۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۸۸
۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (595)

رسانه های داخلی

۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

پاکستان: نگران جریمه ۱۸ میلیارد دلاری قرارداد گازی با ایران هستیم

رئیس کمیسیون مالی و حسابرسی مجلس ملی پاکستان با ابراز نگرانی از جریمه احتمالی ۱۸ میلیادر دلاری قرارداد گازی اجرا نشده کشورش با ایران، گفت: آمریکا باید به استانداردهای دوگانه پایان دهد. از طرفی به برطرف شدن نیازهای هند به انرژی کمک می کند و از طرف دیگر، پاکستان را بخاطر اقدام برای تامین نیازهای انرژی جریمه می کند. اگر آمریکا به جلوگیری از اجرای توافق خط لوله گاز بین ایران و پاکستان ادامه دهد، باید جریمه مربوط به آن را بپردازد./ ایرنا

واکنش سرلشکر باقری به عبور فرماندهان دریایی ارشد آمریکا، انگلیس و فرانسه از تنگه هرمز

رئیس ستادکل نیروهای مسلح: این حرکت یک حرکت نمایشی بود که ۳ نفر سوار یک ناو بشوند و در دریا حرکت کنند و این را نمایش داده و اعلام کنند که امنیت تنگه هرمز را بر عهده دارند. این شبیه یک نمایش و تئاتر است و آنچه واقعیت دارد این است که جمهوری اسلامی ایران و کشورهای جنوبی خلیج فارس با هم در حال همکاری و تعامل هستند و توانایی بالایی برای تأمین امنیت منطقه دارند.حرکت هشت ماهه ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در سراسر جهان و دور زدن کره زمین نشان داد که ما می‌توانیم با اتکا به توان خودمان در هر جای اقیانوس‌ها که حقوق بین‌الملل دریا‌ها اجازه دهد، حضور داشته باشیم و دریانوردی کنیم.

«کناره‌گیری» شمخانی «قطعی» شد

نورونیوز ، رسانه شورای عالی امنیت ملی از «کناره‌گیری قطعی» دبیر این شورا پس از ده سال خبر داد. در حالی که طی هفته‌های اخیر در محافل مختلف، شایعات زیادی در خصوص قصد دریابان شمخانی برای کناره‌گیری از دبیری شورای عالی امنیت ملی بر سر زبان‌ها بود، انتشار شعری معنادار از محتشم کاشانی در صفحه شخصی او در توییتر، نشان می‌دهد که کناره‌گیری شمخانی از این سمت پس از ده سال، قطعی است. شمخانی در توئیتی با انتشار شعری از محتشم کاشانی نوشت: حرفی که در حجاب ز گفت و شنود بود / آخر به رمز گفت و به ایما شنود و رفت.

پی نوشت: براساس برخی اخبار دریادار علی‌اکبر احمدیان که از سال ۱۳۸۶ تاکنون، ریاست مرکز راهبردی سپاه پاسداران را برعهده دارد و از اعضای حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است به عنوان جایگزین شمخانی معرفی خواهد شد.

طرح ادعاهای بی‌اساس علیه ایران در قطعنامه‌های جانبی نشست جده

در بیانیه سی‌ودومین نشست سران اتحادیه عرب در جده به موضوع ایران و جزایر ۳گانه ایرانی اشاره‌ای نشد. اما در قطعنامه‌های جانبی این نشست باز هم ادعاها و اتهاماتی بی‌اساس علیه ایران و در موضوع جزایر ایرانی مطرح شد که واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران را به‌همراه داشت. کنعانی گفته: انتظار می‌رفت اتحادیه با اجتناب از طرح برخی ادعاهای تکراری گامی مثبت درجهت تحکیم صلح و تقویت هم‌گرایی بردارد. تمامی اقدامات ایران در راستای اعمال حاکمیت بر سرزمین خود صورت می‌گیرد و هرگونه‌ ادعایی دراین‌خصوص مردود است.

نقش سرویس ‌های اطلاعاتی اروپایی و غیراروپایی در جریان اغتشاشات

حجت‌الاسلام‌ «خطیب» وزیر اطلاعات گفت: در جریان اغتشاشات سال گذشته بیش از ۲۰۰ رسانه، ۳۵ اندیشکده و ده‌ها سرویس اطلاعاتی علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشتند. سرویس ‌های اطلاعاتی اروپایی و غیراروپایی کار نظام را تمام‌شده می‌دانستند. عفو گسترده محکومان و متهمان در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیام اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران به جهانیان بود که باید از قوه قضائیه تقدیر کرد.

طالبان: متعهد به همکاری‌های بیشتر با ایران هستیم

- به‌دنبال پیگیری‌های اخیر مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران درخصوص حقابه رودخانه هیرمند، سایت رسمی وزارت دفاع حکومت طالبان افغانستان از ملاقات مالی خان صدیق معاون ستاد ارتش حکومت طالبان با بهرام حسینی مطلق معاون ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در کابل خبر داد. مالی خان صدیق ضمن خوش آمدید گویی به هیأت ایرانی، به همکاری ها و روابط حسنه دو کشور همسایه اشاره کرده و گفت حکومت افغانستان همواره خواهان روابط نیک با جمهوری اسلامی ایران بوده و متعهد به همکاری های بیشتر در زمینه های مختلف می باشد.

- به گزارش رسانه‌های افغانستان، عبدالحمید خراسانی از فرماندهان طالبان که ایران را تهدید کرده بود، از سمت خود برکنار شد. خراسانی در گفتگو با رسانه‌ها دلیل این امر را «اختلاف با رهبری طالبان» عنوان کرد.

ماجرای ناپدیدشدن فرش‌های کاخ سعدآباد در زمان دولت روحانی

۴۸ تخته‌ فرش ارزشمند ملی طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ از ساختمان حافظیه نهاد ریاست جمهوری در کاخ سعدآباد خارج و ناپدید شدند.کارشناسان این حوزه با بررسی تنها ده تخته از فرش‌های خارج شده و بر اساس قدمت تاریخی آن، ارزش نسبی آن‌ها را مبلغی معادل ۱۲۷ میلیارد تومان اعلام کردند. یکی از مسئولان آن زمان می‌گوید: در سال ۹۵ فرش‌ها را با یک وانت بردند. به‌نظر می‌رسد خروج فرش‌های نفیس توسط یک کارمند نهاد ریاست جمهوری و در یک مقطع زمانی محال باشد. این اتفاق احتمالا توسط چند نفر و در مواقع متعدد صورت گرفته است./ فارس

سوئد از دستگیری «حمید نوری» چه نفعی می‌برد؟

بنابر اظهارات وکیل حمید نوری، وی برای دفاع خود در دادگاه، دسترسی به مدارک پرونده را ندارد و حتی اوراقی را که برای مطالعه داشته از او گرفته‌اند تا بیش از پیش مشخص شود که دستگیری او بیشتر یک نمایش سیاسی است تا یک پرونده قضایی. در حقیقت این پرونده ۲ طرف دارد: دولت سوئد به نمایندگی دادستان و حمید نوری. این نخستین باری نیست که مدارک حمید نوری در زندان گم می شود یا از او گرفته می شود. این موضوعی است که دولت سوئد و خصوصا دستگاه قضایی باید پاسخ دهد. افزون بر آن، حمید نوری مشکل بینایی دارد و ایشان دسترسی به چشم پزشک ندارد. در نتیجه حتی اگر اوراق و اسناد پرونده هم در اختیار ایشان قرار گیرد، مطالعه آنها برای حمید نوری بسیار دشوار خواهد بود.

اعتصاب غذای دروغین وحید بهشتی

یکی از اعتصاب غذاهایی که اپوزیسیون روی آن مانور می‌داد، اعتصاب غذای وحید بهشتی در لندن است. وحید بهشتی که به بهانه مخالفت با جمهوری اسلامی، بیش از دو ماه در لندن مدعی اعتصاب غذا بود و می‌گفت روزانه تنها مقداری نمک و دوسه حبه قند می‌خورد، چند روز پیش برای آنچه ضعف جسمانی می‌گفت به بیمارستان منتقل شده بود.در تصویری که از وی در دیدار با شهردار فرانکفورت آلمان منتشر شد، نشان می‌دهد نه خبری از اعتصاب غذا بوده نه ضعف جسمی و قطر بازوری وی گویای همه چیز است.

توافقنامه تجارت ترجیحی ایران و اندونزی

وزارت تجارت اندونزی: در جریان سفر رئیس جمهور ایران به اندونزی توافقنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور امضا خواهد شد. براساس این توافقنامه کالا‌ها و خدماتی که بین دو کشور رد و بدل می‌شود، بدون انتقال پول و به صورت تهاتر کالا خواهد بود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها