۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۲۵
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (624)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اظهارات خلاف واقع رئیس جمهور ترکیه

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جهور ترکیه در اظهاراتی مدعی شد «گشایش کریدور زنگزور مسئله‌ای با ایران است نه ارمنستان. رویکرد ایران، هم جمهوری آذربایجان و هم ترکیه را ناراحت می‌کند.

 

دورهمی مهم مقامات آمریکا و اسرائیل درباره ایران

«یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قرار است در بروکسل با همتای آمریکایی خود، «لوید آستین» دیدار کند. تایمز اسرائیل گزارش داد، رسانه‌های عبری زبان گفته اند که این دیدار میان مقامات تل آویو و واشنگتن با هدف گفت و گوهایی در مورد ایران برگزار خواهد شد. کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی می‌گوید که این نشست در پایتخت بلژیک برگزار می‌شود زیرا «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی وزیران کابینه خود را از سفر به واشنگتن تا زمانی که به کاخ سفید دعوت نشود، منع کرده است.

رسوایی جدید برای ارتش اسرائیل

روزنامه صهیونیستی « اسرائیل الیوم» اعلام کرد که دو افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی لباس افراد عادی را پوشیده و توانستند بدون مجوز وارد پایگاه آموزشی نظامی «ناحال» این رژیم شوند. این دو افسر سپس ۲ خودروی جیپ از نو ع «رانجلر» و ۴ قبضه سلاح را از این پایگاه نظامی سرقت کنند. این اقدام به طور عمدی و برای ارزیابی میزان امنیت پایگاه انجام شده است.

اذعان به بی اثربودن تحریم ها علیه ایران

حسن مرهج، تحلیلگر شبکه صهیونیستی آی 24: آمریکا، ایران را تحریم کرده و این تحریم‌ها منجر به پیشرفت‌ پهبادی ایران شده و حالا آمریکا از پهپادهای ایرانی می‌ترسد و هزاران بار در محاسبات خود درباره ایران تجدیدنظر می‌کند؛ کشورهای غربی دنباله‌روی آمریکا نیز از پهپادهای ایرانی می‌ترسند.

جنگ با ایران، تمرکز آمریکا بر چین را بهم خواهد زد

ژنرال الکس گرینکویچ، رئیس فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا هرگونه بحران و جنگ جدید در غرب آسیا را به ضرر منافع واشنگتن دانست و گفت: «شروع جنگ با ایران یا سایر بحران‌ها در خاورمیانه می‌تواند توجه نظامی و استراتژیک ایالات متحده را از هدف اولویت‌دار خود یعنی واکنش به چین به عنوان رقیب اصلی خود در منطقه منحرف کند.»

پمپئو هم پشت ترامپ را خالی کرد

وزیر خارجه دولت ترامپ در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز: اگر اتهامات دونالد ترامپ درست باشند که شواهد هم دال بر صحت آن‌هاست، او نباید این مدارک را نگه می‌داشته.

اذعان به افول آمریکا

ترامپ: وقتی مخالف سیاسی پیشروی خود را دستگیر می‌کنید دیگر دموکراسی نداریم. وقتی به مردم اجازه داده می‌شود از مرزهای باز ما عبور کنند و در انتخابات ما تقلب شود کشور ما دچار مشکل بسیار جدی می‌شود. ما ملتی در حال افول هستیم.

روزنامه روسی: چین یک محور ضد امریکایی در آسیا ایجاد می کند

نزاویسیمایا گازتا (روسیه) در گزارشی آورده است: در حالی که مسکو مشغول یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین است، پکن پاسخ سنگینی به تهاجم دیپلماتیک امریکا داده است. اولین گفتگوی سه جانبه ضد تروریسم درباره اوضاع منطقه میان نمایندگان چین، پاکستان و ایران در پایتخت چین برگزار شد.

مقام سعودی: روابط با ایرانِ دارای فرهنگ و تاریخ غنی برای ما اهمیت دارد

فهد ناظر، سخنگوی سفارت عربستان در آمریکا: ایران همسایه عربستان و کشوری با ظرفیت‌های اقتصادی فراوان است. روابط با ایران به عنوان کشوری با جمعیت نسبتاً جوان و دارای فرهنگ و تاریخ غنی، برای ریاض اهمیت دارد. ما از طریق تعامل با دیگر کشور‌ها از جمله ایران دنبال مقابله با چالش‌های جهانی و منطقه‌ای هستیم.

موضع رسمی چین درباره مسئله فلسطین

شی جی پینگ، رئیس‌جمهور چین: حل مسئله فلسطین، تاسیس کشور فلسطین بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی است. برای ایفای نقش مثبت در راستای تحقق آشتی داخلی فلسطین و پیشبرد مذاکرات سازش، آماده هستیم.

 

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها