۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۵۹
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (647)

رسانه های داخلی

۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اطلاعات منافقین در ایران

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در توئیتی از بازیابی اطلاعات متعلق به منافقین خبر داد و نوشت: بخشی از هاردها و کیس‌ها [به ایران] رسید. در حمله چند روز قبل پلیس آلبانی به مقر منافقین در تیرانا موسوم به اشرف 3، یگان ضد تروریسم پلیس این کشور وارد محل یگان سایبری منافقین شده و تمامی تجهیزات ازجمله کامپیوترها، هاردها و سرورهای متعلق به آنها را با خود برد.

برگزاری اجلاس سالانه منافقین در پاریس

میتینگ سالانه مجاهدین خلق روز گذشته در مقر این گروهک در اورسوراواز در شمال پاریس در شرایطی برگزار شد که این شهر در روزهای گذشته شاهد اعتراضات گسترده در واکنش به قتل یک نوجوان سیاهپوست از سوی پلیس است و تاکنون بیش از 1000 نفر دستگیر شده‌اند. پلیس پاریس روز 30 خرداد در اطلاعیه‌ای برگزاری میتینگ منافقین در این شهر را ممنوع اعلام کرده بود اما دادگاهی در فرانسه با لغو این ممنوعیت اجازه برگزاری نشست آنها را داد و روز گذشته با حضور تعدادی از اعضای این گروهک و سخنرانی مریم رجوی سرکرده مجاهدین خلق و برخی مقامات سابق دولت‌های اروپایی و آمریکا برگزار شد. نکته جالب توجه در این میتینگ، حضور گسترده مسئولان دولت سابق آمریکا بود؛ مایک پنس معاون اول، مایک پمپئو وزیر امور خارجه و جان بولتون معاون امنیت ملی ترامپ از مهمانان این نشست بودند.

اعتراف یک فرمانده فلسطینی درباره حاج‌قاسم

زیاد النخاله، فعال فلسطینی و دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به تازگی در بخشی از یک گفتگو که العالم آن را منتشر کرد درباره شخصیت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و خدمات او برای فلسطین گفته است: "سلیمانی، فلسطین را از فلسطینی‌ها و بیت‌المقدس را بیشتر از اهالی‌اش دوست داشت، از این رو می‌توان او را شهید قدس نامید، همه رهبران فلسطینی او را می‌شناختند و در همه پرونده‌های مربوط فلسطین حضور داشت."

نامه جنجالی فائزه هاشمی درباره انتخابات آینده

فائزه هاشمی: «گفتار درمانی در شرایط فعلی اصالت و جذابیتی نداشته و برای مردم دیگر مهم نیست که قدرت در دست کدام حزب سیاسی باشد. اگر متفاوت عمل کردیم، اگر از واژه‌ها محافظت کردیم، اگر طلسم خود را شکستیم و در انتخابات شرکت نکردیم، می‌توانیم با فراگیر کردن حقیقت، مسیر را سخت، آن‌ها را مجبور به تغییر سیاست و تغییر نقشه و در نهایت قدرتی را که به آنان داده‌ایم، پس بگیریم.»

نقض برجام توسط تروئیکای اروپا

روزنامه گاردین در گزارشی اعلام کرد بریتانیا، آلمان و فرانسه با خودداری از برچیدن تحریم مربوط به فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی در ماه اکتبر، برای اولین بار برجام را نقض خواهند کرد.به گزارش گاردین، توجیه تروئیکای اروپا برای این اقدام، نقض توافق برجام از سوی ایران، فروش پهپاد به روسیه در جریان لشکرکشی پوتین به اوکراین و احتمال فروش موشک‌های بالستیک به روسیه است.

سرلیست اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس کیست؟

مدیر مسئول روزنامه ابتکار و نماینده اصلاح طلب مجلس دهم گفت: در تهران اگر بنا باشد یک جریان گفتمانی نزدیک به اصلاحات وارد انتخابات شود، چنین لیستی احتمالا به سرلیستی آقای جهانگیری شکل خواهد گرفت و بعضی از وزرای دولت سابق و بعضی از جوانان مثل آذری جهرمی و تعدادی از بانوان در این لیست قرار خواهند گرفت.

پالس تحریم ایران توسط اینترنشنال

کانال تلگرامی پارسینTV، ویدئویی از صحبت های مجری و کارشناسان شبکه ضد ایرانی اینترنشنال منتشر کرد که در آن کارشناس ضد ایرانی این شبکه می گوید، ایران از نقطه غیر قابل بازگشت عبور کرده، غرب باید شاهرگ نفتی ایران را بزند، تحریم‌ها را افزایش دهد و به این کشور حمله نظامی کند!

علت کناره گیری رابرت مالی

سی‌ان‌ان : رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، بدون حقوق به مرخصی فرستاده شده و این امر پس از تعلیق مجوز امنیتی وی در اوایل سال جاری انجام شده است. با این حال، هیچ توضیحی پیرامون اینکه مالی چه تخطی‌ای انجام داده ذکر نشده اما احتمالا او گاف اطلاعاتی داده یا احتمالا سندی را ناخواسته درز داده است. آبرام پیلی، معاون مالی موقتا وظایف او را برعهده خواهد گرفت. مالی، در جایگاه دوم در موضوع ایران قرار گرفته است.

رادیکال شدن اصلاح طلبان

حسین مرعشی پس از اعلام کناره گیری بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات گفت: بعضی از دوستان اساساً معتقدند که ادامه ریاست آقای نبوی مناسب با فضای سیاسی پسامهسا نیست؛ در واقع فضا رادیکال‌تر شده. آقای نبوی همیشـه در شرایط اجمـاع آرا رئیس‌ می‌شد. اگر اجماع نباشد، ایشان از پذیرش مجدد مسئولیت پرهیز می‌کند. جبهه اصلاحات چند عضو حقوقی دارد که به رغم این‌که اقلیت خیلی کوچکی هستند اما صدای خیلی بلندی دارند. آنها گاهی اوقات مطالبی را می‌گویند که شنیدن این نـوع پرخاش‌ها خیلی شایسته نبوده است. از این جهت برای ایشان دلخوری به وجود آمده است/ مشرق

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها