۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۶۱
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (574)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ایران هراسی به سبک نتانیاهو

«ایهود اولمرت»، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی از جامعه بین‌المللی خواست که به نتانیاهو اعتراض کنند، زیرا به قول او ارزش‌های اساسی تل آویو در حال از بین رفتن است. ایهود اولمرت در ادامه سخنان خود همچنین تأیید کرد که «مسئله ایران هراسی بخشی از سیاست‌های ارعاب هیستریک نتانیاهو است.» اولمرت در گفتگو با کانال ۱۳ رژیم اسرائیل در مورد روابط تل آویو و واشنگتن گفت: «هرکسی که اسرائیل را دوست دارد باید علیه دولت نتانیاهو اقدام کند.»

حمایت گسترده اتحادیه عرب از بازگشت سوریه

روز شنبه اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائم، نشستی با موضوع رفع تعلیق حضور سوریه در نشست‌های اتحادیه برگزار کرد. رسانه‌های سعودی گزارش کردند، اعضای اتحادیه به طور گسترده از بازگشت سوریه به این سازمان حمایت کرده‌اند. روزنامه سعودی عکاظ به نقل از یک «منبع دیپلماتیک عرب» نوشت: «نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائم، شاهد حمایت گسترده از بازگشت سوریه به کرسی خود پس از گذشته یازده سال از تعلیق عضویتش بود».

ترس صهیونیست‌ها از نزدیک شدن گروه های مقاومت به یکدیگر

وب سایت صهیونیستی (nziv) با اشاره به تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا و برقرار روابط کشورهای عربی با ایران و سوریه نوشت: نزدیکی بین سنی ها و شیعیان و کشورهای عربی، مسئله ای است که باید اسرائیل را نگران کند. در چند وقت اخیر و به‌ویژه در هفته اخیر، گزارش‌ها و اخبار متعددی منتشر شده که حاکی از نزدیکی میان جریان‌های سنی و شیعه و کشورهای عربی با ایران و سوریه است. اخیرا هیئتی به سرپرستی زیاد النخاله دبیرکل جهاد اسلامی به دعوت عراقی ها برای یک سفر رسمی وارد بغداد شده است. بر اساس اعلام این سازمان، قرار است این هیئت با چهره های سرشناس عراق از جمله سیاستمداران و مقامات ارشد دیدار کند. در این دیدارها طبیعا حوادث و تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی محور بحث های اصلی خواهد بود.

وعده جدید رقیب اردوغان در انتخابات ترکیه

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه قرار است در ۱۴ مه برگزار شود. در صورت لزوم دور دوم رای‌گیری برای ۲۸ مه برنامه‌ریزی شده است. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری کنونی ترکیه از سوی حزب حاکم عدالت و توسعه که از طرف حزب متحد جنبش ملی‌گرا حمایت می‌شود، به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی شده است. این در حالی است که کمال قلیچداراوغلو به عنوان نامزد واحد حزب مخالف «اتحاد مردم» معرفی شده است. اونال چویکوز، مشاور سیاست خارجی قلیچداراوغلو به رادیو سوئد گفت: امیدوارم بتوانیم همه این فرآیندها در مورد تصویب پیشنهاد سوئد برای عضویت در ناتو را تا نشست ویلنیوس تکمیل کنیم. دولت جدید چنین قصدی خواهد داشت.

طبق نظرسنجی‌های علمی در هر دو انتخابات جلوتریم

رئیس‌جمهور ترکیه در برنامه tv net اعلام کرد: انتخابات در صندوق رأی انجام می‌شود نه به وسیله ارتش فیک‌ها در شبکه‌های مجازی. کمال قلیچداراوغلو که پول زیادی برای به اشتباه انداختن مردم خرج می‌کند اما ما در نظرسنجی‌های علمی جلوتر هستیم.

رزمایش عقاب آناتولی- 2023

در شهر قونیه ترکیه، تمرینات پرواز تاکتیکی بین‌المللی «عقاب آناتولی-2023« آغاز شده است. در این رزمایش بین‌المللی نمایندگان آذربایجان، ترکیه، پاکستان، امارت و انگلیس حضور دارند و تا 23 می ادامه خواهد داشت. به عنوان بخشی از عملیات مشترک، گروه‌های هوانوردی وظایف غلبه بر پدافند هوایی یک دشمن ساختگی را تکمیل کردند. در طول تمرینات، خلبانان به شناسایی هوایی و تعیین مختصات اهداف زمینی ساختگی دشمن پرداختند.

حملات ائتلاف سعودی به استان الحدیده یمن

شبکه المسیره وابسته به جنبش انصارالله یمن گزارش داد که ائتلاف سعودی آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل در شهر الحدیده و اطراف آن در سال ۲۰۱۸ را نقض کرده و دست کم ۴۸ حمله علیه این مناطق انجام داده است.بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی علاوه بر انجام حملات هوایی علیه الحدیده، هواپیماهای جاسوسی خود را در این منطقه به پرواز درمی آورد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها