۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۹۷
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (600)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب

- عبدالباری عطوان در رأی الیوم: مانور نظامی حزب الله ترس بی سابقه‌ای را در میان سران رژیم صهیونیستی برانگیخته است. این مانور بیانگر قدرت نظامی بسیار پیشرفته حزب الله لبنان به ویژه در میادین نبردهای زمینی است.

- القدس العربی: یهودیان تندرو به مثابه یک بمب ساعتی عمل می‌کنند به طوریکه محافل سیاسی در رژیم صهیونیستی نسبت به تبعات سیاست‌های کابینه نتانیاهو در قبال این قشر بسیار نگران هستند.

- الثوره: عربستان و سوریه می‌توانند با همکاری دیگر کشورهای عربی مجدداً یک نظام همکاری عربی را بدون نگرانی نسبت به خشم آمریکا تشکیل دهند.

- البناء: پس لرزه‌های مانور حزب الله، باعث شده شهرک نشینان در نگرانی به سر ببرند.

- الاخبار: اختلافات سران عربستان و امارات آشکار شده و دیگر نمی‌توان آن را پنهان کرد.

نگرانی از بهبود روابط ایران و عربستان

رئیس سابق سازمان موساد در سخنانی گفت که نزدیک شدن ایران به کشورهای منطقه تهدید جدی برای جایگاه رژیم صهیونیستی است.

روایت «رویترز» از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

رویترز در مطلبی با اشاره به دیدارهای گرم رئیس‌جمهور سوریه با مقامات ارشد کشورهای عربی از جمله ولیعهد عربستان سعودی، و بازگشت مجدد سوریه به اتحادیه عرب، این مساله را یک سیگنال بسیار قوی و البته ناراحت کننده برای واشنگتن و کاخ سفید ارزیابی کرده است. رویترز، این اقدام محمدبن سلمان را در راستای تلاش او برای احیای قدرت منطقه‌ای ریاض به دنبال تغییرات در بازار جهانی انرژی به دلیل جنگ اوکراین عنوان کرده است؛ اقداماتی که البته زمینه‌های جدایی آرام عربستان از ایالات متحده را نیز رقم زده است.

آمریکا چگونه از نظامیان زن در طول جنگ افغانستان بهره‌کشی کرد؟

وبگاه Informed Comment در گزارشی به نحوه بهره‌کشی غیراخلاقی ارتش آمریکا از نظامیان زن در جریان جنگ افغانستان اشاره و اعلام کرد: ارتش آمریکا در آموزش‌های خود از زنان خواسته است که با استفاده از ویژگی‌های ذاتی خود به اغوای مردان افغانستانی در راستای جمع‌آوری داده‌های جاسوسی و سرنوشت‌ساز از آنها همت بگمارند. نظامیان زن ارتش آمریکا به طور نامرئی و دور از نگاه افکار عمومی نقشی اساسی در جمع‌آوری اطلاعات جاسوسی و همچنین آرام‌سازی قربانیان حملات نیروهای ویژه آمریکا داشته‌اند.

مقام سابق پنتاگون: آمریکا ممکن است مستقیماً وارد جنگ با روسیه شود

«داگلاس مک گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که آمریکا با امتناع از پذیرش شکست کی‌یف، ممکن است مجبور شود مستقیماً در درگیری برای جلوگیری از شکست کامل اوکراین مداخله کند. غرب با اقدامات خود فرصت طلایی اوکراین برای پایان دادن به درگیری را از دست داد. زلنسکی در باخموت همان اشتباهی را کرد که هیتلر در استالینگراد مرتکب شد.

روسیه نام «باخموت» را تغییر داد

رئیس‌جمهور خلق دونتسک در بازدید از شهر باخموت که به تصرف روسیه درآمده گفت: این شهر از این پس با نام دوران شوروی سابق خود «آرتموفسک» شناخته خواهد شد.

اعلام حمایت حزب ظفر از قلیچداراوغلو در دور دوم انتخابات ترکیه

امید اوزداغ رهبر حزب ظفر ترکیه اعلام کرد که حزب او در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از کمال قلیچداراوغلو نامزد ائتلاف ملت حمایت می‌کند.

نحوه لو رفتن فرماندهان شهید جهاد اسلامی از زبان دبیر کل

زیاد النخاله، دلیل ترور فرماندهان سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در جریان جنگ پنج‌روزه اخیر علیه نوار غزه را سهل‌انگاری ‌آنها در استفاده از دستگاه‌های مخابراتی دانست و گفت که همین امر دلیل اصلی رسیدن ارتش اسرائیل به رهبران این جنبش در غزه و ترورشان بود. وی تاکید کرد که هیچ نفوذ امنیتی به صفوف جنبش جهاد اسلامی فلسطین صورت نگرفته بود و تنها در استفاده از دستگاه‌ تلفن همراه، سهل‌انگاری شده بود و دستور العمل‌ها اجرا نشده بود. نیروهای مقاومت می‌بایست از استفاده از دستگاه‌های ارتباطی پرهیز کنند. با ناراحتی می‌گویم که تمام فرماندهانی که در جنگ اخیر به شهادت رسیدند، دارای تلفن همراه بودند و این امر یک نقطه ضعف مهلک است.

سال گذشته ۴۳ هزار نفر در جهان بر اثر جنگ کشته شدند

دبیر کل سازمان ملل: بر طبق برآوردها ۴۳۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۲ در نتیجه جنگ‌های مسلحانه در سراسر جهان جان باخته‌اند. سال گذشته میلادی ۹۴ درصد از قربانیان درگیری‌های مسلحانه در مناطق پرجمعیت جهان از غیرنظامیان بودند. سال گذشته میلادی، بیش از ۱۱۷ میلیون نفر در جهان عمدتا به دلیل جنگ و ناامنی با گرسنگی شدید درگیر شدند.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها