۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۳۹
۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
رصد (558)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین تحولات سودان

- نماینده ویژه سازمان ملل در امور سودان تعداد قربانیان درگیری‌ها در این کشور را بیش از ۱۸۰ کشته و ۱۸۰۰ زخمی اعلام کرد. این درحالی است که تلاش‌ کشورهای منطقه از جمله مصر و امارات برای آتش بس و گفتگوی طرفین درگیری تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

- محمد حمدان دقلو (حمیدتی)، فرمانده نیروهای پیشتیبانی سریع: نیروهای پیشتیبانی سریع با یک آتش بس بشردوستانه یک روزه برای تضمین عبور امن غیرنظامیان و تخلیه مجروحان موافقت کرده اند. ما مجدداً بر پایبندی خود به بخشنامه های صادر شده در این زمینه تاکید می کنیم، اما ارتش به آتش بس توافق شده احترام نمی گذارد.

- وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد یک کاروان دیپلماتیک این کشور در یک حمله آشکار توسط جنگنده‌های مرتبط با نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان (RSF) مورد هدف قرار گرفت.

یاوه‌گویی های جدید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی

«الی کوهن»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با «لیندسی گراهام»، سناتور ارشد جمهوری خواه آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده است، گفت: «برای توقف ایران هسته ای به هماهنگی با آمریکا نیاز است.»

اذعان وزیر خزانه‌داری آمریکا از تضعیف دلار

جنت یلن: وقتی ما از تحریم‌های مالی مرتبط با نقش دلار علیه سایر کشورها استفاده می‌کنیم، خطر تضعیف سلطه دلار وجود دارد. تحریم یک ابزار بسیار موثر است اما باعث می‌شود چین، روسیه و ایران به‌دنبال جایگزینی برای دلار باشند.

آمار وحشتناک استفاده از سلاح گرم در آمریکا

ای.بی.سی. نیزو: از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون ۱۱۵۲۳ آمریکایی با سلاح گرم جان خود را از دست داده‌اند که این رقم یعنی به طور متوسط روزانه ۱۱۵ آمریکا هرروز با شلیک گلوله می‌میرند! ۵۷ درصد این مرگ و میرها به دلیل خودکشی بوده است و به طور متوسط از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون روزانه ۶۶ نفر یا شلیک گلوله اقدام به خودکشی نموده‌آند. در بین کسانی که امسال بر اثر خشونت با اسلحه جان باخته‌اند، ۳۹۸ نوجوان و ۷۱ کودک دیده می‌شوند.

نخست وزیر انگلیس به فساد مالی متهم شد

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس و همسرش که پیشتر به فرار مالیاتی متهم شده بودند اکنون به فساد مالی متهم شده‌اند و موضوع برای بررسی به کمیته رسیدگی به تخلفات دولت در پارلمان ارجاع شده است.

اوضاع آشوبناک در فرانسه بعد از سخنرانی ماکرون

تعداد زیادی از مردم فرانسه در اعتراض به قانون جنجالی دولت برای اعمال تغییرات بازنشستگی، در شهرهای مختلف از جمله پاریس و لیون تظاهرات کردند. «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه مشغول سخنرانی درباره اجرای این قانون بود که تظاهرات گسترده آغاز شد. ماکرون به نخست‌وزیر خود دستور داده است که تا ۱۰۰ روز آینده آرامش را به کشور بازگردانده و مخالفان اصلاحات بازنشستگی را آرام کند.

تهدید علی اف علیه ارامنه قره باغ

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان: ارامنه مقیم قره باغ یا باید تابعیت آذربایجان را بپذیرند یا برای خود محل سکونت دیگری بیابند. ارتش جمهوری آذربایجان بسیار قدرتمندتر از جنگ دوم قره‌باغ در سال ۲۰۲۰ شده و همه پروژه‌ها در قره‌باغ و شرق زنگزور طبق برنامه پیش می‌رود.

به رسمیت شناختن قره باغ توسط پاشینیان

نخست وزیر ارمنستان برای اولین بار آمادگی خود را برای به رسمیت شناختن قره باغ به عنوان بخشی از آذربایجان اعلام کرد. پاشینیان پیشنهاد کرد که باکو مرزهای دو کشور را بر اساس نقشه های دوران اتحاد جماهیر شوروی به رسمیت بشناسد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها