۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۸۳
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (592)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

رد پیشنهاد عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی

نشریۀ آمریکاییِ آکسیوس به نقل از دو مقام آمریکایی: بن‌سلمان درخواست آمریکا برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را رد کرد.

پیشنهاد جدید آمریکا به اسرائیل

منابع آگاه به آکسیوس گفتند که دولت جو بایدن چند هفته پیش به اسرائیل پیشنهاد برنامه ریزی نظامی مشترک در رابطه با ایران را داده است. مقام‌های آمریکایی این پیشنهاد را بی سابقه توصیف کرده و گفتند که این می‌تواند به صورت قابل توجهی همکاری نظامی تل آویو و واشنگتن را ارتقا ببخشد.

کیسینجر: آمریکا و چین پتانسیل نابودی بشریت را دارند

کیسینجر، وزیر خارجه سابق آمریکا، ضمن توصیف دولت‌های واشنگتن و پکن به‌عنوان بزرگترین تهدیدها برای جهان، گفت که درگیری این دو کشور پتانسیل نابودی بشریت را دارد.

توافق آمریکا و اتحادیه اروپا برای هماهنگی در اجرای تحریم‌ها

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده و اتحادیه اروپا توافق کردند تا فعالیت‌های خود را در زمینه اجرای بهتر تحریم‌ها هماهنگ کنند.

چهره سیاسی پنتاگون از سمت خود کناره‌گیری می‌کند

به گفته سه مقام آمریکایی در وزارت دفاع آمریکا، کالین کال سیاستگذار ارشد پنتاگون قصد کناره‌گیری از سمتش را دارد.

اروپایی‌ها: زلنسکی استعفا دهد

«سیمور هرش» روزنامه‌گار محقق و افشاگر آمریکایی در وبسایت خود خبر داد گروهی از کشورهای اروپایی به رهبری لهستان از ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین خواسته‌اند به جنگ حتی به قیمت استعفای خود پایان دهد.

سازمان ملل: منتظر ۱ میلیون آواره سودانی باشید

سازمان ملل متحد پیش‌بینی کرد، شمار سودانی‌های که برای فرار از جنگ داخلی این کشور از خانه و محل زندگی آواره شوند، از مرز یک میلیون نفر بگذرد.

رکورد استفاده بانک‌های مرکزی جهان از یوان

وبگاه «بیزنس اینسایدِر» گزارشی از بلومبرگ درباره دومین افزایش شدید سه ماهه استفاده از یوان در سواپ‌های ارز خارجی در پایان ماه مارس، منتشر کرده و دلیل این موضوع را افزوده‌شدن به تعداد کشورهایی ذکر کرده است که با یوان مبادله می‌کنند. بر اساس داده‌های بانک خلق چین، در سه ماهه نخست سال جاری میلادی موجودی خطوط سواپ ۱۰۹ میلیارد یوان یا ۲۰ میلیارد یوان بیشتر از سه ماهه قبل بود که معادل ۱۵.۶ میلیارد دلار است. مبادلات سواپ به بانک‌های مرکزی امکان می‌دهد که با ارزهای یکدیگر مبادله کنند و تضمین می‌کند که پول را در آینده با همان نرخ با بهره بازگردانند.

 

 

 

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها