۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۲۲
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
رصد (550)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادامه درگیری‌های شدید در سودان

نیروهای ارتش با نیروهای واکنش سریع تحت‌امر «محمد حمدان دقلو» مشهور به «حمیدتی» از روز گذشته (شنبه 26 فروردین) در سودان با یکدیگر درگیر شدند. منابع سودانی گزارش دادند که درگیری‌های شدید در نزدیکی پالایشگاه خارطوم و مقر صنایع نظامی در منطقه الجیلی، شمال پایتخت، بامداد یکشنبه از سر گرفته شده است. براساس این گزارش درگیری‌های پراکنده در نزدیکی شهر الریاضیه و منطقه الفتیحاب در غرب خارطوم در جریان است. نیروی هوایی سودان نیز اردوگاه نیروهای پشتیبانی سریع را در حومه الصالحه در أم‌درمان بمباران کرد. در این درگیری‌ها 56 شته و 596 تن زخمی شدند.

توهمات جدید نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی

بنت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با تکرار اتهامات واهی و لفاظی‌های بیهوده گفت آمریکا برای جلوگیری از وقوع یازدهم سپتامبر هسته‌ای باید در کنار اسرائیل مانع از دستیابی ایران به سلاح اتمی شود.

جوانان صهیونیست برگه اعزام به سربازی را آتش زدند

جوانان صهیونیست در اعتراضات این هفته در تل آویو برگه اعزام به خدمت سربازی خود را آتش زدند. رسانه‌های عبری از آغاز پانزدهمین هفته اعتراضات با تجمع در خیابان کابالان تل‌آویو خبر دادند.

آمریکا: پیداکردنِ جایگزین برای دلار ساده‌ نیست

وزیر خزانه‌داری آمریکا: باتوجه به استفاده جهانی دلار و بازارهای دارایی عمیق آمریکا، یافتن جایگزین برای دلار توسط سایر کشورها  ساده نیست.

مدودف: لهستان در جنگ میان ناتو و روسیه محو می‌شود

دمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه: یک فرد نادانی به اسم ماتئو موراویسکی گفته که اوکراین حق دارد به روسیه حمله کند و او نگران جنگ ناتو علیه روسیه نیست زیرا مسکو به‌سرعت شکست خواهد خورد. نمی‌دانم در چنین جنگی کدام طرف برنده و کدام طرف بازنده خواهند بود اما با توجه به نقش لهستان بعنوان پایگاه ناتو در اروپا، این کشور قطعاً به همراه نخست وزیر احمقش محو خواهد شد.

کاهش ۱۷ درصدی واردات گاز طبیعی کشورهای اروپایی

واردات گاز طبیعی کشورهای OECD با کاهش 12.7 درصدی به 977056 میلیون متر مکعب رسید در حالی که این عدد در سال 2021 برابر با 1020754 میلیون متر مکعب بود.

لغو ۳۰۰ هزار عمل جراحی در انگلیس درپی اعتصاب پزشکان

داده‌های دفتر آمار ملی انگلیس (ONS) نشان می‌دهد آمار مرگ‌های بیش‌ از حد در دو هفته گذشته و پس از اولین مجموعه اعتصاب‌های انجمن پزشکی بریتانیا (BMA) در ماه مارس تقریبا سه برابر شده است. تایمز با اشاره به اعتصاب 4 روزه ده‌ها هزار پزشک جوان از این موضوع به عنوان مخرب ترین اعتصاب در تاریخ سرویس بهداشت و سلامت ملی انگلستان نام برد. این رسانه انگلیسی از لغو 300هزار عمل جراحی ناشی از اعتصاب در بریتانیا خبر داد و تاکید کرد که این اعتصاب 4 روزه، نگرانی‌ها را برای بدتر شدن حال بیماران را افزایش داده است.

عربستان بیشترین رشد اقتصادی را در منطقه ثبت کرد

در سال ۲۰۲۲ بالاترین رشد اقتصادی منطقه به عربستان سعودی با رشد ۸.۷ درصدی اختصاص پیدا کرد. پس از آن، عراق و کویت با رشد ۷.۹ درصدی و مصر و امارات با رشد ۶.۶ درصدی قرار گرفتند. رشد اقتصادی ایرانی در سال ۱۴۰۱ به میزان ۲.۷ درصد تخمین زده شد.

 عربستان: گفت‌وگوها در صنعا مثبت بود

وزارت خارجه عربستان: هیأت سعودی به ریاست محمد آل جابر دیدارهای مختلف و مذاکرات عمیقی درباره موضوعات مختلف مرتبط با اوضاع انسانی انجام داد. در این دیدارها، گفت و گوهای جدی در فضایی مثبت، امیدوارکننده و شفاف درباره اوضاع انسانی، آزادی همه اسیران، آتش بس و راه حل فصل فراگیر بحران یمن انجام شد. با توجه به نیاز به گفت و گوهای بیشتر، دیدارها و مذاکرات آینده در نزدیک ترین زمان ممکن به منظور دستیابی به یک راه حل سیاسی فراگیر مورد قبول همه طرف های یمنی، انجام می شود. همچنین بر اساس گزارش‌های رسیده از صنعا، سومین هواپیمای حامل ۴۴ نفر از اسرای یمن از «المخا» وارد فرودگاه صنعا شد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها