۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۲۶
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (625)

رسانه های داخلی

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

کاخ سفید: سیاست آمریکا در قبال ایران تغییر نکرده است

- سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت که با وجود حفظ کانال‌های دیپلماتیک با ایران، سیاست واشنگتن در قبال آن تغییری نکرده است و فعلا برنامه آن محدودسازی ایران از طریق اعمال فشار است.

- سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: برای بازگرداندن شهروندانمان تلاش می‌کنیم؛ اما تا این لحظه هیچ توافق، تفاهم یا هرچه که اسمش را می‌گذارید با ایران حاصل نشده.

پی نوشت: پیش از این نیویورک‌تایمز مدعی شده بود که ایران و آمریکا به تفاهمی دست یافته‌اند که ایران درمقابلِ آزادسازی بخشی از دارایی‌های خود، عدم توقیف نفتکش های حامل نفت خود از سوی آمریکا و عدم صدور قطعنامه علیه تهران، قبول‌کرده غنی‌سازی اورانیوم را به بیش از ۶۰ درصد افزایش ندهد، چند جاسوس دستگیر شده آمریکایی را هم آزاد کند، حملات به پیمانکاران آمریکایی را در عراق و سوریه متوقف کند، همکاری با آژانس را گسترش دهد و از فروش موشک بالستیک به روسیه خودداری می کند.

کمالوندی: هیچ بازرسی آنلاین در تاسیسات هسته‌ای ایران وجود ندارد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی: بازرسان تاسیسات هسته‌ای ممکن است تابعیت کشورهای مختلف را داشته باشند البته با انتصاب بازرسان با تابعیت کشورهای هدف مانند آمریکا، کانادا و برخی کشورهای اروپایی موافقت نمی‌شود. هیچ بازرسی آنلاین در تاسیسات هسته‌ای ایران وجود ندارد فقط بر روی خروجی غنی سازی ۶۰ درصد فردو و نطنز دستگاه غنا سنج قرار دارد که پادمانی است. سوابق بازرس‌های هسته‌ای بررسی می‌شود و اگر با فردی موافق نباشیم اجازه بازرسی به او نمی‌دهیم و حتی اگر بعد از صدور مجوز ملاحظات امنیتی ایجاب کند مجوز او می‌تواند لغو شود./ ایرنا

نماینده آمریکایی: سفر رئیسی دهن‌کجی به آمریکاست

سالازر رئیس کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا: سفر رئیس جمهور ایران به ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا سرپیچی آشکار از ایالات متحده و نشانه شکست کامل سیاست واشنگتن در آمریکای لاتین است. هدف اصلی ایران ایجاد اتحاد با دولت‌های همفکر برای از بین بردن نفود ایالات متحده در نیمکره غربی و به چالش کشیدن واشنگتن در حیاط خلوت این کشور است.

ادعای رویترز درباره آزمایش پهپاد انتحاری در خلیج فارس

رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی: ایران یک پهپاد انتحاری را علیه یک شناور تمرینی در خلیج فارس آزمایش کرده است. این پهپاد از جاسک در داخل آب‌های سرزمینی علیه شناور آموزشی پرتاب شد.

موافقت با تشکیل کمیته ایرانی-مصری برای احیای روابط

العربیه به نقل از منابع خود گزارش داد که درباره تشکیل کمیته ایرانی مصری برای ازسرگیری روابط و نیز هماهنگی امنیتی توافق اولیه حاصل شده است.

سردرگمی اصلاح طلبان

روزنامه هم‌میهن: «جبهه اصلاحات» که از ماه پایانی سال ۱۳۹۹ و پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ با حضور ۳۱ حزب به صورت رسمی اعلام موجودیت کرده بود، در حالی وارد سومین سال فعالیت خود شده که در اسفند سال گذشته، بهزاد نبوی که در دو سال اول ریاست این جبهه را بر عهده داشت، برای دومین بار از مقام ریاست جبهه اصلاحات استعفا کرد و حالا نزدیک به دو ماه است که بدون رئیس به کار خود ادامه می‌دهد؛ هرچند دوره حضور اعضای هیئت‌رئیسه هم به پایان رسیده است. البته با توجه به اینکه فعلا مجمع عمومی جبهه اصلاحات تشکیل نشده است، جبهه با همان هیئت‌رئیسه سابق، ولی بدون حضور بهزاد نبوی، به کار ادامه داده است. یادآور می‌شود جبهه اصلاحات در چند سال اخیر با وجود حضور خود بهزاد نبوی و چهره‌های مشابه وی به بن‌بست خورد، تا جایی که امثال عارف و موسوی لاری از ریاست و نایب رئیسی «شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان» (شعسا) پس از انتخابات مجلس سال ۱۳۹۸ استعفا دادند و شعسا از هم پاشید. در دوره انتخابات بعدی نیز گروهی موسوم به ناسا (نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان) به ریاست نبوی تشکیل شد که آن هم به بن‌بست خورد و گرفتار دو دستگی شد.

اعتراف دیرهنگام همتی به چاپ پول تورم زا و خالی بودن بودجه

عبدالناصر همتی با اشاره به ناترازی مالی شدید دولت روحانی در سال های پایانی گفت: در سال 98 (دولت روحانی) پنج میلیارد دلار از پول های بلوکه شده در کره را بابت کسری بودجه، تسعیر کرد و بانک مرکزی معادل ریالی آن را چاپ کرد و به دولت داد. در اواخر سال 1399 نیز تأکید کردم که منابع بودجه 1400 غیرواقعی وکسری زیادی دارد و تأمین افزایش حدود 100 درصدی هزینه های بودجه 1400 نسبت به سال قبل امکان پذیر نیست./ جماران

توصیه محسن رضایی به اصولگرایان درباره پرهیز از بروز اختلاف‌ها

رئیس دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در جلسه شورای مرکزی ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی گفت: نیرو‌های انقلابی که دغدغه ایران و انقلاب را دارند هرکجا که باشند، احساس وظیفه کرده و درصدد حل مشکلات بر می‌آیند. نکته مهمی که باید در سال جاری به آن توجه کنیم این است که بچه‌های انقلاب نباید با یک دیگر در نهاد‌های مختلف درگیر بشوند و اختلافات خود را بروز دهند./ فارس

رویترز: صادرات نفت ایران رکورد شکست

رویترز: اطلاعات شرکت کپلر(یک شرکت ردیابی نفتکش‌ها) نشان می‌دهد که صادرات نفت خام ایران در ماه «مه» از یک و نیم میلیون بشکه در روز بیشتر شده که از سال ۲۰۱۸ تاکنون بی‌سابقه است. براساس آمار سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک)، میزان نفت تولیدی ایران در ماه «مه»، سه درصد از نفت تولیدی در جهان است و تولید این مقدار نفت در روز، از سال ۲۰۱۸ تاکنون بی سابقه است.

مبادلات تجاری ۷۰۰ میلیون دلاری ایران و هند

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهد کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی به ۷۰۲ میلیون دلار رسیده است. برنج، میوه و چای مهم‌ترین کالاهای صادراتی هند به ایران در چهار ماهه امسال بوده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها