۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۳۹
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (634)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار در رابطه با تحولات روسیه

- پس از سرپیچی گروه شبه نظامی واگنر  از امضا با وزارت دفاع روسیه، پریگوژین، رئیس گروه شبه نظامی واگنر ادعا کرد: یک حمله موشکی به مواضع گروه واگنر انجام شد. قربانیان زیادی وجود دارد. این حمله از خطوط پشتی انجام شده که نشان می‌دهد نیروهای ارتش روسیه عامل آن بوده‌اند. شری که سران نظامی روسیه عامل آن هستند باید متوقف شود. نیروهای ما از مرزهای روسیه عبور کرده‌اند و در حال ورود به بلگراد هستند و هر کسی که مانعش شود را از بین خواهد برد.وی از مردم خواست که به خیابان‌ها بیایند و نگران تامین اسلحه نباشند، چراکه در اختیارشان قرار خواهد گرفت. وی در ادامه بیان کرد که شویگو، وزیر دفاع روسیه، در میدان سرخ به دار آویخته خواهد شد و  در مقبره لنین به خاک سپرده می‌شود

-  وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده اتهامات پریگوژین صحت ندارند و یک تنش‌زایی رسانه‌ای است. کاخ کرملین هم در بیانیه‌ای اعلام کرد پوتین از وضعیت پیرامون گروه واگنر مطلع است و اقدامات لازم در حال انجام است.

- دستگاه امنیت ملی روسیه اعلام کرد که اظهارات و اقدامات (تحریک آمیز) پریگوژین به مثابه زدن خنجر به پشت نظامیان روسیه است که در خطوط جبهه در حال جنگ با گروه‌های طرفدار فاشیست غربی است.

- دفتر دادستانی کل روسیه اعلام کرد معاون قضایی دادگستری روسیه آخرین تحولات درباره صدور کیفرخواست علیه یوگنی پریگوژین را به اطلاع رئیس جمهوری روسیه ابلاغ کرده است.

- روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته بیانیه‌های صادرشده از سوی ژنرال‌های ارشد ارتش روسیه و نهادهای امنیتی در این کشور نشان می‌دهد که یوگنی پریگوژین، فرمانده واگنر منزوی شده است.

پی نوشت: گروه واگنر یک گروه شبه‌‎نظامی با وابستگی غیرمستقیم به ارتش روسیه است که با استخدام داوطلب در جنگ‌های نیابتی مشارکت می‌کند.

ادعای انگلیس درباره ایران و کره شمالی

باربارا وود وارد سفیر و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور سوریه نیازهای ارتش خود را از کشورهای تحت تحریم سازمان ملل مانند ایران و کره شمالی تامین می کند و امنیت جهانی را بیشتر تضعیف می کند.

مقام سابق موساد: موشک‌های حزب‌الله به هر نقطه از اسرائیل می‌رسند

«امیرام لوین»، سرلشکر ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی از قدرت نظامی جنبش حزب‌الله لبنان، تاکید کرده که نیروها و موشک‌های این جنبش قادرند به هر نقطه از اراضی اشغالی برسند.

بازداشت جاسوس موساد در شبکه المیادین

هیثم مزاحم،کارشناس جنبش‌های اسلامی بویژه حزب الله، جهاد اسلامی و حماس که با شبکه المیادین همکاری میکرد شانزدهم مه میلادی توسط ماموران یکی ازسازمان‌های امنیتی لبنان بازداشت شد. پس ازدو هفته بازجویی همکاری او با سازمان جاسوسی موساد تایید شده است.

ممانعت عربستان از حضور ۲ دیپلمات‌ صهیونیست در فرانسه

مقامات سعودی به ۲ دیپلمات صهیونیست اجازه حضور در کنفرانس «اکسپو۲۰۳۰» را ندادند و نام آن‌ها در لحظه پایانی از لیست افراد دعوتی حذف شده است، به‌نحوی که این اقدام آن‌ها را در وضعیت خجالت‌آوری قرار داده است.

ادعای رقیب انتخاباتی آمریکا علیه ایران

دی سانتیس، یکی از رقبای ترامپ در مرحله درون‌حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا: اگر رئیس‌جمهور شوم روابط مستحکمی با اسرائیل خواهم داشت. برجام یک فاجعه تمام‌عیار بود. بایدن در تلاش است آن را احیا کند. اگر به ایران امتیاز بدهیم آن‌ها از پول آن برای ساختن سلاح استفاده می‌کنند. باید علیه ایران فشار آورد و اطمینان حاصل کرد که آن‌ها می‌فهمند مسیری که دارند می‌روند برایشان تبعات اقتصادی، سیاسی و حتی نظامی خواهد داشت. تنها چیزی که آن‌ها می‌فهمند قدرت است. خوب‌بودن با ایرانی‌ها جواب نمی‌دهد. ما از اسرائیل حمایت خواهیم کرد و موضع بسیار قدرتمندانه‌تری علیه ایران اتخاذ خواهیم کرد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها