۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۱۳
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (614)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

لاپید:توافق ایران و آمریکا نشانگر شکست نتانیاهوست

«یائیر لاپید»، رهبر اپوزیسیون کنست رژیم صهیونیستی اظهار داشت دستیابی ایران و آمریکا به هرگونه توافق نشانگر شکست نتانیاهو در تحقق اهداف این رژیم است.

ادامه ناپدید شدن فشنگ‌های صهیونیست‌ها

وبگاه صهیونیستی والا: ۲۶ هزار فشنگ از انبار مهمات یکی از پایگاه‌های ارتش اسرائیل سرقت شده و ارتش درحال تحقیق است. مهرِ پارسال هم از این پایگاه ۳۰ هزار فشنگ سرقت شده بود و قبل از آن هم سه اسلحۀ سربازان اسرائیل ربوده شده بود.

اسرائیل: در مقابل ایران تنها ماندیم

رسانه‌های صهیونیستی: ایران بعد از ۷ سال امروز و در حالی که امارات در شرف پیوستن به ائتلاف دریایی جدید ایران در منطقه است، سفارت خود را در ریاض بازگشایی می‌کند. این همگرایی ایران با کشورهای عربی هشدارهای مهمی در پی دارد مبنی بر اینکه نقشه منطقه در حال تغییر است. در این میان مصر نیز به عنوان اولین کشوری که توافقنامه صلح با اسرائیل امضا کرده بود، اکنون مذاکراتی را با تهران جهت بهبود روابط با آن آغاز کرده است. درباره پرونده هسته‌ای ایران و بسته شدن پرونده تحقیقات علیه ایران توسط رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی نیز اسرائیل در یک جبهه دیگر در برابر این کشور تنها ماند.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ۷ شخصیت حقیقی و یک نهاد روسی را در فهرست تحریم‌های ضد روسیه خود قرار داده است.

اعتراف به فشار بر صنایع نظامی آمریکا به دلیل کمک به اوکراین

«کالین کال» ، معاون وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده است که تخصیص میلیاردها دلار کمک نظامی به اوکراین بر صنایع نظامی ایالات متحده فشار وارد کرده است.

ادامه حضور نظامی آمریکا در دریای چین جنوبی

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی ایالات متحده گفت: «به‌رغم مخالفت چینی‌ها، ما به کشتیرانی و پرواز در آب‌ها و حریم هوایی بین المللی از جمله دریای چین جنوبی ادامه خواهیم داد. ما در آب‌های بین‌المللی فعالیت می‌کنیم و نیازی به انجام هرگونه اقدام خصمانه از سوی چین نیست، ما به تقویت اتحاد خود در منطقه هند و اقیانوس آرام ادامه خواهیم داد.»

نخستین برنامه اصلاحاتی اردوغان

شبکه خبری المیادین گزاش داد که اردوغان در سخنانی خطاب به مردم پس از اولین جلسه دولت جدید گفت: پیشنهاد خود را در خصوص اصلاح قانون اساسی که قبل از انتخابات درباره اهمیت آن صحبت کرده بودیم، مجدداً به پارلمان ارائه خواهم داد.

 

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها