عجیب و غریب «بایدن» مایه تمسخر آمریکایی‌ها شده است.

افشای دست‌ داشتن عوامل سیا در حملات ۱۱ سپتامبر

راشاتودی: یک پرونده دادگاهی از کمیسیون نظامی گوانتانامو که مسئول بررسی پرونده متهمان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در نیویورک است، نشان می‌دهد که دو نفر از هواپیماربایان این حادثه که دولت وقت آمریکا بخاطر آن جنگ طولانی‌مدت افغانستان را راه انداخت، از عوامل سازمان جاسوسی سیا بودند. براساس این سند، این دو نفر مدت‌ها قبل از آن‌که با هواپیماهای ربوده شده به سمت ساختمان‌های مرکز تجارت جهانی حمله‌ کنند، به استخدام سیا درآمده بودند. این دو فرد علیرغم این‌که به طور مکرر، توسط سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا تروریست‌های احتمالی القاعده معرفی شده بودند، در ژانویه ۲۰۰۰ با روادید مولتی به آمریکا سفر کردند.

ترامپ: بایدن توانایی شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ را ندارد

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت که فکر نمی‌کنم جو بایدن توانایی آن را داشته باشد که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ شرکت کند.

پزشکان انگلیسی دست از کار کشیدند

منابع رسانه‌ای غربی گزارش دادند ده‌ها هزار پزشک در انگلیس در اعتراض به حقوق پایین دست به اعتصاب چهار روزه زدند. پزشکان انگلیسی برای جبران تورم خواستار افزایش ۳۵ درصدی حقوق‌شان هستند اما وزیر بهداشت انگلیس این تقاضا را غیرمنطقی خوانده است.

انگلیس امسال یکی از بدترین اقتصاد‌های بزرگ جهان خواهد بود

صندوق بین المللی پول: امسال اقتصاد انگلیس در میان کشور‌های گروه ۲۰ کندترین رشد را خواهد داشت. اقتصاد انگلیس کمی بدتر از سایر اقتصاد‌های مشابه است زیرا وابستگی بیشتری به انرژی وارداتی دارد. ناتوانی اقتصادی محافظه‌کاران و برگزیت عامل پیش‌بینی‌های اقتصاد ضعیف انگلیس است.

 

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها