۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۴۷
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (565)

رسانه های داخلی

۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

دفاع روزنامه اصلاح طلب از سخنان روحانی درباره حجاب

روزنامه هم‌میهن نوشت: روزی که آقای روحانی در نقد مخالفان اصولگرایش گفت که «من اینها را می‌شناسم، روی کار بیایند در پیاده‌روها دیوار می‌کشند و می‌خواهند همه جا را مردانه زنانه کنند!!» آنان برآشفته شدند که این چه اتهامی است که او به آنان می‌زند؟ او دارد دشمن‌سازی و دیگرهراسی می‌کند، ولی امروز که می‌بینیم در وسط واگن‌های مترو پرده کشیده‌اند، آن اتهام به واقعیت تبدیل شده است و این پرده‌کشی درحالی است که برخی از خانم‌های بدون حجاب در واگن‌های مردانه هستند و بیرون قطار نیز همه در کنار هم زندگی می‌کنند.

آرایش انتخاباتی اصلاح طلبان

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد اصلاح‌طلبان مانند دو انتخابات پیشین یعنی انتخابات مجلس در سال98 و انتخابات ریاست‌جمهوری در سال1400 حالا و در آستانه انتخاباتی دیگر بازهم دچار اختلافات درونی‌ گسترده شده‌اند؛ به نحوی که اگر در گذشته شاهد دو طیف از آنها بودیم اکنون می‌شود چنین برداشت کرد که اصلاح‌طلبان به سه دسته تقسیم شده‌اند؛ نخست کسانی که هنوز باور دارند باید در انتخابات شرکت کرد، دوم کسانی که می‌گویند به صورت مشروط در انتخابات شرکت می‌کنیم؛ مشروط به تأیید صلاحیت نفرات شاخص جبهه اصلاحات و سوم نیروهایی از اصلاح‌طلبان که به ویژه بعد از ناآرامی‌های سال گذشته عملا در زمره اپوزیسیون می‌گنجند و در کلام آنها می‌تواند مشاهده کرد که آنها عزم عبور از جمهور اسلامی دارند.

ادعای رسانه آمریکایی درباره جاسوسی های علیرضا اکبری

نیویورک تایمز: در آوریل ۲۰۰۸ یک مقام ارشد سرویس اطلاعاتی بریتانیا برای انتقال اخبار محرمانه‌ و جنجالی به همتایان اسرائیلی خود به تل‌آویو سفر کرد: بریتانیا در ایران جاسوسی با سطح بالای دسترسی به اسرار هسته‌ای و دفاعی کشور دارد. به گفته مقامات اطلاعاتی، این جاسوس اطلاعات ارزشمندی در اختیار آنان قرار داده بود و سال‌ها این کار را ادامه داد. این اطلاعات در رفع هرگونه تردید دولت‌های غربی نسبت به قصد ایران در دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای و ترغیب جهان به اعمال تحریم‌های گسترده علیه تهران نقش حیاتی داشتند. هویت این جاسوس تا مدت‌ها پنهان بود. آقای اکبری همان جاسوس انگلیس بود. اکبری ظاهرا تا سال ۲۰۱۹ با مشکلی مواجه نشده است. اما به گفته دو منبع ایرانی، ایران با کمک روسیه کشف می‌کند جاسوسی که وجود سایت هسته‌ای زیرزمینی مخفیِ ایران در دل کوه‌های اطراف تهران را لو داده بود آقای اکبری بوده است. ایران، اکبری را علاوه بر افشای اسرار هسته‌ای و نظامی، به افشای هویت و فعالیت‌های بیش از صد مقام دولتی، از جمله محسن فخری‌زاده، دانشمند ارشد هسته‌ای که در سال ۲۰۲۰ به دست اسرائیل ترور شد، متهم کرد. به گفته سه مقام اطلاعاتی و امنیت ملی غربی، اطلاعات مربوط به سایت فردو تنها یکی از اطلاعات آقای اکبری بود که مقام اطلاعاتی بریتانیا در آوریل ۲۰۰۸ به همتایان اسرائیلی و غربی خود منتقل کرد. انگیزه آقای اکبری از جاسوسی مشخص نیست. او در ویدئوهای مذکور، ضمن انکارِ داشتن مشکلات مالی، «طمع و قدرت» را محرک خود عنوان کرد.

طرح تندروهای آمریکایی برای دائمی کردن تحریم‌های ضدایرانی

تارنمای هیل نوشت که "طرح تثبیت تحریم ایران" که توسط مایکل مک کال «جمهوری خواه از تگزاس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا معرفی شده است، در نظر دارد قانون تحریم های ایران مصوب سال ۱۹۹۶ (ISA) را که در سال ۲۰۲۶ منقضی خواهد شد، دائمی کند.

واکنش «مقام آگاه امنیتی» به خبر «بازداشت دو عضو جنبش حسینیون» جمهوری آذربایجان

ایرنا نوشت: برخی رسانه‌ها طی روزهای اخیر از بازداشت دو نفر از اعضای گروه حسینیون در شهر قم خبر دادند. یک مقام آگاه امنیتی با اشاره به مباحث مطرح‌شده در خصوص بازداشت ۲ تن از اعضای جنبش حسینیون در قم گفت: هیچ فردی از اعضای گروه حسینیون بازداشت نشده اما برخی اتباع کشور آذربایجان برای بررسی اتهامات مطرح‌ شده، تحت نظر هستند. این مقام آگاه امنیتی روز دوشنبه ضمن تکذیب بازداشت اعضای گروه حسینیون، در این‌باره افزود: برخی اتهاماتی درخصوص ۲ تبعه آذربایجان مطرح شده که بررسی این اتهامات نیازمند تحقیقات بیشتری است و به همین خاطر افراد مذکور برای بررسی این موضوعات تحت نظر می‌باشند.گفتنی است برخی رسانه‌ها طی روزهای اخیر از بازداشت دو نفر از اعضای گروه حسینیون در شهر قم خبر دادند.

آغاز فعالیت‌های اولیه نمایندگی‌های ایران در عربستان

سخنگوی وزارت خارجه ایران: در مرحله آغازین از سرگیری فعالیت‌های نمایندگی‌های دیپلماتیک دو کشور هستیم و اقدامات اجرایی با سرعت درحال انجام دادن است. تیم ما در عربستان مستقر هستند و کارهای اجرایی و تکنیکی با سرعت خوبی درحال انجام است و خوشبین هستیم در سقف زمانی تعیین‌شده شاهد فعالیت‌های کامل نمایندگی‌های دو کشور باشیم. ۳ نمایندگی ایران در ریاض و جده (سفارت، کنسولگری و نمایندگی‌ دائم ایران نزد سازمان همکاری اسلامی) در گام‌های اولیه، فعالیت خود را آغاز کردند./ ایرنا

موفقیت آزمایش موتور ایرانی هواپیما

سایت رسمی ریاست جمهوری نوشت: با حضور رئیس جمهور در شرکت مپنا موتور کاملا ایرانی هواپیما ساخته شده در گروه صنعتی مپنا با موفقیت آزمایش شد. با حضور رئیس جمهور موتور کاملا ایرانی و نیز سیستم کنترل موتور هوایی که به روش مهندسی معکوس توسط متخصصان گروه صنعتی مپنا ساخته شده است، با موفقیت آزمایش شد. رئیسی همچنین از توربین گاز پیشرفته کلاس F تمام ایرانی تولید برق که قطعات پیشرفته و هایتک آن در شرکت مپنا و زنجیره تامین قطعات، در داخل کشور ساخته شده، بازدید کرد.

مبادلات تجاری کشور به ۶.۷ میلیارد دلار رسید

مبادلات تجاری کشور در اولین ماه از سال ۱۴۰۲ به ۶ میلیارد و ۷۳۲ میلیون دلار رسید. در فروردین ماه سال جاری ۱۰ میلیون و ۴۷۱ هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیارد و ۶۴۵ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد و همچنین در یک ماهه ۱۴۰۲ یک میلیون و ۸۲۹ هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیارد و ۸۷ میلیون دلار وارد کشور شد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها