۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۶۴
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (652)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

قوت گرفتن احتمال فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در فرانسه

رئیس‌جمهور فرانسه: بررسیِ اینکه جوانان معترض از کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و ممنوعیت‌های احتمالی ضروری خواهد بود. ما باید بر ممنوعیت شبکه های اجتماعی تمرکز کنیم. وقتی همه چیز از کنترل خارج می شود، باید در موقعیتی باشیم که بتوانیم دسترسی (به شبکه های اجتماعی) را تنظیم یا قطع کنیم.

آشفتگی در اسرائیل

فرمانده پلیس تل آویو با اشاره به مداخله سیاسی اعضای کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو» که به گفته او خواستار اعمال زور بیش از حد علیه معترضان هستند، گفت که از مقام خود استعفا می‌دهد. رویترز گزارش داد، «امی اشد»، فرمانده پلیس تل آویو در سخنان خود از «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت ملی راست افراطی که خواستار اقدام شدید علیه معترضان شده بود، نامی نبرد. اشد در بیانیه‌ای تلویزیونی گفت که نمی‌تواند انتظارات وزرا را برآورده کند، زیرا به گفته او اعضای کابینه تمام قوانین را زیر پا گذاشته و آشکارا در تصمیم‌گیری‌های حرفه‌ای مداخله می‌کنند. او گفت: «برای اولین بار در سه دهه خدمت، با واقعیتی پوچ مواجه شدم که در آن اطمینان از آرامش و نظم آن چیزی نبود که از من بخواهند، بلکه دقیقاً برعکس اقدامات ضد آرامش و ضدنظم از من می‌خواستند. سیاست به بالاترین رده‌های رژیم صهیونیستی نفوذ کرده است و یک افسر یونیفرم پوش به سیاستمداران ارشد تسلیم شده است.» بلافاصله پس از اعلام استعفای اشد، صدها معترض با حمل پرچم‌های رژیم صهیونیستی و شعار «دموکراسی» در تل آویو راهپیمایی کردند.

کشف کوکایین در کاخ سفید!

در سال‌های گذشته گزارش‌هایی از فساد اخلاقی و اعتیاد پسر بایدن به موادمخدر منتشر شده بود. حالا سرویس مخفی آمریکا که وظیفه محافظت از رئیس‌جمهور و خانواده‌اش را دارد از کشف کوکایین در کاخ سفید خبر داده. کشف این ماده باعث تخلیه مختصر کاخ سفید شد.

کی‌یف: اوکراین بهترین میدان آزمایش تسلیحات غرب است

وزیر دفاع اوکراین: غربی‌ها در اوکراین می‌توانند بررسی کنند که آیا تسلیحات آن‌ها کار می‌کند و تا چه اندازه کارآیی دارد و آیا نیاز دارند به روزرسانی شود یا خیر. برای صنعت نظامی جهان، نمی‌توان میدان آزمایش بهتری اختراع کرد.

هشدار سازمان ملل نسبت به سوءتغذیه در افغانستان

برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد در حساب توئیتر خود اعلام کرد: تخمین زده می‌ شود که حدود ۱۵.۳ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی غذایی جدی مواجه هستند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها