۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۸۶
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (594)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

نیکلاس مادورو: ونزوئلا از دلار آمریکا در تجارت استفاده نخواهد کرد

رئیس‌جمهور ونزوئلا، ضمن تأکید بر اجتناب‌ناپذیربودن روند «دلارزدایی»، اعلام کرد ونزوئلا از دلار آمریکا در تجارت استفاده نخواهد کرد.وی افزود: ابتکارات بسیاری در جهان در حال ظهور هستند تا جایگزین دلار شوند. می‌توانیم بگوییم تجربه روند پرشتاب و مستمر دلارزدایی از دنیای تجاری و تجارت جهانی را آغاز کرده‌ایم.

رسانه‌های عبری: اسد پیروز شد

رسانه‌های صهیونیستی با بازنشر گستردۀ تصاویر دست‌دادن اسد و بن سلمان در نشست جده نوشتند: این پیروزی اسد و سوریه بود. این درست‌تر است که بگوییم اتحادیۀ عرب به سوریه بازگشته نه برعکس. با بازگشت سوریه به اتحادیۀ عرب، بهار عربی رسماً پایان یافته و جهان عرب دوباره موضوع فلسطین را در رأس نگرانی‌های خود قرار داده است.

نتانیاهو مدعی شد: حملات به سوریه ادامه خواهد داشت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مانعی بر سر حملات این رژیم به خاک سوریه نخواهد بود.

203 عملیات مقاومت در سرزمین های اشغالی در یک هفته گذشته

مرکز داده‌پردازی فلسطینی معطی در گزارشی اعلام کرد که در هفته گذشته ۲۰۳ عملیات مختلف مقاومتی در کرانه باختری و قدس به وقوع پیوسته است.

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو

هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای بیستمین هفته متوالی در تل‌آویو و دیگر شهرها علیه نخست وزیر این رژیم تظاهرات کردند.

ادعای وزیر دفاع انگلیس درباره خطر وقوع جنگ جهانی

وزیر دفاع انگلیس:جهان تا پایان دهه جاری جایی خطرناک‌تر و بی‌ثبات‌تر خواهد بود و حوزه دفاعی نقشی اساسی‌تر در زندگی ما پیدا خواهد کرد. فکر می‌کنم جنگی در راه است. باید دید آیا این جنگ یک جنگ سرد خواهد بود یا یک جنگ داغ. من فکر می‌کنم جنگی با طیفی از حریفان در سراسر جهان در راه است. ما باید همگی برای آن آماده باشیم. احتمال ورود انگلیس به نبرد مستقیم با روسیه و چین در هفت سال آینده وجود دارد.

اعلام بسته کمک نظامی جدید آمریکا به اوکراین

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار است بسته کمک نظامی دیگر این کشور به دولت اوکراین را به ارزش ۳۷۵ میلیون دلار اعلام کند. این بسته شامل گلوله‌های توپ، خودرو‌های زرهی و تسلیحات ضد تانک می‌شود. بنا بر این گزارش، آمریکا و متحدانش (همه این تسلیحات) را در گذشته در اختیار کی یف قرار داده اند.

چراغ سبز آمریکا به اروپا برای صدور اف-۱۶ به اوکراین

کاخ سفید در میانه فشارها از سوی کنگره و شرکای واشنگتن بر سر ارائه تسلیحات پیشرفته آمریکایی به اوکراین، به متحدان اروپایی خود برای صدور جنگنده‌های اف- ۱۶ به کی‌یف چراغ سبز نشان داده است.

روسیه: ابر رادیواکتیوی از اوکراین به سمت اروپا می‌رود

«نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه گفت انهدام یک انبار مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده اعطایی از سوی غرب به اوکراین منجر به ایجاد ابر رادیواکتیوی شده که در حال حرکت به سمت غرب اروپا است.

لاوروف: تمام تلاش گروه ۷ مهار روسیه و چین است

وزیر امور خارجه روسیه: تصمیمات سران گروه هفت در هیروشیما نشان می‌دهد که هدف این کشورها در اصل مهار روسیه و چین است. جامعه کشورهای غربی در حال اجرای سناریوهایی با هدف تجزیه روسیه هستند و این مسئله را پنهان نمی‌کنند که وجود روسیه به عنوان یک مرکز مستقل در مقابل سلطه جهانی غرب مانع بزرگی محسوب می‌شود. به طور حتم روند گذار از دیکتاتوری غرب به سمت نظم جهانی چند قطبی اتفاق خواهد افتاد.

ارمنستان و آذربایجان به توافق نزدیک شدند

وزیر امور خارجه روسیه پس از برگزاری نشست مشترک با وزرای امور خارجه دو کشور، ابراز امیدواری کرد نتیجه مذاکرات بین دو طرف مثبت باشد. قرار است ارمنستان و جمهوری آذربایجان، لغو تحریم خطوط حمل و نقل بین دو کشور را در نشستی با مشارکت روسیه در هفته آینده، اعلام کنند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها