۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۳۶
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (632)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

قدردانی طالبان از ایران به دلیل میزبانی از مهاجرین افغان

«خلیل الرحمان حقانی» وزیر مهاجرین افغانستان طی مراسمی به مناسبت روز جهانی پناهنده اظهارداشت از جمهوری اسلامی ایران به خاطر میزبانی از هزاران پناهجوی افغان تشکر می‌کنیم.

خطر استیضاح در کمین بایدن!

رسانه‌های آمریکایی فاش کردند که دو تن از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال طرحی برای استیضاح بایدن در کنگره بودند که «کوین مک کارتی» رئیس این نهاد به علت واهمه از تبعات این تصمیم، از طرح آن در مجلس نمایندگان جلوگیری کرد.

ترامپ: نمی‌دانستم که اسناد حمله به ایران را با خودم می‌برم

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا: مثل هر رئیس‌جمهوری من چیزهایی را از کاخ سفید بیرون بردم. جعبه‌ای که با خودم بردم پر از لباس‌ها و وسایل مختلف بود. خبر نداشتم سند مربوط به ایران هم داخل آن است. البته سندی در کار نبود.

تکاپوی انگلیس و فرانسه برای عضویت سریع اوکراین در ناتو

رسانه‌های انگلیسی شامگاه پنجشنبه از تلاش دولت انگلیس و فرانسه در تسریع عضویت اوکراین به ائتلاف نظامی ناتو بدون تشریفات و فرایند قانونی عضویت، خبر دادند.

بورل: اتحادیه اروپا مواد اولیه برای تولید مهمات ندارد

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه مواد اولیه برای تولید مهمات ندارد و باید آنها را وارد کند.

لاوروف: ناتو می‌خواهد بجنگد پس می‌جنگیم

وزیر امور خارجه روسیه گفت که اگر ناتو با توقف درگیری‌ها در اوکراین مخالف است پس می‌خواهد بجنگد پس اجازه دهید بجنگد، ما برای این کار آماده‌ایم.

 

افزایش خشونت علیه زنان در آلمان و سکوت مدعیان

روزنامه «ولت ام زونتاگ» با استناد به آمار‌های وزارت کشور و دفاتر تحقیقات جنایی در ۱۶ ایالت آلمان گزارش داده؛ در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۷۹ هزار قربانی خشونت خانگی در سراسر کشور توسط پلیس به ثبت رسیده‌ است. این آمار در مقایسه با سال پیش از آن افزایشی ۹.۳ درصدی را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش منتشره؛ دو سوم از قربانیان خشونت خانگی در آلمان زنان بوده‌اند.

 

«جانسون» محکوم شد

نمایندگان مجلس عوام انگلیس در اقدامی بی‌سابقه به گزارشی که «بوریس جانسون» نخست‌وزیر اسبق این کشور را به فریب عمدی نهادقانون‌گذار در ماجرای جنجالی برگزاری مهمانی‌های غیرقانونی در اوج محدودیت‌های کرونایی، متهم می‌کند، با اکثریت آراء تایید کرده است. بر اساس این رای‌گیری، مجوز تردد جانسون به داخل ساختمان پارلمان لغو شد و اگر از نمایندگی مجلس استعفا نداده بود، بمدت ۹۰ روز از شرکت در جلسات نهاد قانون‌گذار منع می‌شد.

واکنش چین به حرف عجیب بایدن

چین اظهارات جو بایدن درباره دیکتاتور خواندن شی جین پینگ رئیس جمهوری چین را مضحک خواند و آن را خلاف تمامی اصول دیپلماسی دانست.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها