۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۵۰
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (568)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

شهید خضر عدنان: اگر حسینی نیستید، زینبی باشید!

شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین که پس از قریب به سه ماه به شهادت رسید در سخنانی در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرده بود: اگر در راه شهادت حسینی نیستید ، پس در مسیر تبلیغ  زینبی باشید! این حداقل کاری است که در این مسیر می‌توانیم در دفاع از سرزمین‌ و مقدسات‌مان، انجام دهیم.

آخرین تحولات سرزمین های اشغالی

- پایگاه خبری «شهاب»: بیش از ۲۰ راکت به‌سمت مواضع رژیم صهیونیستی در اطراف غزه شلیک شده است. رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند دست‌کم یک موشک به شهرک «سدیروت» اصابت کرده و اخباری درباره جراحت شهرک‌نشینان گزارش شده است. شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داده یک خانه در سدیروت به‌طور کامل در پی این حمله ویران شده است.

- شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی: حمله ارتش اسرائیل به نوار غزه گسترده‌تر از حد معمول خواهد بود و نیروهای مقاومت هشدار داده اند در صورت پاسخ صهیونیست ها با شدت بیشتر پاسخ خواهند داد. برخی منابع از تلاش مصر برای جلوگیری از تنش و درگیری بین ارتش رژیم صهیونیستی و مقاومت در غزه خبر دادند.

-  مقاومت فلسطین: این حملات، پاسخ اولیه به این جنایت است. هر حماقتی از سوی اسرائیل، بدون پاسخ نمی‌ماند.

- ایتامار بن گویر: به اسرای فلسطینی در زندان های صهیونیستی اعلام شود که در صورت اعتصاب غذا، به آنها فشار آورده خواهد شد. به اداره زندان ها دستور دادم با اسرای فلسطینی در زندان ها که قصد شورش دارند، مماشات نکنند.

- گالانت: ما قاطعانه و با جدیت تمام علیه هر کسی که بخواهد به اسرائیلی‌ها آسیب برساند اقدام خواهیم کرد.

آخرین تحولات سودان

«عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان و «محمد دحلان دقلو» (معروف به حمیدتی) فرمانده نیروهای واکنش سریع به این جمع بندی رسیدند که از تاریخ ۴ ماه مه، به مدت یک هفته درگیری‌ها را متوقف کنند. وزارت خارجه سودان جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که البرهان و حمیدتی بر سر ارسال نمایندگان خود برای آغاز مذاکرات به توافق رسیدند.

کاخ سفید از نتانیاهو استقبال نمی‌کند

در حالی که این روزها «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روابط سردی با همتایان آمریکایی خود دارد، کاخ سفید اعلام کرده که تصمیمی برای استقبال از نخست وزیر رژیم صهیونیستی ندارد. این خبر را «جان کربی»، هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام و تاکید کرد که در شرایط فعلی هیچ تصمیمی مبنی بر استقبال از نتانیاهو در کاخ سفید نداریم.

شکست سیاست آمریکا در قبال عربستان

نشنال اینترست: سیاست آمریکا در قبال عربستان مبتنی‌بر دریافت نفت در قبال تأمین امنیت شکست خورد. آمریکا باید از اهرم فشار خود استفاده کند و از عربستان بخواهد به معامله نفت دربرابر امنیت پایبند باشد یا این‌که برای تأمین امنیت و دفاع از خود به‌دنبال یک کشور جایگزین باشد.

آمریکا در آستانه ورشکسته

وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایالات متحده به این دلیل بعد از جنگ جهانی دوم به سروری جهان رسید که بزرگ ترین بستانکار جهان بود. اکنون ۸۰ سال بعد از آن روزهای طلایی، ایالات متحده نه فقط بزرگ ترین بدهکار جهان است که در یک قدمی ورشکستگی مالی هم قرار گرفته است.

آزادی به سبک آمریکا

ایالات متحده آمریکا که همواره شعار آزادی، دموکراسی و حقوق بشر سر می دهد در اقدامی مغایر با ادعاهایش، یک شهردار مسلمان را به مراسم جشنی در کاخ سفید راه نداده است. خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در این زمینه نوشت: محمد خیرالله، کمی پیش از ورود خود به کاخ سفید برای شرکت در جشن عید فطر، گفت که کاخ سفید با وی تماس گرفته مبنی بر اینکه سرویس مخفی با ورود او مخالفت کرده و نمی تواند در این مراسم شرکت کند.

آمریکا: باید مانع اتحاد راهبردی روسیه و چین شویم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: بر خلاف جنگ سرد اکنون سه قدرت در جهان وجود دارند؛ آمریکا، روسیه و چین. همه دارای پتانسیل ذاتی قابل توجهی در جمعیت، اقتصاد و البته ارتش خود هستند و هر سه زرادخانه هسته‌ای قابل توجهی دارند. به نفع آمریکا نیست تا شاهد تشکیل اتحاد نظامی راهبردی چین و روسیه باشد و ما باید هر کاری انجام دهیم تا مطمئن شویم این اتفاق نمی‌افتد.

زیاده‌‌خواهیِ اوکراین صدای مجارستان را درآورد

زلنسکی اخیراً گفته که مجارستان عضو ناتو است اما به اندازۀ کافی از ما حمایت نمی‌کند و رفتار نامناسبی در اجرای تعهداتش دارد. وزیر خارجۀ مجارستان در پاسخ به او گفته: اوکراین در جایگاهی نیست که دربارۀ رفتار ما حرف بزند. مجارستان تا الان هم هزینۀ بسیار سنگینی را برای جنگ داده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها