۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۴۹
۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (642)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

لوکاشنکو: از تجربه واگنر استفاده خواهیم کرد

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس: چیزی مرا از جنگجویان واگنر نمی ترساند، تجربه جنگی آنها برای بلاروس مفید خواهد بود. وی از ورود ویگنی پریگوژین فرمانده نیروهای شورشی واگنر به این کشور خبر داد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه واگنر!

به گزارش پایگاه خبری الجزیره، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ نهاد مرتبط با گروه واگنر روسیه را در چند کشور مختلف تحریم کرده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا تصریح کرد که این تحریم‌ها چند نهاد در کشورهای آفریقای مرکزی، امارات، روسیه و مالی را شامل می‌شود که در مبادلات غیرقانونی برای تأمین منابع مالی گروه واگنر مشارکت داشته‌اند. این درحالی است که وقتی گروه واگنر در چند روز پیش، شورشی مسلحانه را علیه دولت روسیه آغاز کرد، دولت آمریکا موقتاً اتخاذ تصمیمات تحریمی علیه گروه واگنر و منابع مالی آن را متوقف کرد.

پوتین: مردم و ارتش با شورشیان نبودند

رئیس جمهور روسیه در جمع پرسنل نظامی: شما در واقع جنگ داخلی را متوقف کردید، شما به وظیفه خود عمل کردید. مردم و ارتش با شورشیان نبودند. تصمیم و شجاعت شما و همچنین تحکیم جامعه، نقش تعیین کننده ای در سرکوب شورش ایفا کرد.

سی ان ان: آمریکا اطلاعات برنامه پریگوژین را حتی از متحدانش مخفی کرد

سی‌ان‌ان گزارش داد که سازمان اطلاعات آمریکا داده‌های دقیق و مفصلی را درباره برنامه‌های یوگنی پریگوژین قبل از شورش در روسیه جمع‌آوری کرده بود، اما آنها را برای متحدان فاش نکرد. منابعی به سی ان ان گفتند که این اطلاعات فقط در اختیار «برخی متحدان» از جمله مقامات بلندپایه انگلیس قرار گرفت، اما در سطح ناتو فاش نشد.

ترامپ: فقط من می‌توانم مانع جنگ جهانی شوم!

رئیس‌جمهور سابق آمریکا: دنیا به وقوع جنگ جهانی سوم بسیار نزدیک شده است. من تنها کسی هستم که می‌توانم از این جنگ جلوگیری کنم. وقتی من رئیس‌جمهور چهل‌وهفتم آمریکا شوم، حتی قبل از اینکه وارد دفتر کار بشوم، جنگ روسیه و اوکراین را پایان می‌دهم.

کمک نظامی ۵۰۰ میلیون دلاری جدید آمریکا به اوکراین

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که بسته جدیدی از کمک های این کشور به اوکراین به ارزش ۵۰۰ میلون دلار را ارائه خواهد داد.

واشنگتن به‌دنبال استقرار سامانه‌های پدافندی در کردستان عراق

کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه در امور داخلی عراق متممی را تصویب کرد که از انتقال سامانه‌های پدافند هوایی برای پیشمرگه‌های کُرد حمایت می‌کند.

وحشت پنهان از توانمندی‌های سایبری ایران

رئیس نهاد سایبری رژیم صهیونیستی: ایران خطر بزرگ سایبری محسوب می‌شود و تهدید و خطر اصلی ما در صحنه داخلی است؛ هر کسی که اقدام به انجام حملات سایبری علیه اسرائیل می‌کند، باید هزینه‌های آن را بپردازد.

فرانسه برای نخستین بار موشک هایپرسونیک آزمایش کرد

فرانسه برای نخستین بار موشک هایپرسونیک V-Max را با سرعت ۵ ماخ آزمایش کرد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها