۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۵۲
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (570)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش‌ها به حمله پهپادی به کاخ کرملین

- سخنگوی ریاست جمهوری روسیه: این اقدام یک حمله تروریستی و سوءقصد به جان رئیس‌جمهور است. روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که هر طور صلاح می‌داند، اقدامات تلافی‌جویانه انجام دهد. شهردار مسکو نیز اعلام کرد که از امروز استفاده از هرگونه پهپاد و کوادکوپتر توسط شهروندان ممنوع است.

- رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به بیانیه کاخ کرملین در مورد سو قصد به جان ولادیمیر پوتین در جریان یک حمله پهپادی، گفت که کی‌یف به پوتین حمله نکرده است و تنها در سرزمین‌های خود در حال جنگ است.

- وزیرخارجه آمریکا: ما همه چیزهایی را که از کرملین بیرون می‌آید با شک و تردید زیادی می‌پذیریم و قبل از اظهار نظر درباره روایت روسیه منتظر می‌مانیم تا حقایق آشکار شود. روسیه از قبل از نظر استراتژیک شکست خورده است و من به توانایی اوکراین برای موفقیت در بازپس گیری بخش بزرگی از خاکش اعتماد دارم. این به اوکراین بستگی دارد که چگونه از خود دفاع کند.

- «مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد که پس از حمله تروریستی چاره‌ای جز حذف فیزیکی زلنسکی و دار و دسته او نمانده است.

-  «پودولیاک» مقام ارشد ریاست جمهوری اوکراین گفته که کی‌یف ارتباطی با حمله پهپادی به کاخ کرملین ندارد، اوکراین منحصرا جنگ دفاعی را پیش گرفته و به اهداف داخل خاک روسیه حمله نمی‌کند.

اعتراف به عامل اصلی جنگ اوکراین

رابرت کندی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: ما ۳۰۰ هزار اوکراینی را قربانی کرده‌ایم، فرمانده یگان نیروهای ویژه اوکراین گفته که ۸۰ درصد از نیروهایش کشته یا زخمی شده‌اند و نمی ‌توان این واحد را بازسازی کرد. لوید آستین (وزیر دفاع آمریکا) در آوریل ۲۰۲۲ گفته بود هدف ما در اینجا از پای درآوردن ارتش روسیه است از پای درآوردن یعنی چه؟ یعنی به کشته دادن اوکراینی ها.

ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره همگرایی با اروپا

وزیر خارجه رژیم موقت صهیونیستی پس از مذاکره با مقامات اروپایی ادعا کرد که اتحادیه اروپا بالاخره به مواضع اسرائیل درباره پرونده هسته‌ای ایران نزدیک شده است. «الی کوهن» گفت که در دیدار با «روبرتا میتسولا»، رئیس پارلمان اروپا راه‌های مقابله با برنامه هسته‌ای ایران را بررسی کرده است. او مدعی شد که اروپا امروز با اسرائیل درباره نحوه مواجهه با سیاست‌های ایران اتفاق نظر دارد.

توان بازدارندگی رژیم صهیونیستی به شدت کاهش یافته است

مرکز پژوهش های امنیتی دانشگاه تل آویو اعلام کرد که قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی در مقابل دشمنان خود بسیار کاهش یافته است. حزب الله در دو سال گذشته توانسته است، فعالیت جنگنده های اسرائیلی را به چالش کشیده و آن را به شدت کاهش دهد. حوادث اخیر نشان می دهد که بازدارندگی اسرائیل در مقابل حزب الله و دیگر هم پیمان های آن در محور مقاومت که حزب الله نوک پیکان آن به شمار می رود، تا حدود زیادی کاهش یافته است. اسرائیل با چالشی پیچیده برای افزایش توان بازدارندگی در برابر حزب الله روبرو است و نمی داند چگونه این بازدارندگی را بدون اینکه به یک جنگ منجر شود، افزایش دهد.

حمله رسانه‌های صهیونیستی به نتانیاهو به دلیل ناتوانی در مقابله با مقاومت

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به دلیل آن چه که ناتوانی در مقابله با قدرت نظامی و حمله نیروهای مقاومت خواندند، انتقاد کردند.

رد درخواست همه‌پرسی بر سر اصلاحات بازنشستگی

شورای قانون اساسی فرانسه آخرین درخواست قانونگذار مخالف برای اصلاحات بازنشستگی امانوئل ماکرون را رد کرد. این دومین بار است که این شورا برنامه مخالفان برای بازگرداندن سن بازنشستگی به ۶۲ سالگی از طریق همه‌پرسی یا لایحه‌ای جدید را رد می‌کند. در همین حال، برخی کاربران فضای مجازی فیلم‌هایی از تظاهرات روز کارگر در شهرهای فرانسه در روزهای گذشته را منتشر کرده‌اند که خشونت نیروهای پلیس و آتش‌سوزی در شهرهای این کشور را نشان می‌دهد.

خبر نفتی اردوغان تنها چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تنها چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری و مجلس در این کشور، از کشف و آغاز برداشت از یک میدان نفتی نسبتا بزرگ در این کشور خبر داده و گفته: این امکان وجود دارد که ترکیه روزانه صد هزار بشکه نفت از این میدان برداشت کند. به گفته رئیس جمهور ترکیه؛ این میدان نفتی جدید در نزدیکی کوه‌های گابار و در جنوب شرقی استان شرناق این کشور قرار داشته و به افزایش ظرفیت تولید نفت ترکیه و نزدیک شدن این کشور به خودکفایی در تامین نفت، کمک خواهد کرد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها