۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۳۳
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
رصد (554)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اخبار تحولات سودان

الجزیره اعلام کرد: درگیری‌های شدیدی میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در اطراف کاخ ریاست جمهوری و ستاد فرماندهی ارتش سودان جریان دارد. جنگنده ها در حال پرواز بر فراز خارطوم در بحبوحه درگیری‌ها هستند. همزمان جنگنده‌های ارتش سودان مواضع نیروهای واکنش سریع در فرودگاه «مروی» را بمباران کردند. درگیری با سلاح‌های سنگین بین دو گروه یعنی ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در مناطق مختلف سودان از جمله در منطقه «جیزه» در جنوب خارطوم ادامه دارد.

نتانیاهو: اسرائیل در تلاش برای صلح و عادی‌سازی با ریاض است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی: اسرائیل در تلاش برای عادی سازی روابط و صلح با عربستان سعودی است. صلح با عربستان گامی بزرگ به سوی پایان درگیری عربی-اسرائیلی است. توافق با عربستان سعودی می‌تواند نتایج تاریخی بزرگی برای اسرائیل، عربستان سعودی، منطقه و تمام جهان داشته باشد.

لاپید: ارتش اسرائیل به پایان راه رسیده است

به اعتقاد نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم در سایه سیاست‌ها و قوانین تصویب شده توسط کابینه نتانیاهو، به پایان راه خود نزدیک شده است.

ادعای رسانه‎‌ عبری درباره بازداشت دو فرد مرتبط با ایران و حزب‌الله در کرانه‌باختری

کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) دو نفر از ساکنان کرانه‎‌باختری را به اتهام جمع‎‌آوری اطلاعات درباره فعالیت‌های ارتش این رژیم، با هدف ارائه آن به حزب‌الله لبنان و سپاه قدس بازداشت کرده‌ است.

اذعان به قابلیتهای بالای بالون چینی

روزنامه واشنگتن پست آمریکا با استناد به اسناد اطلاعاتی افشا شده این کشور گزارش داد، بالون چینی که در ماه فوریه توسط جنگنده‌های آمریکایی سرنگون شد، حامل صفحات باتری خورشیدی بود که توان تولید برق کافی برای تامین نیروی راداری با قابلیت گرفتن تصاویر در شب و از میان ابرها را داشت.

افشاگریِ ایلان ماسک از دسترسیِ آمریکا به پیام‌های خصوصی توییتر

مدیر شبکه اجتماعی توییتر در مصاحبه‌ با فاکس‌نیوز: دولت آمریکا دسترسی کامل به پیام‌های مستقیم خصوصی کاربران بر روی این شبکه اجتماعی دارد و جالب اینکه تاکنون با خبر نبودم. اینکه آژانس‌های دولت فدرال آمریکا تا این حد دسترسی کامل و موثری بر هر چیزی که در توییتر می‌گذرد دارند، من را متحیر می‌سازد.

قصد آمريكا برای انتقال اموال دولتى مصادره شده روسيه به اوكراين

جنت يلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا: واشنگتن در حال بررسی طرح های قانونی برای تحویل دارایی‌های توقیف شده دولت روسیه به اوکراین است. اين مسئولیتی است که من فکر می‌کنم جامعه جهانی انتظار دارد روسیه آن را متحمل شود. این چیزی است که ما با شرکای خود در مورد آن گفتگو می.کنیم، اما محدودیت های قانونی در مورد آنچه می توانیم با دارایی های مسدود شده روسیه انجام دهیم وجود دارد. واشنگتن قبلاً انتقال دارایی‌های توقیف شده از افراد روس به اوکراین را آغاز کرده بود، اما هنوز نمی توان اين کار را با دارایی های دولتی روسیه انجام داد.

آمریکا به نظامیان تایوانی آموزش می‌دهد

همزمان با تشدید تنش چین با جزیره تایوان، تایوان‌نیوز اعلام کرد که آمریکا بیش از ۲۰۰ مربی نظامی را برای آموزش به تایوان اعزام کرده است.

اذعان به فروپاشی اجتماعی در جامعه آمریکا توسط بایدن

دیروز تیراندازی در یک جشنِ تولد یک نوجوان در ایالت آلاباما ۶ فوتی و بیش از ۲۰ زخمی برجا گذاشت. بایدن در واکنش به این موضوع گفته: سلاح، اصلی‌ترین عامل قتل کودکان در آمریکاست. چه بر سر کشور ما آمده که کودکان نمی‌توانند بدون ترس به یک جشن تولد بروند.

دور جدید مذاکرات عربستان و انصارالله بعد از عید فطر

رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن: اکنون معادله تغییر کرده است و این جنبش قدرت نظامی برای دفاع از سرزمین و ملت خود دارد که می‌تواند متجاوزان و اشغالگران را از بین ببرد. مذاکرات با هیئت عربستان با حضور میانجی عمان مثبت بود. با دور جدیدی از مذاکرات بعد از عید فطر موافقت شده است. صلیب سرخ جهانی نیز اعلام کرد که ۱۰۴ اسیر  دیگر یمنی از طرف ائتلاف عربستان سعودی به صورت یک‌جانبه و در قالب بشر دوستانه آزاد شدند.

عراق: می‌خواهیم بخشی از راه حل بحران روسیه و اوکراین باشیم

وزیر خارجه عراق در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: عراق حامی برقراری آتش بس در جنگ اوکراین و روسیه است و ما این مساله را به «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه هنگام سفر به بغداد اطلاع داده‌ایم. عراق به دنبال این است که بخشی از راه حل جنگ روسیه و اوکراین باشد. سفر وزیر امور خارجه اوکراین به بغداد مهم است و جهان آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها