۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۱۹
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
رصد (548)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اذعان به تضعیف رژیم صهیونیستی

یائیر لاپید، نخست‌ وزیر اسبق رژیم‌صهیونسیتی: تهدید اصلی اسرائیل ایران بوده و هست، اما نمی‌شود با تهدید ایران به این شکل مقابله کرد. ما در حال از دست دادن حمایت آمریکا و جامعه جهانی هستیم. اسرائیل همچنین در حال از دست دادن قدرت بازدارندگی‌اش است؛ اسرائیل به کشوری بدون مدیریت تبدیل شده است.

اختلال در پخش سخنرانی نتانیاهو

رسانه‌های عبری با انتشار تصاویری از قطع سخنرانی بنیامیان نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل خبر دادند. نتانیاهو در حال تهدید حزب‌الله بود که سخنرانی‌اش از شبکه‌های عبری قطع شد. احتمال می‌رود حمله هکری باعث قطع این سخنرانی شده است.

دبیرکل انصارالله: دشمن صهیونیستی رو به نابودی است

سید عبدالملک بدرالدین:امام خمینی (ره) روز جهانی قدس را اعلام کرد تا آرمان فلسطین در قلب مسلمانان زنده بماند. روز قدس روز بسیج عمومی مسلمانان و یادآور مسئولیت حفظ مواضع صحیح و مقابله با یهودیان صهیونیست است. ظرفیت‌های روزافزون محور مقاومت و شکاف بزرگی که از درون رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورده، آغاز گام‌های نابودی رژیم صهیونیستی  است. دشمن اسرائیلی به سوی نابودی می رود.

حمایت علنی رژیم صهیونیستی از اوکراین

اسرائیل به طور رسمی اعلام کرده است که در جبهه اوکراین در مقابل روسیه وارد عمل می‌شود و به اوکراین کمک های نظامی و مستشاری اهدا می‌کند به نحوی که به گزارش هاآرتص، مقامات اسرائیلی درخواست کمک نظامی به اوکراین را به صورت رسمی قبول کردند و گفتند که اتحاد ایران و روسیه در سوریه آزادی اسرائیل برای حمله به سوریه را از بین برده است.

فرمانده سنتكام: از هوش مصنوعی برای مقابله با پهپادهای ایرانی استفاده می‌کنیم

«اریک کوریلا»، فرمانده سنتکام گفته واشنگتن به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای مقابله با پهپاد‌های ایران است. کاری که ما انجام می‌دهیم این است که تلاش می‌کنیم قابلیت‌هایمان را ارتقا بدهیم. این کار به شریکانمان هم کمک می‌کند.

افشاگر اسناد محرمانه آمریکا بازداشت شد

اف بی آی اعلام کرد که افشاگر اسناد محرمانه آمریکا را بازداشت کرده است و همزمان سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) افشای این اسناد را اقدام عمدی مجرمانه خواند. به گزارش رویترز، اسناد محرمانه پنتاگون توسط جک تکسیرا 21 ساله که در شاخه اطلاعاتی گارد ملی نیروی هوایی آمریکا در ماساچوست خدمت می کند به شبکه درز کرده است.

اعتراف آمریکا به آسیب مغزی ۱۱ نظامی دیگر خود در سوریه

شبکه خبری سی ان ان آمریکا: به گفته سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) پس از یک سری حملات موشکی و پهپادی به نیروهای آمریکایی در سوریه در اواخر ماه مارس، ۱۱ مورد دیگر از آسیب مغزی در میان نیروهای آمریکایی شناسایی شده است. موارد جدید، تعداد مجروحان آمریکایی در این حملات را به ۲۵ نفر می‎رساند. در این حملات همچنین یک پیمانکار آمریکایی کشته شد.

رئیس جمهور برزیل خواستار حذف دلار از تجارت بین المللی شد

رئیس جمهور برزیل لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا خطاب به بانک توسعه جدید ایجاد شده توسط کشور‌های بریکس گفت که چه کسی تصمیم گرفت که ارز‌های ما ضعیف هستند و در کشور‌های دیگر ارزشی ندارند. از کشور‌های در حال توسعه می خواهیم تا دلار را در تجارت بین المللی به نفع ارز‌های خود کنار بگذارند.

آتش و دود در پاریس

رسانه‌های خارجی از تنش و ناآرامی در پاریس در پی تصویب قانون جنجالی افزایش سن بازنشستگی خبر دادند و گزارش دادند که معترضان سطل های زباله و موتورسیکلت ها را به آتش کشیدند. از سوی دیگر سندیکاهای کارگری فرانسه خواستار طوفان مردمی و قرار دادن روز اول می به عنوان روز بسیج تاریخی شده اند. این اعتراضات در حالی است که دادگاه عالی فرانسه طرح جنجال آمیز دولت برای افزایش سن بازنشستگی به ۶۴ سال را تصویب کرد.

صادرات نفت روسیه با وجود تحریم‌ها بیشتر شد

طبق گزارش فرانس‌پرس صادرات نفت روسیه با وجود این تحریم‌های فراگیر در ماه گذشته میلادی به بالاترین سطح خود طی سه سال گذشته رسید. با این حال، بر اساس آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی که روز جمعه منتشر شد روسیه به نسبت سال گذشته درآمد کم‌تری از فروش نفت به دست آورده است.

آغازعملیات تبادل اسرا در یمن

عملیات تبادل اسرا بین طرف‌های درگیر در یمن با اولین پرواز حامل اسرا از صنعا آغاز شد. بر اساس اعلام کمیته صلیب سرخ، نزدیک ۹۰۰ اسیر یمنی در این دور از تبادل آزاد خواهند شد.

تصمیم مهم و ناگهانی مقتدی صدر

سید «مقتدی صدر» همه فعالیت‌های جریان صدر به‌جز نمازجمعه و بنیاد میراث شهید صدر را به‌مدت دست‌کم یک‌سال به‌حالت تعلیق درآورد. سید مقتدی صدر دلیل این تصمیم را وجود برخی فاسدان در میان این جریان خوانده؛ اما ناظران، اقدامات و اظهارات موهن بخشی از طرفداران صدر درباره جایگاه دینی و اعتقادی مقتدی صدر را در این تصمیم بی‌تاثیر نمی‌دانند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها