۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۷۱
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (584)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادامه درگیری ها در نوار غزه

منابع فلسطینی خبر دادند که در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک منزل مسکونی در نوار غزه، «ابو انس الحسنی» از فرماندهان ارشد جنبش جهاد اسلامی به شهادت رسیده است. بر اساس گزارش منابع فلسطینی، این فرمانده جهاد اسلامی، مسئولیت پرونده عملیات‌ها را برعهده داشته و رئیس شورای نظامی «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی بوده است. جهاد اسلامی فلسطین به دنبال این حمله رژیم صهیونیستی، اراضی اشغالی فلسطین را هدف حمله گسترده راکتی و موشکی قرار داد.

عذرخواهی رسمی ارتش اسرائیل

سخنگوی ارتش اسراییل در مصاحبه با شبکه سی ان ان آمریکا گفت که از "مرگ" شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه خبری الجزیره متأسف است و مدعی شد: ما در اسرائیل برای دموکراسی خود ارزش قائل هستیم و در دموکراسی ارزش بالایی برای مطبوعات و مطبوعات آزاد می‌بینیم. ما می‌خواهیم روزنامه نگاران در اسرائیل احساس امنیت کنند، به ویژه در زمان جنگ، حتی اگر از ما انتقاد کنند.

پرده‌برداری آنکارا از نقش «جو بایدن» در انتخابات ترکیه

وزیر کشور ترکیه در سخنانی از دخالت‌های بایدن در انتخابات آتی کشورش پرده برداشت و گفت: آمریکا در این انتخابات دخالت می کند. همه در این کشور از قبل این را می دانند، رئیس جمهور ایالات متحده، خود این را اعلام می کند. حمله به «محرم اینجه» (نامزد ریاست جمهوری ترکیه و رهبر حزب مملکت) مشخص است که از کجا نشأت کرفته است. مشخص است که از کجا هماهنگ شده است. این آمریکاست. در روزهای اخیر، «بایدن» آدم های خود را در ترکیه تقویت کرده است.

واکنش پارلمان عربی به بیانیه پارلمان اروپا درباره الجزایر

روسیا الیوم گزارش داد، پارلمان عربی با صدور بیانیه‌ای، بیانیه پارلمان اروپا درباره آزادی بیان در الجزایر را به شدت محکوم کرد و آن را دخالت آشکار در امور داخلی الجزایر و ادامه رویکرد غیرقابل قبول پارلمان در صدور بیانیه های مشابه پیرامون حقوق بشر در کشورهای عربی دانست.

بی اعتنایی مصر به درخواست آمریکا علیه روسیه

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال: چندین مقام آمریکا در ماه‌های فوریه و مارس از قاهره خواسته‌اند آسمان خود را به روی هواپیماهای نظامی روسیه ببندد. حریم هوایی مصر از جمله کریدورهای حیاتی بین روسیه و پایگاه‌های نظامی این کشور در سوریه به شمار می‌رود. مصر به این درخواست‌ها پاسخ نداده است و پروازهای میان روسیه و سوریه بدون هیچ ممانعتی انجام شده‌اند.

زلنسکی: اوکراین نگران از دست دادن حمایت آمریکا پس از انتخابات ۲۰۲۴ نیست

رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای به انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریکا اشاره کرد و گفت: کی‌یف نگران از دست دادن حمایت واشنگتن پس از انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ نیست زیرا هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان ایالات متحده، متحدان اوکراین هستند.

 

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها