۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۶۶
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (654)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

گاردین: انگلیس از تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران خودداری کرد

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت انگلیس درخواست‌ها برای قرارگیری سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی را رد کرده است و به جای آن تصمیم گرفته تا شرکت‌ها و حامیان آن را تحت تحریم قرار بدهد.

اجازه به پلیس فرانسه برای جاسوسی از تلفن‌های همراه

طبق توافق اخیر قانونگذاران فرانسوی، پلیس فرانسه می‌تواند با روشن کردن دوربین، میکروفون و جی‌پی‌اس تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌ها از راه دور از مظنونان جاسوسی کند. این اتفاق بخشی از یک لایحه گسترده‌تر برای آنچه «اصلاح عدالت در فرانسه» خوانده می‌شود، است.

ترس صهیونیست ها از ائتلاف ایران - چین - روسیه

اورشلیم پست: روابط راهبردی ایران، چین و روسیه به تدریج در حال شکل گیری است. واضح است که ایران در حال انجام تهاجمات دیپلماتیک مهمی در منطقه است و این فعالیت ها می‌تواند برای اسرائیل خطرناک بوده و آن را دچار چالش کند.

استفاده رژیم صهیونیستی از پهپاد  در حمله به جنین

وبسایت عبری یدیعوت آحارونوت اعلام کرد رژیم صهیونیستی در حمله اخیر خود به اردوگاه جنین، برای نخستین بار از ۶ پهپاد انتحاری استفاده کرده است.

ترامپ: کوکائین کشف‌شده در کاخ سفید متعلق به جو و هانتر بایدن است

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا: آیا کسی جدا باور می‌کند کوکائینی که در کاخ سفید یافت شده برای شخص دیگری بجز جو و هانتر بایدن باشد؟! رسانه‌هایی که اخبار جعلی منتشر می‌کنند به زودی خواهند گفت این مقدار بسیار کم بوده و یا اینکه اصلا چنین چیزی کوکائین نبوده و دارویی شبیه به آسپرین بوده است و بدین ترتیب این داستان محو خواهد شد!

عضویت اوکراین در ناتو، تقابل مستقیم با روسیه را در پی دارد

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان ان» با تحریک‌آمیز خواندن پیوستن کی‌یف به ناتو قبل از توقف جنگ گفت: خطر رویارویی مستقیم نظامی واشنگتن با روسیه را دامن خواهد زد. همچنین مشاور امنیت ملی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن با وجود آگاهی از خطرات زیان‎بار بمب‌های خوشه‌ای علیه غیرنظامیان، قصد دارد هزاران بمب خوشه‌ای را در اختیار اوکراین قرار دهد.

سقوط دولت هلند

مارک روته نخست وزیر هلند در پی عدم توافق شرکای دولت ائتلافی در مورد سیاست‌های مهاجرتی، از مقامش استعفا کرد. آسوشیتدپرس نوشت: استعفای روته که جمعه شب اعلام شد به معنای سقوط دولت است و از این رو، این کشور در سال جاری میلادی با انتخابات جدید روبرو خواهد شد.

حمایت ترکیه از پیوستن اوکراین به ناتو

اردوغان در کنفرانسی مطبوعاتی با همتای اوکراینی خود از پیوستن کی‌یف در ناتو حمایت کرد؛ زلنسکی در اظهاراتی جنجالی بار دیگر بر تلاش کی‌یف در الحاق مجدد شبه جزیره کریمه به اوکراین تاکید کرد.

مسکو: تهدیدات ناتو علیه روسیه در حال افزایش است

دبیر شورای امنیت روسیه با اشاره به ایجاد زیرساخت نظامی ناتو نزدیک مرزهای این کشور، تشدید فعالیت‌های شناسایی و وجود تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در اروپا، گفت تهدیدات ناتو علیه مسکو در حال افزایش است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها