۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۲۷
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (626)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

نتانیاهو: به اوکراین تسلیحات نمی‌دهیم تا سر از ایران در نیاورد

نخست‌وزیر اسرائیل ضمن انتقاد از روابط ایران و روسیه دلیل عدم ارسال سامانه‌های تسلیحاتی به اوکراین را نگرانی از دستیابی ایران به آن فناوری‌ها دانسته است.

توافق اسرائیل و مسکو برای افتتاح کنسولگری روسیه در بیت‌المقدس

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از سوی سفارت روسیه در تل‌آویو و پس از چندین سال مذاکره قرار است روسیه کنسولگری خود را در بیت‌المقدس غربی احداث کند تا از آن برای نیازهای کنسولی خود بهره‌مند شود. وزارت خارجه اسرائيل هم با تایید این توافق، احداث ساختمان کنسولی روسیه در اورشلیم را یک «موفقیت سیاسی» توصیف کرد.

جایگزینی ایران و هند به جای کانال سوئز

وزیر حمل‌ونقل روسیه: یک سیستم حمل‌ونقل چندحالته ریلی، آبی و جاده‌ای به‌طول ۷۲۰۰ کیلومتر با عبور از کشورهای آذربایجان، ایران و هند جایگزین مسیر سابق که از اروپا و کانال سوئز عبور می‌کرد می‌شود. درحال‌حاضر فقط برخی از بخش‌های این مسیر عملیاتی‌است. ایران و روسیه توافقی برای الحاق یک خط ریلی به این مسیر انجام دادند که روسیه قصد سرمایه‌گذاری بیش از ۳ میلیارد دلار در این مسیر را دارد.

وزیر دارایی روسیه : اعتماد به دلار از بین رفته است

«آنتون سیلوانوف» وزیر دارایی روسیه گفت که اعتماد به دلار، یورو و سایر ارزهای کشورهای غربی از بین رفته است. این نه تنها در مورد روسیه و چین، بلکه در مورد سایر کشورها نیز صدق می‌کند که به طور فزاینده‌ای شروع به تسویه حساب با ارزهای ملی یا با ارزهای قابل اعتماد و فاصله گرفتن از واحد پول ایالات متحده کرده‌اند.

پوتین: جهان دیگر تک‌قطبی نخواهد بود

رئیس‌جمهور روسیه: علیرغم ضربه‌ای که به‌دلیل تحریم‌ها خوردیم توانستیم به رشد دست پیدا کنیم و به دستاوردهای تاریخی در کاهش تورم و بیکاری دست یافته‌ایم. استراتژی ما حمایت از اقتصاد و تولید داخلی است تا غیبت شرکت‌های خارجی را جبران کنیم. سیستم بین‌المللی نواستعماری دیگر وجود ندارد. جهان چندقطبی درحال تقویت است و این روند غیرقابل اجتناب است.

دبیرکل ناتو: دروازه‌های ناتو باز است

ینس استولنبرگ: برای تشکیل شورای مشترک میان ناتو و اوکراین تلاش می‌کنیم. از همپیمانان ناتو انتظار داریم تعهدات بیشتری در خصوص موضوع هزینه نظامی در خلال نشست آتی سران ارائه کنند. دروازه‌های ناتو باز است، تلاش می‌کنیم تا اوکراین را به مرحله‌ای برسانیم که بتواند پس از پایان این جنگ در آینده با هرگونه تجاوزی مقابله کند.

زلنسکی: ترامپ نمی تواند جنگ اوکراین را 24 ساعته تمام کند

رئیس جمهور اوکراین وعده ترامپ درباره پایان بخشیدن به جنگ اوکراین به محض رسیدن به قدرت را رد کرد و گفت ترامپ از پس این کار بر نخواهد آمد.

پی نوشت: ترامپ ماه گذشته گفته بود که اگر رئیس جمهور آمریکا شود، جنگ اوکراین را 24 ساعته تمام می‌کند.

عزم سوریه برای پیوستن به بریکس و شانگهای

«کنعان یاغی»، وزیر دارایی سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که دمشق قصد دارد برای پیوستن به «بریکس» و «سازمان همکاری‌های شانگهای» درخواست دهد. وزیر دارایی سوریه علاوه بر تایید تلاش‌های دولت دمشق برای پیوستن به این دو سازمان فرامنطقه‌ای اقتصادی، خاطرنشان کرد که قرار است شعبه‌ای از «اسبربانک» هم در سوریه افتتاح شود.

 

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها