۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۷۲
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (585)

رسانه های داخلی

۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بیانیه خصمانه جی۷ علیه ایران و کره شمالی

وزرای دارایی و اقتصاد کشورهای گروه هفت در پایان اجلاس سه روزه در ژاپن، علیه ایران و کره‌شمالی بیانیه‌ای خصمانه صادر کردند. در بخشی از این بیانیه خصمانه، با طرح اتهامات بی‌اساس علیه تهران آمده است: ما عمیقا درباره مخاطرات ناشی از اقدامات مالی غیرقانونی ایران نگران هستیم!/ فارس

لفاظی‌های جدید زلنسکی علیه ایران

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که در ماه‌های اخیر لفاظی علیه جمهوری اسلامی را تشدید کرده است، در یک مصاحبه‌ای تازه، اتهام‌زنی‌ها علیه ایران را تکرار کرد. بنا بر گزارش «اوکرینفورم» زلنسکی در مصاحبه ای به رسانه‌های جمعی ایتالیا گفت: «به لطف تحریم‌ها، تعداد موشک‌هایی که آن‌ها [روسیه] تولید می‌کند چندین بار کاهش یافته است اما با این‌حال، چنین چالش‌هایی همچنان وجود دارد زیرا ایران بیش از یک هزار پهپاد ساخت ایران و دیگر تسلیحات به آن‌ها [روسیه] فروخته‌ است. سلاح‌های دیگری وجود دارد، ما اطلاعات دقیقی در این زمینه داریم، آن‌ها اخیراً چنین اقدامی کرده‌اند».

مقایسه دولت دوازدهم و سیزدهم به روایت رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:‏ «آدرس غلط درباره پروژه‌های عمرانی؛ تحقق بودجه عمرانی در دولت خسته ۶۵ درصد؛ در دولت رئیسی ۱۲۵ درصد. نرخ رشد اقتصادی صفر، تورم ۶۰ درصدی (بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر)، بهره‌وری منفی، نرخ رشد منفی ۴.۶ درصدی سرمایه‌گذاری و ۸ برابر شدن میزان نقدینگی بخشی از آمار‌ها و عملکرد دولت دوازدهم است. در دولت خسته به رغم بی‌عملی در افزایش درآمد‌های پایدار دولت، هزینه‌های جاری به شدت افزایش یافت و به عبارتی با رشد ۸ برابری نقدینگی هزینه‌ها از جیب مردم تأمین شد، در این بین بیشترین آسیب به قشر متوسط و کم‌درآمد وارد شد. عبور ضریب جینی از ۴۰ واحد بیانگر افزایش فاصله طبقاتی است. ‏هزینه‌های جاری در دولت خسته بیش از ۶٫۴ برابر شد؛ برای تأمین این هزینه‌ها علاوه بر انتشار قابل توجه اوراق مشارکت و انتقال بدهی به دولت فعلی، به اذعان رئیس‌کل بانک مرکزی وقت به استفاده از پول پرقدرت روی آورده شد و نتیجه هم رشد نقدینگی و عبور تورم از مرز ۵۰ درصد بود. ‏تنها در ۵ ماه آخر دولت خسته ۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانک مرکزی استقراض شد و این در حالی بود که حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان تخصیص بدون وجود منابع در خزانه مانده بود. ‏پرداخت‌های عمرانی در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۳۶ هزار میلیارد تومان رسید که ۷۶ درصد بیشتر از رقم سال ۱۳۹۹ بود. افزایش ۷۶ درصدی پرداخت‌های عمرانی در یک سال، در ۲۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. ‏در ۸ سال دولت خسته که به دهه از دست رفته اقتصاد ایران معروف است نه تنها روند اعتبارات عمرانی نزولی بود بلکه طی ۲ سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۴ رشد سالانه پرداخت‌های عمرانی منفی شد.»

بازگشت به خیابان یا برداشتن نقاب از چهره! 

حامد اسماعیلیون اخیراً از برگزاری تظاهرات خیابانی در شهرهای جهان در واکنش به آنچه اعدام‌های پرشمار خوانده خبر داد. حال آنکه؛ اعضاء منشور همبستگی نشان دادند که نه تنها توان و کاریزمای جریان‌سازی ندارند بلکه با توهمات جاه‌طلبانه و عدم تحمل یک‌دیگر، هر یک به بهانه‌ای با خروج از این منشور، خشم و کینه‌شان از دیگران را فریاد زدند. اسماعیلیون پیش از این نیز مدعی دادخواهی قربانیان هواپیمای اوکراینی شده بود اما نهایتا بر همگان آشکار شد که او از خون دختر و همسرش فقط کاسبی کرده و با فریب برخی خانواده‌های قربانیان به دنبال منافع شخصی بوده است. افراد حاضر در منشور همبستگی به خوبی از پایان تاریخ مصرفشان آگاه هستند لذا ته‌مانده‌ی شرافت و انسانیت نداشته‌ی خود را به حراج گذاشته‌اند تا شاید از چشم اربابانشان نیفتند. رفتارهای اسماعیلیون، علی‌نژاد، پهلوی و بنیادی نمودی آشکار از فروپاشی منشور همبستگی است که هدف‌گذاری طراحان‌ آن یعنی تجزیه و سوریه‌سازی ایران را آشکار کرد./ تسنیم

پشت‌پرده بازی روانی علیه ایران با اسم رمز «مکانیسم ماشه»

چند روز پس از ادعاها در خصوص احتمال فعال شدن مکانیسم ماشه، یک رسانه غربی از تحت فشار قرار دادن آمریکا توسط اروپا برای احیای مسیر دیپلماتیک با تهران خبر داد. از جمله دلایلی که برای فعال شدن این مکانیسم توسط کشورهای اروپایی مورد توجه است، افزایش فعالیت‌های هسته‌ای ایران و همچنین پایان محدودیت‌های برجامی در حوزه موشکی است. این محدودیت‌ها که بر اساس توافق ۲۰۱۵ در اکتبر ۲۰۲۳ یعنی تا مهر ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد محدودیت‌های سازمان ملل در زمینه تحقیق و توسعه (R&D)، تولید موشک‌های بالستیک ایران و ممنوعیت واردات و صادرات فناوری مرتبط با صنایع موشکی نظیر موشک و پهپاد با برد ۳۰۰ کیلومتر (۱۸۶ مایل) یا بیشتر را علیه ایران برمی‌دارد. علاوه بر این اروپا و آمریکا نیز موظف به پایان دادن به برخی تحریم‌های خود علیه ایران هستند. اما شواهد و قرائن نشان از آن دارد که فعال شدن مکانیسم ماشه توسط اروپا که در نهایت به مرگ نهایی و صددرصدی برجام منتهی می‌شود نمی‌تواند مورد اقبال کشورهای عضو این توافق، حتی کشورهای اروپایی باشد.

وقتی ایرانی‌ها قانون فرانسه را به سربازان فرانسوی یادآوری کردند

فرماندۀ نیروی دریایی ارتش: وقتی ناوگروه ارتش به یکی از مجمع‌الجزایر اقیانوس آرام که برای فرانسه است نزدیک شد فرانسوی‌ها اعلام کردند به آب‌های ما تجاوز شده. ناوگروه ما قانون فرانسه را برای آن‌ها خواند که در آن آمده چنانچه شناوری با چشم غیرمسلح بخواهد از زیبایی‌های جزایر استفاده کند با رعایت ایمنی می‌تواند با هر فاصله‌ای خواست به جزیره نزدیک شود. فرانسوی ها پاسخی نداشتند.

خاندوزی: ایران و عربستان به دنبال شکل دهی مناسبات اقتصادی

سيد احسان خاندوزی در اجلاس ساليانه بانك توسعه اسلامي در جده: در حاشیه اجلاس با وزیر امور اقتصادی عربستان سعودي ملاقات خواهم كرد و معتقدم ايران و عربستان در مسير تعاملات و مناسبات اقتصادي به جمع بندی‌های خوبی خواهند رسيد. سیاست دولت جدید ایران توسعه ارتباطات با همسایگان و کشورهای عربی است ما از هر موضوعی که سبب روابط نزدیکتر با همسایگان و کشورهای عربی و توسعه این روابط به شکلی متمایز باشد، از جمله تحکیم روابط استقبال می‌کنیم. بعد از بحران جهانی کرونا و تبعات آن ، کشورها آموختند که تعاملات اقتصادی بیشتری داشته باشند. دستور کار دولت جمهوری اسلامی ایران و پیشنهاد ما نیز برای غلبه بر این بحران ها استفاده از تبادل فناوری بین کشورهای اسلامی و گسترش تعاملات اقتصادی بین کشورهای جهان و به ویژه منطقه است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها