۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۶۷
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (580)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

یوآو گالانت: باید برای هر سناریویی از جمله جنگ طولانی مدت و گسترش دامنه شلیک موشک‌ها آماده شویم. ما درباره تعامل با شلیک موشک‌هایی که ساکنان اسرائیل را تهدید می‌کنند سهل‌انگاری نمی‌کنیم. این فقط یک اقدام تروریستی نیست، بلکه چالشی علیه موجودیت اسرائیل است. براساس ارزیابی جاده‌ها و پایگاه‌ها بسته شده و راه‌های جایگزینی را در مناطق هم مرز با دیوار امنیتی در منطقه غلاف غزه در پیش می‌گیریم.

لفاظی های نتانیاهو علیه ایران

نیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار برخی یاوه‌سرایی‌ها درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که اسرائیل تلاش می‌کند مانع ایجاد لبنان دوم در سوریه توسط ایران شود. وی با اعلام این‌که اسرائیل با تلاشی از سوی ایران برای آغاز یک کارزار چند جبهه‌ای علیه این رژیم رو‌به‌رو است، گفت که دستور من به ارتش و نهادهای امنیتی این است که برای یک کارزار چند جبهه‌ای آماده شوند.نتانیاهو مدعی شد که اگر لازم باشد، می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

حمایت وزیر خارجه بایدن از سرکرده گروهک تروریستی حرکة‌ النضال

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با حمایت از حبیب فرج‌الله چعب، ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال و طراح اصلی حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۷ که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از ایرانیان شد، اعدام او را "ناعادلانه" خواند.

نگرانی نیمی از مردم آمریکا در خصوص امنیت سپرده‌های بانکی

بر اساس نظرسنجی اخیر مؤسسه گالوپ، نزدیک به نیمی از آمریکایی‌ها نگران امنیت سپرده‌های خود در بانک‌های این کشور هستند. به نقل از وبگاه کوین‌تلگراف، این نظرسنجی که در ماه آوریل در سراسر آمریکا انجام شد و حداقل هزار نفر در آن شرکت کردند، نشان داد که ۴۸٪ از شرکت‌کنندگان «نگران» و تقریباً ۲۰٪ از آن‌ها «بسیار نگران» پول خود در بانک‌ها هستند. توجه به این نکته ضروری است که این نظرسنجی پس از فروپاشی بانک سیلیکون‌ولی و بانک سیگنچر و قبل از ورشکستگی بانک فِرست‌ریپابلیک در اواخر ماه آوریل صورت گرفت. تحلیلگران گالوپ به این نتیجه رسیدند که سطح نگرانی مردم در حال حاضر با نگرانی آن‌ها در زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی برابری می‌کند.

دادگاه ترامپ را محکوم کرد

شبکه خبری سی ان ان: دادگاه ایالات متحده ترامپ را به پرداخت دو میلیون دلار غرامت به جین کارول برای حل و فصل دعوی تلاش برای تجاوز جنسی محکوم کرد.

کاخ سفید: روابطمان را با اسد عادی نخواهیم کرد

واشنگتن اعلام کرد، روابطش را با رئیس جمهوری سوریه عادی نخواهد کرد و تحریم‌های آمریکا علیه سوریه همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند.

کمال قلیچداراوغلو: به تمام خواسته‌های اتحادیه اروپا عمل خواهیم کرد

کمال قلیچداراوغلو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که در صورت انتخاب شدن در این رقابت سیاسی، به تمام خواسته‌های اتحادیه اروپا عمل و احکام دادگاه اروپایی حقوق بشر را اجرا خواهد کرد. اشاره وی بر آزادی "صلاح‌الدین دمیرتاش" رهبر زندانی حزب دموکراتیک خلق‌ها و "عثمان کاوالا" فعال ترک است که به زندان‌های طولانی‎مدت در ترکیه محکوم شده‌اند، بوده است.

آشوب در پاکستان

به دنبال دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان شماری کثیری از هواداران او با حضور در خیابان‌ها به برخی مراکز دولتی و نظامی در شهرهای محتلف این کشور از جمله «راولپندی»  حمله کردند. نخست‌وزیر سابق پاکستان که با چند پرونده قضایی روبروست، هنگام حضور در جلسه دادگاه عالی اسلام‌آباد به منظور بررسی اتهامات فساد مالی بازداشت شد.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها