۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۲۹
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (628)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعای شبکه العربیه درخصوص توافق احیای روابط ایران و مصر

شبکه العربیه: تهران و قاهره بر سر تشکیل کمیته مشترک ایران و مصر که برای تجدید روابط و هماهنگی امنیتی بین کشورها تلاش خواهد کرد به طور اصولی به توافق رسیده اند. به جزئیات بیشتری اشاره نشده و تاکنون هیچ یک از طرفین در این خصوص بیانیه رسمی صادر نکرده‌اند. پیشتر، روزنامه معاریو رژیم صهیونیستی به نقل از «د نشنال» نوشت که احتمال می‌رود مصر و ایران روابط خود را ازسرگرفته و طی چند ماه سفیر تعیین کنند.

پی نوشت: روابط دیپلماتیک ایران و مصر سال ۱۹۷۹ با دادن حق پناهندگی قاهره به محمدرضا پهلوی شاه مخلوع ایران و امضای پیمان کمپ دیوید با رژیم اشغالگر قدس قطع شد.

نتانیاهو: توافقات با ایران محدودتر اما برای ما قابل قبول نیست

نتانیاهو در بازدید از صنعت هوافضای اسرائیل: ما به دوستان آمریکایی خود اعلام کردیم که توافقات با ایران محدودتر اما برای ما قابل قبول نیست. بسیار تحت تاثیر ابزارهای دفاعی و تهاجمی که در صنعت هوافضای اسرائیل در حال توسعه است قرارگرفتم. در هر صورت، من این را برای جهان روشن کردم و دوباره در اینجا خواهم گفت: ما هر کاری را که برای دفاع از خودمان دربرابر هر تهدیدی نیاز داشته باشیم، انجام خواهیم داد.

ادعای رسانه صهیونیستی درخصوص توافق ایران و آمریکا

یدیعوت آحرونوت: اسرائیل متوجه شده است که توافق جدیدی بین آمریکا و ایران ظرف چند هفته حاصل خواهد شد، زیرا بایدن خواهان پایان دادن به پرونده ایران و رسیدن به عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل قبل از انتخابات ریاست جمهوری آتی است و مقامات اسرائیلی بار دیگر تاکید کرده اند که توافق با ایران برای اسرائیل الزام آور نیست.

پوتین: کاهش تولید نفت اوپک‌پلاس ماهیت غیرسیاسی دارد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تصمیم‌های اعضای اوپک‌پلاس برای کاهش تولید را غیرسیاسی دانست و گفت: قیمت‌ کنونی نفت برای روسیه مناسب است. این موضوع نه به تنش‌های روسیه و اوکراین مرتبط است و نه ملاحظات دیگری در کار است. روسیه برای نفت خود در بازارهای مختلف تخفیف‌هایی متفاوت ارائه می‌دهد.

پسکوف: ظرفیت همکاری روسیه با چین، ایران و هند تمام نشده است

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوی روسیه: ظرفیت همکاری روسیه با کشورهایی مانند چین، ایران، هند بسیار زیاد بوده و به پایان نرسیده است، هرچند مشکلاتی وجود دارد. افق‌های جدیدی در حال باز شدن است، مشکلاتی وجود دارد، اینها شرکای آسانی نیستند، باید به آنها عادت کنید، آنها نیز باید به ما عادت کنند.

دریافت پول خانواده بایدن از خارجی‌ها

رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده است که هیئت کمیته نظارت مجلس امیدوار است سوابق بانکی جدیدی گردآوری کند که نشان می‌دهد خانواده «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور به شکل غیرقانونی، تا سقف ۳۰ میلیون دلار از اتباع خارجی دریافت کرده است.

تظاهرات هزاران صربستانی‌ علیه دولت

ده‌ها هزار معترض در بلگراد بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی این شهر را مسدود کرده و سران دولت صربستان را به‌دلیل ترویج فرهنگ خشونت که منجر به قتل ۱۸ نفر در سوم و چهارم ماه «می» شد، مقصر اعلام کردند.شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ضمن تاکید بر لزوم برکناری ووچیچ از ریاست‌جمهوری، خواستار استعفای وزیر کشور و رئیس سرویس مخفی صربستان به دلیل ناتوانی در منهدم کردن باندهای جنایتکار در این کشور شدند.

ارمنستان: باکو در تدارک حملۀ جدید است

سفیر ارمنستان در امور مأموریت‌های ویژه مدعی شد که جمهوری آذربایجان درحال تدارک حملات جدید به ارمنستان است. این مقام ارمنی گفته باکو با اتهام‌زنی نادرست درمورد تیراندازی نیروهای ارمنی سعی دارد برای حمله به ارمنستان مقدمه‌چینی کند.

یونان: ترکیه نمی‌تواند برای خرید‌های تسلیحاتی ما تصمیم بگیرد

رهبر حزب «دموکراسی نوین» یونان گفته ترکیه نمی‌تواند در زمینه خرید‌های تسلیحاتی این کشور تصمیم گیری کند. یونان موظف است نیروهای مسلح خود را تقویت کند زیرا ترکیه را به عنوان غیرقابل پیش‌بینی‌ترین همسایه کنار خود دارد.

بورل: موضع اتحادیه اروپا درباره روابط با سوریه تغییر نخواهد کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با دبیر کل اتحادیه عرب گفت که موضع اتحادیه اروپا درباره سوریه تغییر نخواهد کرد.

 

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها