۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۶۰
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (573)

رسانه های داخلی

۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

سخنان عبدالحمید در نماز جمعه زاهدان

مولوی عبدالحمید: دلسوزانه توصیه می‌کنیم زندانی‌های اخیر را که در همین اعتراضات بازداشت شده‌اند، آزاد کنید و به آن‌ها سخت نگیرید. اکثر آن‌ها جوان هستند و سن خیلی پایینی دارند. دختران و پسران جوان را آزاد کنید. این‌ها را محارب قرار ندهید و اگر محارب هم باشند نباید به اعدام محکوم شوند و کشته شوند. مولوی عبدالحمید افزود: بهترین برداشت و تفسیر از قرآن همین است که کسی را که انسانی نکشته نمی‌توانیم بکشیم. به کسی که دیگری را نکشته زندان بدهید یا تبعیدش کنید. در حدیث آمده است دینی که در آن تسامح و گذشت نباشد، خیری در آن نیست. بزرگ‌ترین مریضی در کشور ما که باعث این وضعیت شده اعمال سلیقه بوده است. هرکس زور داشته، مطابق قانون عمل نکرده است. قانون بیشتر برای ضعفا و بی‌دفاعان بوده است، اما صاحبان قدرت قانون‌گریزی کرده‌اند/ بهارنیوز

سخنان روحانی درباره رفع برخی تحریم ها

رئیس جمهور سابق کشور با بیان اینکه من امیدوار بودم که مساله برجام در اسفند ۹۹ یا فروردین ۱۴۰۰ حل شود تا دولتی که بر سر کار می‌آید، دچار این مشکل بزرگ نباشد، گفت: برای احیای برجام همه چیز تمام شده و آماده بود، حتی موفق شدیم از طرف‌های مذاکره امتیاز خروج سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی و لغو تحریم دفتر رهبری و نهاد‌های مربوط به ایشان را بگیریم که وقتی آن را به مقام معظم رهبری گزارش دادم، ایشان خیلی خوشحال شدند. اما متاسفانه این امکان فراهم نشد. /آخرین خبر

اصلاح‌طلبان و زمزمه تحریم انتخابات

به تازگی محسن میردامادی، یکی از چهره‌های مشهور اصلاح‌طلب گفته است این امکان وجود دارد که اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نکنند. او در گفت‌وگو با روزنامه «اعتماد» گفته است: «وقتی اصلاح‌طلبان به وضوح می‌بینند با شرکت در انتخابات هیچ‌کدام از برنامه‌های‌شان را نمی‌توانند محقق کنند، اگر وعده‌ای دادند یا قول و قرار‌هایی با مردم گذاشتند، نمی‌توانند آن‌ها را محقق کنند و... تنها خروجی حضورشان در انتخابات، کاهش سرمایه اجتماعی آن‌ها خواهد بود. این موضوع زمانی بحرانی‌تر می‌شود که مردم هم به این نتیجه برسند که با برگزاری یک چنین انتخاباتی گرهی از مشکلات آن‌ها باز نمی‌شود و انتظارات آن‌ها برآورده نمی‌شود. در واقع گزینه عدم شرکت در انتخابات گزینه مطلوبی برای یک حزب سیاسی نیست، اما در مواقعی تنها گزینه روی میز است و عملا گزینه دیگری وجود ندارد».

برآورد صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران در سال 2023

روزنامه خراسان نوشت: «تازه ترین برآورد در باره اقتصاد ایران را در روزهای اخیر، صندوق بین المللی پول منتشر کرده است. داده های این نهاد بین المللی نشان می دهد نرخ رشد اقتصاد ایران که در سال 2022، 5/2 درصد بوده، در سال 2023 به 2 درصد کاهش می یابد. این نهاد بین‌المللی انتظار دارد اقتصاد ایران امسال به طور کلی روندی مثبت و رو به جلو داشته باشد و از 12 شاخص مورد بررسی 7 شاخص وضعیت بهتری در این سال نسبت به سال قبل داشته باشند. در همین زمینه، احتمالاً روند صعودی نرخ تورم ایران در سال 2023 معکوس می شود. به طوری که از 49 درصد در سال 2022 به 5/42 درصد طی امسال کاهش خواهد یافت.»

 

محکومیت«سیف» و «عراقچی»

شعبه اول دادگاه انقلاب تهران ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی، پس از استماع اظهارات نماینده دادستان، متهمان و وکلای آن‌ها و بررسی محتویات و مستندات پرونده، رفتار ارتکابی، ولی الله سیف، احمد عراقچی و سالار آقاخانی، دایر بر مداخله ارزی در بازار غیررسمی ارز را منطبق با بزه قاچاق ارز تشخیص داد و رأی به محکومیت نامبردگان صادر کرد. بر اساس رأی صادره، متهمان مورد اشاره به پرداخت جریمه نقدی معادل دو برابر بهای ریالی ارز موضوع قاچاق محکوم شدند/ میزان

واکنش کیهان به انتقادات از خوش و بش کردن رئیسی با زنان بی حجاب

کیهان نوشت: با اینکه این سفر مصادیق متعددی از خبر خوب به همراه داشت، جریان تندرو اصلاح‌طلب با رکوردزنی در به ابتذال کشاندن مفهوم نقد سیاسی، یک عکس (خوش و بش کردن رئیسی با زنان بی‌حجاب) را دستمایه لجن‌پراکنی قرار داده و مدعی شده که چرا رئیس‌جمهور ایران به مقامات سوری و از جمله خانم‌ها، با احترام برخورد کرده است!

رئیسی: نمی‌پذیریم عربستان را دشمن ما بخوانند

سید ابراهیم رئیسی: ایران و عربستان سعودی دو کشور بزرگ هستند و احیای روابط بین آن‌ها معادلات منطقه را تغییر می‌دهد و آن را سامان می‌بخشد، ملت‌های مسلمان منطقه به سمت حمایت از مقاومت و عدالت حرکت می‌کنند. نکته مهم این است که رهبر معظم انقلاب در اوج اختلاف ما و عربستان همواره تأکید داشتند که نباید فراموش کرد که دشمن اصلی آمریکا و «اسرائیل» است. ما رد می‌کنیم و نمی‌پذیریم که عربستان دشمن ما محسوب شود یا ما دشمن آن باشیم.

گنجی: قرارداد واگذاری شاسی بلند‌ها با مجلس امضا شده بود، نه نمایندگان

عضو شورای اطلاع رسانی دولت درباره حواشی اخیر مجلس و دریافت خودرو نوشت: بازرسی ریاست جمهوری قرارداد بین مجلس (نه شخص نماینده) و خودرو ساز را تابستان١۴٠٠ می داند که دولت قبل مستقر بود. عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای اصولگرا نوشت: بیگی گفت نمایندگان ٧۵ خودرو گرفتند برای استیضاح. بازرسی ریاست جمهوری قرارداد بین مجلس (نه شخص نماینده) و خودروساز را تابستان١۴٠٠ می داند که دولت قبل مستقر بود. پس ٧۵خودرو برای استیضاح ١۴٠٢کذب است. اما اصل موضوع رانت است؛ باید رسیدگی و اسامی اعلام شود. البته ده‌ها سازمان دیگر نیز همچنین.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها