۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۱۷
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (618)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

طالبان از انجام مانور نظامی با «سلاح‌های سنگین» در نزدیکی مرز ایران خبر داد

به گزارش بی بی سی به نقل از محمدنبی ملاورور، فرمانده واحد مرزی طالبان در نیمروز گزارش داده که «نیرو‌های کندک (واحد) سوم سرحدی نیمروز تمرینات نظامی و آزمایشات سلاح‌های سنگین را انجام دادند.» این مقام طالبان هدف از این تمرینات را «کسب تجارب بیشتر برای ده‌ها تن از مجاهدین [افراد طالبان]، نیرو‌های امنیتی و سرحدی توسط استادان مسلکی در شهر زرنج» انجام شده است. در تمرینات نظامی طالبان «روش‌های استفاده درست از انواع سلاح‌ها سنگین» نیز انجام شده است.

ادعای نتانیاهو علیه دیپلماسی با ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی: «من فکر نمی کنم که دیپلماسی به خودی خود کارساز باشد. به‌نظرم دیپلماسی تنها زمانی می‌تواند کارساز باشد که در صورت شکست با گزینه نظامی همراه شود و یا تمایل برای به‌کارگیری عوامل بازدارنده وجود داشته باشد.» وی با بیان این ادعا که ایران به "تکرار هولوکاست و نابودی ۶ یا هفت میلیون یهودی اسرائیلی" متعهد شده است مدعی شد: ما بیکار نخواهیم نشست و اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

 

 بزرگترین عامل شکست نتانیاهو

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در تحلیلی نوشته موضوع برنامه هسته‌ای ایران بزرگترین شکست برای نخست‌وزیر فعلی این رژیم است اما این تنها شکست او نیست.

اذعان به بی بدیل بودن موشک «فتاح»

«تال اینبار» کارشناس نظامی اسرائیل در شبکه 12: موشک جدید ایران، یک تهدید بسیار واقعی و چالش فناوری برای اسرائیل است که به طور بالقوه می‌تواند استراتژی‌های درگیری دفاع موشکی بالستیک غرب را هم به چالش بکشد. اسرائیل برای مقابله با تهدید جدید موشک‌های مافوق صوت ایران، باید سامانه‌های دفاع موشکی چند لایه خود را ارتقا دهد. قابلیت عملیاتی این موشک در لایه‌های بالای جو و توان نقطه‌زنی آن کاملاً قابل تایید است. فتاح یک موشک منحصر به فرد ساخته شده توسط متخصصین ایرانی است که کپی از هیچ طرح دیگری نیست و ایران توانسته با آن، شکاف فناوری خود را با جوامع موشکی شرقی و غربی کند و نشان داده که برای دستیابی به این فناوی‌ها متکی به حمایت دیگر کشورها ازجمله کره شمالی و روسیه نیست.

اتهامات ترامپ در مورد نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده

دادگاهی در آمریکا بر اساس اسناد اعلام کرد که «دونالد ترامپ» به ۳۸ مورد از جمله داشتن اسناد طبقه بندی شده مرتبط با امنیت ملی متهم شده است. اتهامات ترامپ ممکن است منجر به محکومیت تا ۲۰ سال زندان بر اساس «سنگین ترین» موارد اتهام شود.

دور جدید اتهام‌زنی آمریکا علیه ایران درباره جنگ اوکراین

کاخ سفید با تکرار اتهامات بی‌اساس علیه ایران در ارتباط با جنگ اوکراین مدعی شد که روسیه از پهپادهای ایرانی استفاده کرده و همکاری نظامی آن با تهران به نظر در حال افزایش است. کاخ سفید ادعا کرد که مسکو به مواد خام از ایران برای احداث کارخانه پهپادسازی دست یافته که ممکن است تا یک سال دیگر وارد چرخه فعالیت شود. دولت بایدن مدعی شد که روسیه، همکاری دفاعی بی سابقه‌ای را به ایران پیشنهاد کرده که شامل موشکها و تجهیزات الکترونیک و دفاع هوایی می‌شود.

بهانه‌ جدید آمریکا برای تداوم جنگ اوکراین

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا: واشینگتن قصد دارد به کی‌یف کمک کند تا در حد امکان در میدان نبرد پیشرفتی داشته باشد و در نهایت بتواند مطلوب‌ترین موقعیت را در میز مذاکرات صلح آینده به‌دست آورد! همچنین «رابرت کندی» یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخیراً گفته که آمریکا سراسر اوکراین را به مراکز تسلیحات بیولوژیک تبدیل کرده است، عواقب خطرناک نقشه شوم غرب در اوکراین برای امنیت جهان را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

واکنش روسیه به تنش نفتی آمریکا و عربستان

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، گفت که آمریکا حق ندارد درباره سیاست‌های تولید نفت چیزی را به عربستان دیکته کند. در همین ارتباط، واشنگتن پست فاش کرد که محمد بن سلمان در بحبوحه اختلافات نفتی، آمریکا را به «دزد بزرگ اقتصادی» تهدید کرد زیرا که آمریکا قصد داشت ریاض را به خاطر تصمیم کاهش تولید نفت مجازات کند. از طرفی صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی عربستان سعودی در سال میلادی جاری، به دلیل کاهش تولید نفت، به ۲.۱ درصد کاهش پیدا می کند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها