۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۴۴
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (562)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بیش از ۲۰۰ هزار اسرائیلی علیه نتانیاهو در خیابان‌ها

بیش از ۲۰۰ هزار صهیونیست در هفدهمین هفته متوالی در تل‌آویو علیه تغییرات قضایی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

مذاکرات غیرمستقیم میان حزب‌الله لبنان و عربستان

روزنامه لبنانی الاخبار: آنچه که در جریان سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران به لبنان در رسانه‌ها مطرح نشده مهم‌تر از مسائلی به شمار می‌رود که مطرح شده است. اطلاعاتی که مسئولان رسمی لبنان به نقل از یک مسئول سعودی دریافت کرده اند حاوی این پیام است که عربستان مذاکراتی با ایران، سوریه و نظام بشار اسد رئیس جمهور این کشور آغاز کرده و گستره این مذاکرات به زودی حزب الله لبنان را نیز دربرخواهد گرفت.

آمار بی سابقه از شمار زندانیان در فرانسه

آمار جدید از شمار زندانیان در فرانسه که وزارت دادگستری آن را روز جمعه منتشر کرد، حاکی از ثبت یک رکورد جدید است و نشان می‌دهد که بیش از ۷۳ هزار نفر (۷۳۰۸۰) نخستین روز آوریل در پشت میله‌های بازداشتگاه‌ها در این کشور محبوس بوده اند. این سومین ماه متوالی است که شمار زندانیان در زندان‌های فرانسه بالاست و زندان‌ها با کمبود جا مواجهند.

پیام عاشقانه علی‌اف به صهیونیست ها

علی اف به مناسبت 75 امین سالگرد اشغال فلسطین به اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم تبریک گفت. در این نامه آمده است: "با امید دیدار به زودی در باکو، برای شما آرزوی سلامتی، شادی، عشق و موفقیت در تجارت و مردم دوست اسرائیل - رفاه و سعادت دائمی دارم."

پوتین: روسیه منزوی نخواهد شد

رئیس‌جمهور روسیه: قرار نیست روسیه خود را منزوی کند. برعکس، روابط عملی، منصفانه و سودمند دوجانبه را با دیگر کشورهای دوست گسترش خواهیم داد که همان مشارکت با کشورهای دوست در مناطق اوراسیا، آفریقا، آمریکای لاتین است. روسیه در میانه تحریم‌های غرب، با استفاده از کانال گسترش روابط با کشورهای دیگر، از انزوای خود جلوگیری می‌کند.

فایننشال تایمز: غربی‌ها به اوکراین تسلیحات بی‌مصرف می‌فرستند

یک منبع در وزارت دفاع اوکراین به فایننشال تایمز گفته که ۲۰ توپ هاوترز که ایتالیا اخیرا به اوکراین ارسال کرده برای عملیات جنگی کاربرد ندارد. هفته پیش هم مجله اکونومیست خبر داده بود که جنگنده‌های میگ-۲۹ که اوکراین از لهستان و اسلواکی دریافت کرده برای پرواز آمادگی ندارند و کی‌یف فقط از قطعات این جنگنده‌ها استفاده کرده است.

رئیس بی‌بی‌سی استعفا کرد

رئیس رسانه دولتی انگلیس، بی‌.بی.سی بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره تخطی از قوانین دولت در خصوص انتصاب‌های دولتی از سمتش استعفا کرد. رئیس بی‌بی‌سی که جزو تأمین‌کنندگان کمک‌های مالی به حزب محافظه‌کار است بعد از افشای آنکه در سال ۲۰۲۱ برای بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق انگلیس وامی ترتیب داده بود تحت فشارهای سنگین قرار گرفت. گفته می‌شود آن وام چند هفته قبل از انتصاب او به ریاست بی‌بی‌سی برای جانسون جور شده بود.

مردم انگلیس: ما شاه نمی‌خواهیم

در حالی که چارلز سوم از لیورپول بازدید می‌کرد مورد اعتراض جریان‌های ضد سلطنت قرار گرفت. جمهوری خواهان ضد سلطنت شعار می‌دادند: «پادشاه من نیست» و «به فقرا غذا بدهید». اعتراض در لیورپول بخشی از موج تظاهرات علیه سلطنت است. تظاهرات قبلی با نام «پادشاه من نیست» قبلاً در میلتون کینز، لندن و یورک برگزار شده بود.

عقب نشینی آمریکا در مقابل ونزوئلا با رفع برخی از تحریم‌های نفتی

گزارش‌ها حاکی از این است که پس از سفر یک هیات بلند پایه از آمریکا به کلمبیا، واشنگتن در راستای رفع تحریم‌ها علیه ونزوئلا در حوزه نفت ممکن است تمایل به امتیاز دادن به این کشور داشته باشد.

رقیب اردوغان: در صورت پیروزی، سفارتخانه‌های ترکیه و سوریه بازگشایی می‌شود

قلیچدار اوغلو، رقیب انتخاباتی اردوغان: درصورت پیروزی در انتخابات در کم‌تر از دو سال با سوریه مصالحه می‌کنیم و روابطمان را مانند گذشته برقرار می‌‎کنیم

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها