۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۴۶
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (564)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین تحولات سودان

وزارت بهداشت سودان: در درگیری‌های سودان بیش از ۵۲۸ نفر کشته و ۴ هزار ۶۰۰ نفر زخمی شدند.

دو برابر شدن شمار کشته‌شدگان اسرائیلی در دوران وزارت بن‌گویر

روزنامه هاآرتص: طی چهار ماه نخست سال جاری میلادی، از زمان آغاز دوران وزارت «ایتمار بن‌گویر» به عنوان وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو، شمار کشته‌شدگان در اسرائیل دو برابر شده است. تا پایان ماه آوریل ۲۰۲۳ شمار کشته‌شدگان اسرائیلی در عملیات‌ها به ۷۸ نفر رسیده در حالی که این آمار در سال ۲۰۲۲ تنها به ۳۴ نفر رسیده بود.

نتانیاهو: به ایران اجازه نمی‌دهیم ما را خفه کند

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعاهای بی اساس همیشگی خود را تکرار کرد و گفت، به ایران اجازه نخواهیم داد با تروریسم  از اطراف ما را خفه کند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که ما علیه تجاوزات ایران و علیه شاخه‌ها و عوامل آن‌ها در منطقه اقدام خواهیم کرد.

نتانیاهو دیدارش با رقیب انتخاباتی ترامپ را پنهان کرد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در گزارش‌هایی اعلام کردند که «بنیامین نتانیاهو» دیدارش با «ران دسنتیس» فرماندار فلوریدا را پنهان کرده و به دنبال عصبانی کردن ترامپ و بایدن بوده است.

اعلام تظاهرات سراسری فلج‌ کننده در سرزمین‌های اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که احزاب اپوزیسیون و سازمان‌دهندگان جنبش اعتراضی علیه اصلاحات قضایی در سرزمین‌های اشغالی پنجشنبه این هفته را «روز اعتراض سراسری» نامیده و از طرفداران خود خواسته‌اند که در تظاهرات گسترده این هفته شرکت کنند.

پایان ابرقدرتی آمریکا

روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای نوشت: بر اساس ارزیابی‌های طبقه‌بندی شده اطلاعاتی آمریکا که به‌تازگی به فضای مجازی درز کرده است، برنامه جهانی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با چالش‌های مهمی مواجه است زیرا کشورهای بزرگ در حال توسعه به دنبال فرار از تشدید بن‌بست بین ایالات متحده از یک طرف و روسیه و چین از طرف دیگر هستند و در برخی موارد از این رقابت برای منافع خود سوء استفاده می‌کنند. طبق یکی از اسناد فاش شده، حنا ربانی کهر وزیر دولت در امور خارجه پاکستان در ماه مارس استدلال کرد که کشورش دیگر نمی‌تواند برای حفظ حد وسط بین چین و ایالات متحده تلاش کند. وی در یادداشتی تاکید کرد که آینده پاکستان در گرو همکاری با چین است.

میراث مهلک تورم برای خانوارهای اروپایی

روزنامه فایننشال تایمز بر اساس آمار رسمی گزارش داد که درآمدهای واقعی هنوز به میزانی که تا قبل از افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها وجود داشت، نرسیده است.بر اساس تحلیل داده‌ها از سوی این روزنامه انگلیسی، درآمدهای واقعی به علت افزایش قیمت‌های غذا و انرژی بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ در منطقه یورو ۶.۵ درصد کاهش داشته است. همچنین درآمدها تا پایان سال ۲۰۲۴، ۶ درصد پایین‌تر از سطح مربوط به سال ۲۰۲۰ باقی می‌ماند.

مکرون: تمام نیازهای ضروری اوکراین را تامین می‌کنیم

رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد که پاریس تمام نیازهای ضروری اوکراین را تامین خواهد کرد. چند روز پیش رسانه‌ها خبر دادند رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده منتظر است تا با چین درباره طرحی که می‌تواند به آغاز مذاکرات بین روسیه و اوکراین در تابستان آینده منجر شود، گفتگو کند.

مرکل: هر کاری در توانم بود برای جلوگیری از جنگ اوکراین کردم

من هر کاری که در توانم بود برای جلوگیری از وضعیت اوکراین انجام دادم. این واقعیت که این تلاش شکست خورد، دلیلی برای این نبود که تلاش برای این کار، اقدامی نادرست بود.

رقیب اردوغان: در صورت پیروزی، سفارتخانه‌های ترکیه و سوریه بازگشایی می‌شود

قلیچدار اوغلو، رقیب انتخاباتی اردوغان: درصورت پیروزی در انتخابات در کم‌تر از دو سال با سوریه مصالحه می‌کنیم و روابطمان را مانند گذشته برقرار می‌‎کنیم.

نخست وزیر سابق عراق متهم به مشارکت در ترور حاج قاسم و ابومهدی

شبکه المیادین: دادستان عمومی عراق، مصطفی الکاظمی را به عنوان رئیس سازمان اطلاعات، برای تحقيق و رسیدگی به پرونده ترور فرماندهان پيروزى و نقض حاکمیت فرودگاه بغداد به دادگاه معرفی كرد. پیش‌تر، حسن مونس نماینده پارلمان عراق از مصطفی الکاظمی نخست وزیر سابق این کشور به دلیل مشارکت در ترور رهبران پیروزی، شهید ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی شکایت کرده بود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها