۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۱۷
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
رصد (547)

رسانه های داخلی

۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

یاوه گویی های جدید آمریکا علیه ایران

یدیعوت آحارونوت به نقل از مشاور امنیت ملی اسرائیل: آمریکا از حمله اسرائیل به ایران جلوگیری نخواهد کرد. تهران نباید روی رئیس جمهور بایدن برای جلوگیری از حمله نتانیاهو به ایران حساب باز کند.

ادعای جدید روزنامه آمریکایی درباره ایران

نیویورک تایمز: ایران جهت مقابله با نفوذ آمریکا در آمریکای لاتین با نیکاراگوئه درباره همکاری ها نظامی صحبت کرده‌ است.

تأثیر توافق ایران و عربستان بر گسترش روابط تهران و قاهره

سامح شکری، وزیر خارجه مصر تاکید کرد که گسترش روابط تهران و قاهره به ارزیابی توافق اخیرا ایران و عربستان بستگی دارد. شکری گفت که در نشست جده در یک فرصت از مزایای تحولات روابط ایران و عربستان مطلع خواهد شد./ تابناک

چاوش‌اوغلو : اتصال خلیج فارس به دریای سیاه و اروپا از مسیر ایران از اولویت‌های ترکیه است

وزیر خارجه ترکیه در گفتگو با کانال تلویزیونی حابرترک: ترکیه از تنوع راه‌های حمل و نقل در مسیر آذربایجان به نخجوان و همچنین حفظ و استفاده از گذرگاه سنتی آذربایجان به نخجوان از مسیر ایران حمایت می‌کند. اتصال خلیج فارس به دریای سیاه و اروپا از مسیر ایران یکی از اولویت‌های ترکیه جهت تسهیل بخشی به امنیت و سرعت حمل کالا است.

تکذیب استفاده از پهپاد‌های ایرانی علیه جمهوری آذربایجان

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در پاسخ به سوال یک نماینده پارلمان درباره اینکه آیا «اخبار منتشر شده درباره استفاده ارمنستان از پهپادهای ایرانی در درگیری اخیر صحت دارد»، گفت که این اخبار «جنگ روانی برای برانگیختن مواضع غرب علیه ارمنستان است». تاکنون نهادهای رسمی، مقامات و رسانه‌های جمهوری آذربایجان اتهامی درباره استفاده نیروهای ارمنستان از پهپادهای ایرانی مطرح نکرده‌اند، اما بعد از درگیری اخیر که منجر به کشته شدن سه نظامی آذربایجان و چهار نظامی ارمنستان شد، این موضوع در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود.

تمام نقاط تل‌آویو در تیررس موشک‌های جمهوری اسلامی ایران

امیر کیومرث حیدری: امروز هیچ‌نقطه‌ای در سرزمین‌های اشغالی نیست که در تیررس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نباشد و هیچ نقطه‌ای نیست که از برد موشک‌های جمهوری اسلامی ایران در پناه باشد. هیچ نقطه‌ای نیست که از برد موشک‌های کوتاه‌برد انتفاضه و جریانات مبارز علیه رژیم غاصب در امان باشد.

گزارش وضعیت پرونده متهمان هشت مهر زاهدان

ابوالفضل ماهگلی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان گفت: حسب بررسی‌های به عمل آمده ما در دادسرا و کارشناسی‌هایی که انجام گرفت، مشخص شد برخی از افرادی که اقدام به تیراندازی کردند در این زمینه دچار افراط و تفریط شدند. در این راستا پرونده‌ای در همان مراحل اولیه تشکیل شد و به افرادی که در این خصوص آسیب دیده و خانواده‌ها و اولیای دم اشخاصی که در این حادثه جان خود را از دست داده بودند اعلام شد که برای تکمیل پرونده مراجعه کنند و در این راستا دادسرا وظایفی را که بر عهده داشته انجام داده است. اظهارات شکات و متهمان اخذ و در ادامه قرار و کیفرخواست صادر و در نهایت پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال که با توجه به وقت رسیدگی تعیین شده در نیمه اردیبهشت‌ماه سال‌جاری، دادگاه اولیه با حضور شکات و متهمان برگزار می‌شود.

 

رتبه ۲۲ ایران در بین بزرگترین اقتصادهای دنیا

صندوق بین‌المللی پول با اشاره به افزایش ۱۴۱ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۲۲ اقتصاد ایران را در این سال به ‌عنوان بیست و دومین اقتصاد بزرگ دنیا معرفی کرد.

صادرات ۱۴ میلیون دلاری فولاد ایران به عربستان

روح الله لطیفی، سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت: از سه ماه گذشته تاکنون بیش از ۱۴ میلیون دلار تجارت فولاد بین ایران و عربستان ثبت شده است. با توجه به شرایط آب و هوایی عربستان سعودی، مواد غذایی و تولیدات کشاورزی ایران در کنار فولاد یکی از اصلی‌ترین گزینه‌هایی است که می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی دو کشور کمک کند.

اوپک: تولید روزانه نفت ایران ۳۷ هزار بشکه افزایش یافت

اوپک در جدیدترین گزارش خود از افزایش ۳۷ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ خبر داد. ایران در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۲ میلیون و ۵۲۸ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود. متوسط قیمت نفت سنگین ایران در این دوره را ۸۰ دلار و ۶۷ سنت اعلام کرد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها