۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۵۷
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (645)

رسانه های داخلی

۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

سخنان عبدالحمید درباره تحریم انتخابات

مولوی عبدالحمید در نماز جمعه 9 تیر زاهدان: مردم از انتخابات ناامید شده اند و معتقدند که انتخابات و صندوق رأی نمی تواند مشکلات کشور را حل کند. مردم هیچ انگیزه ای برای حضور در انتخابات ندارند و بسیار بعید می‎دانم که مردم در انتخابات آینده شرکت کنند/بهارنیوز

ماجرای ربودن نیروی اطلاعات سپاه توسط موساد چیست؟

رویداد۲۴ نوشت: «موساد» مدعی شده که عوامل این سازمان یک ایرانی را ربوده و در ارتباط با طرح توطئه ترور شهروندان اسرائیلی در قبرس از او بازجویی کرده‌اند. در ویدئویی که موساد منتشر کرده، فردی با عنوان یوسف شهبازی عباسعلی‌لو مدعی می‌شود از فردی به نام حسن شوشتری‌زاده در اطلاعات سپاه دستور گرفته است. موساد مدعی است پس از بازجویی از این شخص و شناسایی جزئیات نقشه سوءقصد و همدستان آن، مقام‌های قبرس را مطلع کرده و آن‌ها موفق به دستگیری اغلب اعضای گروه و خنثی کردن طرح ترور شده‌اند. هفته گذشته هم رسانه‌های اسرائیلی مدعی شده بودند که سرویس اطلاعات قبرس عملیات سپاه علیه شهروندان اسرائیلی در این کشور را خنثی کرده است. بنا به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، مقامات قبرسی با همکاری نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل موفق به کشف و خنثی‌کردن این عملیات شدند.

زیاد النخاله: درخواست رهبر معظم برای مسلح کردن کرانه باختری محقق شده است

«زیاد النخاله در پاسخ به این سؤال که آیا سیاست مسلح کردن کرانه باختری محقق شده است؟ گفت که درخواست مقام معظم رهبری برای مسلح شدن این منطقه، تأثیری بالایی در به وجود آمدن شرایط فعلی داشت. او گفت: «در حقیقت پیچیدگی‌های زیادی در کرانه باختری وجود دارد که می‌بایست بسیار دقیق باشیم، هنگامی که رهبری معظم خواستار مسلح شدن کرانه باختری شد، در حقیقت بر روی منطقه حساسی در درگیری با دشمن دست گذاشت؛ با وجود اینکه اهمیت کرانه باختری را می‌دانستیم، اما این درخواست تأثیر بالایی بر برادرانی که بر روی این پرونده کار می‌کنند و همچنین بر روی نیروهای مقاومت گذاشت و موجب شد تا همه برای تحقق این هدف همکاری کنند و برنامه‌هایی در این راستا وضع شود.

رأی جدید برای اکبر طبری

اکبر طبری ۲۳ تیرماه سال ۹۸ به دلیل اتهاماتی از جمله «تشکیل شبکه ارتشا با وصف سردستگی»، «پولشویی»، «جعل اسناد» و «اعمال نفوذ در پرونده های قضایی» بود، بازداشت شد. پس از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده اکبر طبری به دادگاه، اولین جلسه رسیدگی به اتهامات وی روز (یکشنبه) ۱۸ خردادماه سال ۹۹ به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد. پس از صدور حکم، وکلای طبری درخواست اعاده دادرسی نسبت به حکم صادره را دادند. دیوان عالی کشور در دو مورد از عناوین اتهامی (جعل سند و سردستگی شبکه ارتشاء) با توجه به مستندات ارائه‌ شده از سوی وکلای متهم، نقض گرفت. با پذیرش اعاده دادرسی اکبر طبری مطابق ماده ۴۷۴ قانون مجازات اسلامی و قانون ۵۳۰ کیفری پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه کیفری یک تهران ارجاع داده شد بعد از ارجاع پرونده از دیوان عالی کشور به شعبه هم عرض این پرونده مجددا رسیدگی و دادگاه، میزان قرار وثیقه قبلی طبری که ۱۰۰ میلیارد تومان بود را افزایش و به ۳۰۰ میلیارد تومان تغییر داد تا وی با سپردن وثیقه تا رسیدگی نهایی و صدور رای قطعی از زندان آزاد شود. طبق آخرین پیگیری‌ها، حکم پرونده اکبر طبری مدتی پیش در شعبه هم‌عرض مجددا صادر و وی به مجازات حبس محکوم شده است. پرونده مورد اشاره در حال حاضر در دیوان عالی کشور در حال رسیدگی و منتظر اعلام رای نهایی است. /مرکز رسانه قوه قضاییه

واکنش غیر رسمی ایران به تغییر «رابرت مالی»

نورنیوز نوشت: برخی تغییر رابرت مالی را پیامی به ایران در خصوص مذاکرات رفع تحریم ها می دانند، حال آنکه سیاست خارجی کشورها وابسته به افراد نیست و حاصل تصمیمات اجتماعی ارکان حاکمیت است.

علت کناررفتن بهزادنبوی

کرباسچی شهردار اسبق تهران و از اعضای حزب کارگزاران پس از انتخاب آذر منصوری گفت:  آقای نبوی دلایل استعفای خود را اعلام کردند و گفتند که به خاطر شرایط جسمانی و سن و سال‌شان است، اما فکر می‌کنم ممکن است بخاطر اختلاف نظرهایی هم که وجود داشت، استعفا دادند.

اولین پیام انتخاب آذر منصوری

محمود صادقی نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در توییتی نوشت: این انتخاب صرف‌نظر از شایستگی‌ های این بانوی خردمند، گامی است هم سو و متناسب با انتظارات و تحولات برآمده از جنبش فراگیر زن_زندگی_آزادی.

زندانی چهارم، عامل توقف توافق؟

نشریه میدل ایست آی مدعی توقف مذاکرات ایران و آمریکا بر سر چهارمین زندانی آمریکایی در ایران شده است و همین نشان از پیچیده شدن مذاکراتی دارد که در روز‌های اخیر امیدواری‌های زیادی برای به نتیجه رسیدن آن ایجاد شده است. میدل ایست آی مدعی شد: به گفته یک منبع در داخل ایران، ایالات متحده تاکید کرده است که پیشرفت بیشتر در مذاکرات نمی‌تواند حاصل شود مگر این که توافقی بر سر موضوع زندانیان دوتابعیتی ایرانی - آمریکایی صورت گیرد. ایالات متحده علنی اعلام کرده است که برای آزادی سیامک نمازی، عماد شرقی و مراد طاهباز، سه ایرانی-آمریکایی که به اتهام جاسوسی زندانی شده‌اند، تلاش می‌کند. به گفته منبع دوم و یک فرد دیگر، مقامات آمریکایی به طور غیرمنتظره‌ای به دنبال اضافه کردن نام چهارم به فهرست افرادی بودند که می‌خواهند به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای موقت آزاد شوند. منبع دوم مدعی شد که رئیس جمهور ایران آماده است تا چهارمین زندانی را به عنوان بخشی از این معامله آزاد کند/روزنامه خراسان

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها