۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۶۳
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (576)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آغاز حملات روسیه به اوکراین

رسانه‌های اوکراینی از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار حمله هوایی و از شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد طی ساعات گذشته در مناطق مختلفی از اوکراین به ویژه در حومه کی‌یف خبر می‌دهند. شبکه خبری اسپوتنیک از حملات موشکی ارتش روسیه به شهر بندری اودسا و وقوع چندین رشته انفجار در این شهر و حومه کی‌یف خبر داد. در خبری مرتبط، خبرگزاری الجزیره نیز در خبری فوری از وقوع انفجارهای قوی در مناطقی مختلفی از اوکراین از جمله در اطراف نیروگاه اتمی ژاپروژیا و شهر خیرسون واقع در جنوب شرق و دنیپرو در مرکز اوکراین گزارش داد.

تحرکات انتخاباتی در ترکیه

- اردوغان: ما بی‌وقفه تلاش خواهیم کرد تا ترکیه را به یکی از ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان تبدیل کنیم؛ همانطور که در ۲۱ سال گذشته تلاش کردیم، ما با شما به این مهم دست خواهیم یافت.

- قلیچداراوغلو هم با بیان اینکه «بهار و صلح را برای ترکیه به ارمغان خواهد آورد»، گفت: من ۸۵ میلیون نفر را در آغوش کشیده و رئیس‌جمهور آن‌ها خواهم شد. او همچنین گفت پناهجویان سوری و افغان را حداکثر ظرف ۲ سال به کشورهای خود باز خواهد گرداند.

آسوشیتدپرس: نفتکش‌های توقیف شده توسط ایران در بندرعباس لنگر انداخته‌اند

آسوشیتدپرس گزارش داد، تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد نفتکش‌هایی که به تازگی توسط ایران توقیف شده‌اند در بندر عباس لنگر انداخته‌اند.خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود با استناد به تصاویر ماهواره‌ای جدید از شرکت آمریکایی Planet Labs PBC اعلام کرد که دو نفتکش نیووی و ادونتیج سوئیت که به تازگی توسط ایران توقیف شده‌اند در جنوب بندر عباس در نزدیکی یک پایگاه نیروی دریایی پهلو گرفته‌اند.ایران کشتی Advantage Sweet با پرچم جزایر مارشال را که ۲۳ هندی و یک روسی خدمه آن بودند در ۲۷ آوریل هنگام سفر در دریای عمان توقیف و سپس اعلام کرد که  این نفتکش با کشتی دیگری برخورد کرده است.

ورشکستگی بیش از ۲۰۰۰ بانک آمریکایی!

تلگراف به نقل از گروهی از کارشناسان بانکی گزارش داد که تقریبا نیمی از ۴۸۰۰ بانک در ایالات متحده تقریباً ورشکسته هستند و سرمایه بافر خود را از دست داده‌اند. به گفته پروفسور آمیت سرو، کارشناس بانکی دانشگاه استنفورد، حدود نیمی از وام دهندگان ایالات متحده زیر آب هستند. وی گفت: بیایید وانمود نکنیم که این فقط مربوط به بانک سیلیکون ولی و فرست ریپابلیک است. بخش بزرگی از سیستم بانکی ایالات متحده، بالقوه ورشکسته است.

اعتراف به قدرت مقاومت در بحث بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

-مصطفی بکری نماینده پارلمان مصر: تصمیم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بسیار دیر رخ داد و این پیروزی بزرگی برای سوریه است که با تروریسم و دخالت خارجی مبارزه کرد. وی افزود: سوریه به عنوان یک کشور مهم عربی در معرض توطئه های گوناگون قرار گرفته است. این نماینده پارلمان مصر گفت: اسرائیل و آمریکا و گروههای تروریستی بزرگترین استفاده کننده از توطئه علیه سوریه بودند.

-روزنامه یدیعوت احارانوت در خبری در این رابطه نوشت: سوریه بعد از آنکه در سال 2011 همزمان با آغاز جنگ داخلی در این کشور از اتحادیه عرب بیرون گذشته شده بود، مجددا به این اتحادیه بازگشته و انزوایش بدین شکل پایان پذیرفت. به نوشته این رسانه عبری زبان، کار تحریم و بایکوت سوریه به پایان (شکست) خود نزدیک شده است و سوریه و اسد بعد از 12 سال به اتحادیه عرب باز می‌گردند.

عدم محبوبیت خاندان سلطنتی در انگلیس

چارلز سوم پس از 71 سال ولیعهدی در مراسم تاجگذاری بالاخره به صورت رسمی پادشاه بریتانیا شد. براساس آخرین نظرسنجی که موسسه ایپسوس یک هفته پیش از تاجگذاری انجام شد، محبوبیت چارلز حدود 49 درصد است؛ این در حالی است که برخی دیگر از نظرسنجی ها عددی بسیار پایین تر از این را نشان می دهد.از طرف دیگر به کلی روند محبوبیت خاندان سلطنتی در این کشور رو به کاهش است. 36 درصد از شهروندان بریتانیایی گفته اند نسبت به 10 سال قبل، نگاه منفی‎تری علیه خاندان سلطنتی دارند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها