۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۶۶
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (579)

رسانه های داخلی

۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

هشدار جدی ایران درباره هرگونه اقدامات ماجراجویانه آمریکا

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در نامه ای به سازمان ملل، اظهارات جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا را غیرمسئولانه، تحریک آمیز، جنگ طلبانه و ناقض قوانین بین المللی و منشور ملل متحد اعلام کرد و نسبت به هرگونه اشتباه محاسباتی یا اقدامات ماجراجویانه احتمالی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای خود هشدار داد.

پی نوشت: جیک سالیوان اخیراً در سخنانی گفت: آمریکا همچنان به دنبال راه‌حل دیپلماتیک درباره برنامه هسته‌ای ایران است اما همزمان آزادی عمل اسرائیل مقابل تهدید هسته‌ای جمهوری اسلامی را به رسمیت می‌شناسد. ما اقدام لازم را اتخاذ خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد.

فشار مقامات آمریکا به بایدن برای توقف دیپلماسی در قبال ایران

به گزارش فاکس نیوز، همزمان با پنجمین سالگرد خروج یک طرفه آمریکا از برجام، برخی مقامات و دیپلمات‌های ارشد آمریکا خطاب به جو بایدن در نامه‌ای مدعی شدند: امروز، ما با نوشتن این نامه از شما و تیم شما می‌خواهیم که تمام تلاش‌های دیپلماتیک در قبال جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنید و به جای آن کارزار «فشار حداکثری» را دوباره تحمیل کنید.

نامه روحانی برای «رسیدگی قضایی» به اتهامات ازغدی علیه او و همکارانش

رئیس‌جمهور سابق ایران در نامه‌ای به قوه قضائیه، خواستار پیگیری حقوقی و رسیدگی قضایی نسبت به اتهامات مطرح شده از سوی حسن رحیم‌پور ازغدی علیه او و همکارانش شد.

پی نوشت: حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اعدام چندی پیش علیرضا اکبری به اتهام جاسوسی، گفته بود: [علیرضا اکبری] در ستاد روحانی هم بوده. دور و بر روحانی از این آدم‌ها هنوز هم هستند، اگر خودش نباشد.

عواقب بی‌ حجابی برای زنان متأهل یهودی چیست؟

خاخام یونس حمامی لاله زار رهبر مذهبی کلیمیان ایران در گفتگو با برنا: اگر زنی در یک خانواده متشرع یهودی حجاب سر خود را رعایت نکند، شوهر امکان ارائه درخواست طلاق بدون پرداخت مهریه را پیدا می‌کند. این چارچوبی است که در شریعت یهود برای باقی‌ماندن حیا و عفت خانواده وجود دارد، البته اینطور نیست که هر مردی با دستاویز قراردادن این شرط امکان طلاق دادن همسرش را داشته باشد. برای مثال فرض کنید زوجی متدین نیستند و روز اول ازدواج هم آقا، آگاه بوده است که خانم اعتقادی به حجاب ندارد، در چنین شرایطی نمی‌تواند به ساختار دفترخانه انجمن کلیمی‌های ایران مراجعه کند که بدون پرداخت مهریه متارکه کند. ولی اگر زوجی هستند که تصور ابتدایی آن‌ها نسبت به یکدیگر رعایت حدود شرعی توسط طرفین در زیست اجتماعی بوده است، تعدی خانم از این حکم الهی، مرد را محقق می‌کند که بدون پرداخت کتوبا با نظر دادگاه همسرش را طلاق دهد تا حرمت خانواده حفظ شود.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان: ادعای ابوترابی کذب است

موسی غضنفرآبادی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به اظهارات نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس مبنی بر اینکه اسامی نمایندگانی که خودرو شاسی بلند به آنها واگذار شده در دست هیات رئیسه و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان است، گفت: ادعای جناب آقای ابوترابی درست نیست و اظهار نظر ایشان را تکذیب می‌کنیم. دادستان تهران نیز از احضار احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی به دادستانی تهران خبر داد. / خانه ملت

هدف بیانیه لاریجانی چه بود؟

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی گفت: بیانیه دفتر لاریجانی نفی احتمال ائتلاف او با روحانی و استفاده اصلاح طلبان از آن را مطرح می کند و نشان می دهد، او همچنان از انتخابات 1400 ناراضی است.

تخریب رئیس جمهور

محمد عطریانفر، سردبیر اسبق روزنامه همشهری: گرفتاری‌ای که ما با آقای رئیسی عزیز داریم این است که ایشان از موضع خدا فرمان صادر می‌کند و می‌گوید «من می‌گویم چنین بشود، ظرف یک هفته چنان بشود، باید بشود، باید بشود و باید بشود». اولا خداوند تبارک و تعالی آن زمان که می‌فرماید «کُن» که سپس می‌شود «فیکون» و چیزی حاصل می‌شود، مقدماتش، مولفه‌های اجرایی، ابزار و شرایطش را فراهم می‌کند که این فرمان محقق می‌شود. اما رویکرد این برادر بزرگوار نسبت به مقوله و مسائل اجرایی کشور ناشی از یک سوء تفاهم در فهم قدرت است. فکر می‌کند که، چون این موقعیت را به دست گرفته به عنوان رئیس یک نهاد اجرایی، فرمانی می‌راند و باید بشود!

بدهی 400 هزار میلیارد تومانی دولت به بانک ها

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ما تلاش داشتیم تا محدودیت های نظام بانکی را برطرف کنیم، اظهار کرد: یکی از محدودیت های اساسی نظام بانکی وضعیت افزایش سرمایه و مطالبات آنها از دولت است. در حال حاضر بانک های کشور حدود  400 هزار میلیارد تومان مطالبات از دولت دارند و این عدد باعث شده بخشی از تعهداتشان نسبت به حوزه های مختلف به ویژه مسکن دچار چالش شود اگرچه برخی از آنها هم اضافه برداشت دارند اما میزان این اضافه برداشت نسبت به مطالبات آنها از دولت به مراتب بالاتر است./ ایسنا

رشد تجارت خارجی ایران

براساس آمار گمرک، در نخستین ماه امسال تجارت خارجی ایران با رشد بیش از ۱۷ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته مواجه شده است.مانند سال گذشته، چین و امارات به عنوان بزرگترین مشتری و واردکننده، صدرنشین فهرست تجارت خارجی شدند./ نود اقتصادی

اتصال گمرک ایران و سوریه بصورت برخط

سخنگوی اقتصادی دولت: مهم‌ترین محور مذاکرات جناب آقای رئیس‌جمهور و جناب بشار اسد، مسئله حضور تجار و فعالین اقتصادی ایرانی در سوریه بود. بخشی از این مشکلات ناشی از مخاطرات حضور تجار و کالاهای ایرانی در سوریه بود که با توافق میان طرف ایرانی و سوری، بنا شد با تشکیل یک بیمه ضمانت، این نگرانی تجار برطرف شود.در موضوع گمرگ توافقات خوبی صورت گرفت تا گمرک ایران و سوریه بصورت برخط به یکدیگر متصل شوند و دیگر معطلی کالا در گمرک ایران و سوریه نداشته باشیم./ ایرنا

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها