۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۷۳
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (586)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بازگشت آرامش به غزه پس از قبول آتش‌بس توسط مقاومت

پس از اجرایی شدن توافق آتش‌بس بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی پس از گذشت پنج روز از تجاوزهای اسرائیل به نوار غزه که در آن ۳۳ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند و به گفته مقامات اشغالگر دو اسرائیلی نیز کشته شدند، آرامش در نوار غزه حاکم شد.

توسعه توان موشکی مقاومت فلسطین بانظارت ایران وحزب‌الله

«ابومجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین، ساعاتی پس از آتش بس تاکید کرد: «موشک‌های مقاومت کاملا دست فلسطینی‌ها هستند که با نظارت محور مقاومت، ایران و حزب‌الله توانسته‌اند آن‌ها را توسعه دهند.» دبیرکل جهاد اسلامی نیز در سخنان خود از حامیان مقاومت فلسطین قدردانی کرد و گفت: «من از همه دولت‌ها و شخصیت‌ها از جمله رهبری جمهوری اسلامی ایران، حزب الله و برادرانمان در مصر و کشور قطر که در کنار ما بودند تشکر می کنم. از همه شبکه های ماهواره ای و رسانه‌ها که تجاوز و جنگ را پوشش دادند تشکر می کنم و جلسه دیگری برای تجلیل از شهدا برگزار خواهیم کرد.»

برگزاری تظاهرات علیه نتانیاهو برای نوزدهمین هفته متوالی

ساکنان سرزمین‌های اشغالی بار دیگر در اعتراض به تصمیم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای انجام اصلاحات قضایی به خیابان‌ها آمدند.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه چقدر هزینه دارد؟

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هر فروند موشک سامانه گنبد آهنین ۵۰ هزار دلار هزینه برای این رژیم دارد و هر روز جنگ علیه نوار غزه ۲۰۰ میلیون شکل(واحد پول) برای ارتش رژیم صهیونیستی به همراه دارد. رژیم صهیونیستی از سامانه گنبد آهنین برای مقابله با موشک های کوتاه برد و ساخته شده در داخل سرزمین های اشغالی استفاده می کند و از سامانه «فلاخن داوود» برای مقابله با موشک های بالستیک، دور برد و کروز استفاده می‌کند. هزینه هر موشک این سامانه یک میلیون دلار است و هزینه کل سامانه دفاعی «مقلاع داوود» به ۳۴۵ میلیون دلار می رسد.

قانون‌گذاران آمریکایی خواستار آزمایش برای تایید صلاحیت ذهنی بایدن شدند

۶۱ قانون‌گذار جمهوری‌خواه کنگره از بایدن خواستند برای تایید صلاحیت ذهنی خود تست شناختی بدهد یا از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ کنار بکشد.

مدودوف: سرنوشت هیتلر در انتظار زلنسکی است

«دیمیتری مدودوف» رئیس‌جمهور پیشین روسیه اظهارات ولودمیر زلنسکی مبنی بر پایانی غم‌انگیز برای مقامات روسیه را محکوم کرد و گفت: سرنوشت آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی در انتظار رئیس‌جمهوری اوکراین است.

بانک مرکزی انگلیس رکورد افزایش نرخ بهره را شکست

بانک مرکزی انگلیس در ادامه مبارزه خود برای مهار تورم سرسختی که این کشور را در بر گرفته، نرخ بهره را برای دوازدهمین بار افزایش داده و به بالاترین سطح طی 15 سال گذشته رساند. تصمیم جدید بانک مرکزی انگلیس مبنی بر افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره و رساندن آن به 4.5 درصد به منظور مهار تورم در این کشور،‌ تصمیمی بود که بازارهای مالی از قبل آن را پیش‌بینی کرده بودند.

اکونومیست: بحران انرژی بیشتر از کرونا در اروپا تلفات گرفت

نشریۀ اقتصادی اکونومیست: به‌دنبال قطع صادرات گاز روسیه به اروپا قیمت گاز گران شده، هرچند الان قیمت‌ها در سراسر این قاره کاهش یافته اما قیمت داخلی برق و گاز در مقایسه با دو سال قبل به‌ترتیب ۶۹ و ۱۴۵ درصد افزایش یافته است. در فاصله نوامبر ۲۰۲۲ تا فوریه ۲۰۲۳، ۱۴۹ هزار نفر در ۲۸ کشور اروپایی جان خود را از دست دادند که به‌معنای افزایش ۷.۸ درصدی است. نزدیک به ۶۰ هزار مرگ مربوط به کروناست. شرایط آب‌وهوایی هم بر تعداد این مرگ‌ومیرها تاثیر گذاشته و بیشترین مرگ‌ومیر در کشورهایی ثبت شده که افزایش هزینه‌های سوختِ بیشتری داشته‌اند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها