۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۴۲
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (636)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار در رابطه با تحولات روسیه

ریاست جمهوری بلاروس اعلام کرد که یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر پیشنهاد الکساندر لوکاشنکو (رئیس جمهور بلاروس) در مورد توقف پیشروی نیروهایش به سمت مسکو را پذیرفت. ریاست جمهوری بلاروس افزود: پیشنهادی برای حل بحران ارائه شده است که شامل اعطای ضمانت‌های امنیتی به نیروهای واگنر است. ریاست جمهوری بلاروس تأکید کرد که مذاکرات لوکاشنکو با پریگوژین با هماهنگی رئیس جمهور پوتین و در روز شنبه صورت گرفت.

-یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر اعلام کرد که این گروه نیروهای خود را به عقب برمی‌گرداند و به اردوگاه‌های خود می‌روند.

-روزنامه «وال استریت ژورنال» آمریکا به نقل از منابع آگاه نوشت، واشنگتن قصد دارد وضع تحریم‌های جدیدش علیه گروه واگنر را به دلیل شورش «یوگنی پریگوژین» رهبر این گروه علیه کرملین به تاخیر بیندازد. یکی از منابع مورد استناد این روزنامه آمریکایی ادعا کرد، بهانه آمریکا برای اتخاذ این تصمیم «این نگرانی که این تحریم‌ها در نهایت به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه کمک کند» است.

- ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین: امروز، جهان، آشوب روسیه را دیده و نباید در قبال آن سکوت کند. اتفاقات روسیه به جهان ثابت می‌کند که این کشور در حال از دست‌دادن تسلط بر خاک خود است! پوتین زمام امور را از دست داده و نمی‌تواند نیروهای خود را کنترل کند!

- شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز» در پی شورش گروه واگنر علیه ارتش روسیه، از برافراشته شدن پرچم واگنر بر روی جرثقیل یک برج در حال ساخت، در قلب تل آویو خبر داد.

الهام علی اف: ما برای جنگ دوم قره باغ آماده می شویم و آن را پنهان نکرده ایم

علی اف در بازدید از یکی از واحدهای کماندویی نظامی گفت: ما برای جنگ دوم قره باغ آماده می شویم و آن را پنهان نکرده ایم. اگر مذاکرات صلح با ارمنستان شکست بخورد ، ما سرزمین های تاریخی خود را با زور آزاد خواهیم کرد. برای آذربایجان اولویت ساخت ارتش و همچنین احیای قره باغ و شرق زنگزور است. روند خرید تسلیحات جدید ادامه دارد و قراردادهای زیادی هم برای تامین هواپیماهای بدون سرنشین جدید و هم برای موشک های دوربرد قبلا امضا شده است. امروز، روندها در منطقه بر اساس پیشنهادات ما پیش می رود، اگرچه در ماه های اول پس از جنگ، حامیان ارمنستان سعی کردند تزهای قدیمی را به ما تحمیل کنند. ایجاد ایست بازرسی (در کریدور لاچین) در مرز ارمنستان و آذربایجان دو ماه پیش نشانگر اراده سیاسی بسیار قوی ما است. کمپین کثیفی که امروز علیه ما به راه انداخته شده مهم نیست و نخواهد بود. هیچ کس نمی تواند بر اراده ما تأثیر بگذارد.

ترس از حزب الله

سرهنگ آوی فولوزینسکی فرمانده تیپ زرهی 188 ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با رسانه‌های عبری زبان گفت: در حال حاضر ما سرگرم تمرین سناریوهای جنگ در جبهه شمالی (با لبنان) هستیم، و تلاش می‌کنیم تا با انجام رزمایش‌‌هایی آمادگی در جبهه‌های درگیری همچون غزه و کرانه باختری یا هر جای دیگر را هم ارتقا ببخشیم. او ادعا کرد: حزب الله طی سال‌های اخیر سعی در آزمایش ما دارد تا ببیند ما آماده هستیم یا نه؟

اعتراض های ادامه دار علیه نتانیاهو

صدها هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی روز شنبه برای بیست و پنجمین هفته متوالی علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.بر اساس آمار اعلام شده، در تل آویو در خیابان کاپلان دست کم ۹۵ هزار نفر در تظاهرات حضور داشتند.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها