۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۴۲
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (560)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

گزافه گویی ضد ایرانیِ وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مادرید

الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل در جریان سفری یک روزه به اسپانیا با خوزه مانوئل آلبارس، همتای اسپانیایی خود در مادرید دیدار کرد. این اولین سفر دیپلماتیک یک وزیر خارجه اسرائیل در بیش از یک دهه گذشته به اسپانیا بود. به گزارش شکبه خبری آی−۲۴ (i۲۴NEWS) وزیران خارجه دو دولت بر سر چارچوب تشکیل یک موافقت‌نامه امنیتی ۳۳۰ میلیون دلاری و جبهه‌ای متحد در برابر برنامه هسته‌ای ایران توافق کردند.

دوقطبی به سبک تل‌آویو

در ادامه اختلافات داخلی و تشدید دوقطبی‌ در سرزمین‌های اشغالی، صهیونیست‌های طرفدار جناح راست برای حمایت از «بنیامین نتانیاهو» و طرح اصلاحات قضایی او به خیابان‌ها آمدند.

شهادت تاریخی معاون ترامپ علیه او

یک مقام آگاه در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد مایک پنس، معاون سابق دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، در برابر هیأت منصفه فدرال که در حال تحقیق درباره تلاش های ترامپ و متحدانش برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است، شهادت داد. شهادت پنس پس از آن انجام شد که دادگاه تجدیدنظر فدرال در حکمی پیشنهاد وکلای ترامپ برای ممانعت از حضور پنس در دادگاه را رد کرد.

9 هزار تجاوز جنسی در ارتش آمریکا

وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالانه اش به کنگره اعلام کرده تجاوزهای جنسی در ارتش به امری دائم و ضایعه‎بار تبدیل شده است  و آمار آن به 9 هزار در سال رسیده است.

بلینکن: از تمام امکانات برای بازگرداندن آمریکاییان زندانی استفاده خواهیم کرد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا: ایالات متحده آمریکا تعهدی بالاتر از بازگرداندن آمریکایی هایی که به صورت غیر قانونی بازداشت شده اند، ندارد. ادامه اقدامات روسیه و ایران در بازداشت غیرقانونی اتباع آمریکایی غیرقابل قبول است. از تمام اختیاراتی که در اختیار داریم برای بازگرداندن اتباع آمریکایی به خانه استفاده خواهیم کرد.

ضرر ۷۵۰ میلیارد دلاری آمریکا از تعامل کشورها با ارزهای دیگر

کندی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از حزب دموکرات، در سخنرانی تبلیغاتی خود درباره حرکت کشورهای جهان برای استفاده از ارزهایی غیر از دلار هشدار داد. او با اشاره به توافق برزیل و پاکستان برای استفاده از واحد پول چین گفت: «می‌دانید اگر دلار ما دیگر به ارزهای جهانی سلطه نداشته باشد، چه هزینه‌ای برای کشور دارد؟ ۷۵۰ میلیارد دلار در سال! این هزینه‌ای است که به‌مرور زمان بدتر هم خواهد شد».

پوتین: روسیه منزوی نخواهد شد

رئیس‌جمهور روسیه: قرار نیست روسیه خود را منزوی کند. برعکس، روابط عملی، منصفانه و سودمند دوجانبه را با دیگر کشورهای دوست گسترش خواهیم داد که همان مشارکت با کشورهای دوست در مناطق اوراسیا، آفریقا، آمریکای لاتین است. روسیه در میانه تحریم‌های غرب، با استفاده از کانال گسترش روابط با کشورهای دیگر، از انزوای خود جلوگیری می‌کند.

انگلیس و لهستان قرارداد تجارت موشک امضاء کردند

انگلیس و لهستان در راستای آنچه تقویت امنیت اروپا در پی جنگ اوکراین نامیدند معامله‌ای را به ارزش ۱.۹ میلیارد پوند برای تجارت موشک امضاء کرد.

حمله مسلحانه به ستاد انتخاباتی رقیب حزب حاکم ترکیه

دفتر ستاد انتخاباتی ائتلاف شش حزب مخالف دولت (اپوزسیون) ترکیه در استانبول هدف حمله مسلحانه قرار گرفت. در این حمله که در منطقه بی اوغلو‌ی استانبول صورت گرفت به دفتر ستاد انتخاباتی ائتلاف ملت خسارت وارد شد.در روز‌های گذشته نیز ساختمان‌ها، دفاتر و یا ستاد‌های انتخاباتی حزب حاکم و احزاب مخالف جمهوری‌خواه و خوب (ائتلاف ملت) هدف حملات مسلحانه قرار گرفته است. دو انتخابات همزمان ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه روز ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

رئیس بی‌بی‌سی استعفا کرد

رئیس رسانه دولتی انگلیس، بی‌.بی.سی بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره تخطی از قوانین دولت در خصوص انتصاب‌های دولتی از سمتش استعفا کرد. رئیس بی‌بی‌سی که جزو تأمین‌کنندگان کمک‌های مالی به حزب محافظه‌کار است بعد از افشای آنکه در سال ۲۰۲۱ برای بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق انگلیس وامی ترتیب داده بود تحت فشارهای سنگین قرار گرفت. گفته می‌شود آن وام چند هفته قبل از انتصاب او به ریاست بی‌بی‌سی برای جانسون جور شده بود.

انگلیس مدعی حمله به یک شناور در نزدیکی یمن شد

گروه «عملیات تجاری دریایی انگیلس» در بیانیه‌ای مدعی شد که یک فروند شناور در آب‌های نزدیک به جنوب یمن، هدف حمله قرار گرفته است. این گروه گزارش‌هایی دریافت کرده مبنی بر اینکه سه قایق که هرکدام ۳ تا ۴ نفر سرنشین داشتند، در آب‌های نزدیک به منطقه «نشطون» واقع در جنوب یمن، به سمت این شناور تیراندازی کرده‌اند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها