۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۲۹
۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
رصد (552)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

نگرانی نتانیاهو و اسموتریچ از انتشار گزارش افت اقتصاد اسرائیل

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از انتشار گزارش سازمان ها و نهادهای اقتصادی و مالی بین المللی درباره افت اقتصاد این رژیم به خاطر بحران شدید داخلی ابراز نگرانی کرده و درصدد لاپوشانی و زیر سوال بردن آنها برآمدند.

خروج حزب کار رژیم صهیونیستی از مذاکره با ائتلاف نتانیاهو

در سایه افزایش اختلافات سران رژیم صهیونیستی، حزب کار این رژیم از مذاکرات ائتلاف اپوزیسیون با ائتلاف حاکم به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر بر سر لایحه تغییرات قضایی خارج شد و حزب «اویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق صهیونیستها نیز خواستار توقف این مذاکرات شد.

حمله سایبری به فرودگاه «بن گوریون» تل‌آویو

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از حمله سایبری به فرودگاه بن گوریون تل‌آویو خبر دادند که در پی این حمله، صف‌های طولانی در این فرودگاه ایجاد شده است.

اختلاس ۴۰۰ میلیون دلاری زلنسکی از کمک‌های آمریکا

سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی با استناد به تخمین سیا، فاش کرده رئیس‌جمهور اوکراین و اطرافیانش دست‌کم ۴۰۰ میلیون دلار از مبالغ ارسال‌شده به این کشور را که برای پرداخت سوخت دیزل اختصاص داشته، اختلاس کرده‌اند. این کلاه‌برداری حتی شامل تجارت با روسیه می‌شود. ظاهراً کی‌یف سوخت دیزل را که برای جنگ ضروری است از روسیه می‌خرد و مبالغ زیادی از بودجه آمریکا را که برای پرداخت هزینه سوخت اختصاص داده شده، اختلاس می‌کند. منابع هرش می‌گویند وزارتخانه‌ها در کی‌یف برای ایجاد شرکت‌های صوری برای صادرات سلاح و مهمات رقابت می‌کنند و مقامات هم از رشوه‌ها سود می‌برند.

مقام اطلاعاتی دولت ترامپ: متهم افشای اطلاعات فوق سری همدستان نظامی و اطلاعاتی دارد

تارنمای روزنامه نیویورک به نقل از یکی از مقام‌های ارشد اطلاعاتی دولت ترامپ نوشت که جک تیشیرا متهم افشای اسناد محرمانه سیا و پنتاگون نمی‌توانسته تنها عامل افشای این اسناد باشد و دستگیری وی اقدامی برای سرپوش گذاشتن بر یک عملیات گسترده نفوذ اطلاعاتی است!

 افزایش مجدد نرخ خودکشی آمریکا در سال ۲۰۲۱

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده: نرخ خودکشی از ۱۴.۲ در هر صد هزار نفر، در سال ۲۰۱۸ افزایش یافت. سپس این میزان به ۱۳.۵ در هرصد هزار نفر در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت، اما دوباره به ۱۴.۱ نفر در سال ۲۰۲۱ رسید.

پی نوشت: نویسنده ارشد مرکز ملی آمار بهداشت: ما دقیقاً مطمئن نیستیم که چه اتفاقی افتاده است، اما افسردگی افزایش یافته و مشکلات مالی هم افزایش یافته است، ما همه اینها را می‌دانیم.

اعتراف ترامپ به سقوط دلار در عرصه جهانی

رئیس‌جمهور سابق آمریکا:چین‌ می‌خواهد ارز استاندارد و معیار را تغییر دهد و اگر سقوط دلار اتفاق بیافتد مثل شکست در جنگ‌جهانی است و به معنای واقعی کلمه یک کشور درجه ۲ خواهیم بود. شما در حال از دست دادن برزیل هستید، شما در حال از دست دادن کلمبیا، آمریکای جنوبی هستید.‌ فرانسه در حال بازبینی سیاست‌های خود است. چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ ما در حال باختن قافیه هستیم. اگر ارز خود را از دست بدهی، این معادل شکست در یک‌ جنگ‌ جهانی است.

آیا پایان جنگ یمن نزدیک است؟ 

به گفته منابع یمنی براساس توافقات صورت گرفته در جریان مذاکرات صلح قرار است تا ۹۰۰ اسیر از دو طرف آزاد شود. تاکنون طی مرحله نخست تبادل اسرا که طی چند روز گذشته انجام شده ۷۰۰ اسیر مبادله شده‎اند. دو منبع آگاه از هیأت سعودی- عمانی اعلام کردند که اگر مذاکرات صلح به خوبی پیش رود آنگاه اعلام «آتش بس پایدار» و اعلام پایان جنگ بسیار قریب الوقوع خواهد بود.

 دیدار ولیعهد عربستان با رهبر جریان حکمت ملی عراق در جده

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی با «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در جده دیدار و گفتگو کرد. منابع عراقی موضوع تبادل اسرا میان یمن و عربستان و ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان تهران و ریاض را از مهمترین موضوعات این دیدار عنوان کرده‌اند.

کشوری که با تورم بیش از ۱۰۰ درصدی دست و پنجه نرم می‌کند

اطلاعات منتشره از سوی اداره آمار آرژانتین نشان می‌دهد که در ماه مارس سال ۲۰۲۳ تورم این کشور نسبت به ماه مارس سال گذشته با عبور از رقم ۱۰۰ درصد به ۱۰۴.۳ درصد رسیده که بالاترین نرخ تورم این کشور در ۳۲ سال گذشته به‌شمار می‌رود. تورم ماهانه آرژانتین در ماه مارس که نسبت به ماه قبل از آن سنجیده می‌شود نیز ۷.۷ درصد بوده است.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها