۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۱۵
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (616)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

سردرگمیِ دولتِ بایدن در برابر ایران

عضو ارشد کمیتۀ روابط خارجیِ مجلس سنای آمریکا با اشاره به نزدیک شدن به موعد انقضای ممنوعیت‌های موشکی سازمان‌ملل علیه ایران طبق مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، سیاست دولت کشورش در قبال تهران را مورد انتقاد قرار داد و گفت تحریم‌های امروز علیه چندین شرکت مستقر در چین، هنگ‌کنگ و ایران به بهانه حمایت از برنامه موشکی ایران اقدامی آغازین محسوب می‌شوند و دولت بایدن سردرگم بوده و نتوانسته راهبرد وسیع‌تری در قبال ایران تدوین کند.

عصبانیت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از معاون رئیس‌جمهور آمریکا

الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: هریس حتی نمی‌تواند یک بند از اصلاحات قضایی را درست برداشت کند. او این طرح را نمی‌فهمد. اگر از کامالا هریس بپرسیم که چه چیزی او را در مورد اصلاحات آزار می دهد، او نمی‌تواند یک بند را ذکر کند. نمی‌دانم او قانون را خوانده یا نه؟! ارزیابی من این است که او این قانون را نخوانده است.

اعتراف رسانه‌های رژیم صهیونیستی به ضعف این رژیم

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»  اعلام کرد که رهبران سیاسی و نظامی این رژیم برای سال‌های متمادی در اظهاراتی بیهوده سخن از حمله به ایران می‌زدند، اما باید به صراحت اعلام کرد که اسرائیل قدرت نظامی برای این اقدام را ندارد.

اذعان رسانه های صهیونیستی به پیشرفت ایران در زمینه موشکی

رسانه‌های صهیونیستی: مقامات نهاد‌های نظامی و امنیتی اسرائیل با سفر به مناطق مختلف جهان به همتایان خود گفته‌اند که موضوع فقط به پیشرفت هسته‌ای ایران مربوط نمی‌شود بلکه ایران به یک کشور بزرگ در زمینه تسلیحات تبدیل شده است و اقدام به صادرات اسلحه می‌کند.

بلینکن: آمریکا عمیقاً به همکاری با کشورهای حوزه خلیج فارس متعهد است

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نشست شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت: "آمریکا در این منطقه حضور دارد تا اعلام کند که ما عمیقاً در همکاری با همه شما سرمایه گذاری کرده ایم."

زلنسکی دخالت اوکراین در خرابکاری خط لوله گاز روسیه را رد کرد

«ولودیمیر زلنسکی» ، رئیس جمهور اوکراین در سخنانی به برخی گزارش‌ها درباره مشارکت اوکراین در انفجار خط لوله گاز روسی نورداستریم واکنش نشان داد و گفت: «اوکراین در حملات به خطوط لوله نورد استریم دخالتی نداشته است.»

ترامپ زیر نظر تحقیقات قضایی دادستانی فدرال آمریکاست

دادستان‌های آمریکا، «دونالد ترامپ» ، رئیس جمهور سابق این کشور را در مورد انجام تحقیقات جنایی مطلع کردند. روزنامه آمریکایی پولیتیکو این ارتباط به نقل از منابع خود اعلام کرد که دادستان‌های فدرال آمریکا به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اطلاع داده اند که تحقیقات جنایی و قضائی علیه او آغاز شده است.

حمله تند پنس علیه ترامپ

مایک پنس: «اعتقاد من این است، کسی که خودش را بالاتر از قانون اساسی می‌داند هرگز نباید رئیس جمهور آمریکا باشد. همینطور کسی که از دیگران می‌خواهد تا او را بالاتر از قانون اساسی قرار دهند هم نباید هرگز دوباره رئیس جمهور آمریکا شود».

بیشتر اروپایی ها خواستار حفظ روابط با روسیه هستند

نتایج یک نظر سنجی نشان می‌دهد که بیشتر اروپایی‌ها طرفدار حفظ روابط با روسیه پس از پایان مناقشه اوکراین در یک صلح توافق شده هستند. بر این اساس برخی از اروپایی‌ها همچنین معتقدند که کشورهایشان باید روابط کاملاً نزدیک و همراه با همکاری را با مسکو دنبال کند. این نتایج براساس تحقیقات نظرسنجی نهاد «سیاست شورای اروپا در امور خارجی» به‌دست آمده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها