۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۶۸
۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (656)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بیست‌و‌هفتمین هفته اعتراضات علیه نتانیاهو

در ادامه بحران داخلی در رژیم صهیونیستی، ده‌ها هزار نفر از مهاجران صهیونیست برای ۲۷مین هفته پیاپی در مناطق مختلف فلسطین اشغالی دست به تظاهرات زدند. این درحالی است که از قبل دستوراتی به پلیس بر سرکوب تظارت داده شده است.

یدیعوت آحارانوت: نصرالله متخصص شناخت ضعف‌های اسرائیل است

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت: «سید حسن نصرالله» در تشخیص نقاط ضعف اسرائیل متخصص است و حزب‌الله برای هر جنگی آماده است.

تکرار هشدار کیسینجر توسط فوکویاما به آمریکا درباره منازعات خودساخته

اخیراً اکیسینجر گفته بود استمرار اقدامات آمریکا علیه چین و متقابلا پاسخ پکن می‌تواند مقدمات وقوع جنگ جهانی سوم را فراهم بیاورد. فوکویاما نیز به هم‌گرایی خطرناک دو حزب سنتی آمریکا در قبال چین اشاره و تاکید کرده که بایدن در حال ادامه بسیاری از اقدامات ترامپ علیه چین است و حتی از او نیز فراتر رفته است. اشاره فوکویاما به آینده‌ای است که با اهداف و بازی طراحی شده‌ی واشینگتن در شرق آسیا کاملا در تضاد بوده و می‌تواند تبدیل به نقطه سقوط واشینگتن در نظام بین‌الملل شود.

دلایل روی آوردن آمریکا به بمب‌های قاتل چیست؟

کاخ سفید رسماً اعلام کرد که با تحویل بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین موافقت کرده است. بایدن ضمن تأیید این موضوع گفت: «تصمیم بسیار سختی از جانب من بود. با وجود این با متحدانمان رایزنی کردم. با دوستانمان در کنگره هم رایزنی کردم. مهمات اوکراینی‌ها دارد تمام می‌شود» . کالین کال، معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا نیز در پاسخ به این پرسش که آیا پنتاگون به متحدانش اطمینان داده این مهمات باعث آسیب بیش از حد به غیرنظامیان نمی‌شود، گفت: من هم مانند هر کس دیگری نگران شرایط انسانی هستم، اما بدترین چیز برای غیرنظامیان در اوکراین این است که روسیه در جنگ پیروز شود؛ بنابراین مهم است که (پیروز) نشوند.

مخالفت آلمان با عضویت اوکراین در ناتو

یک منبع آگاه اروپایی اعلام کرده است که آلمان قصد دارد در نشست آتی ناتو در لیتوانی تاکید کند که اوکراین نباید عضو ناتو شود. همچنین بعد از تصمیم آمریکا برای ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین به‌منظور استفاده علیه روسیه، وزیر خارجۀ آلمان گفت برلین با چنین اقدامی مخالف است.

ادعای بایدن: تمام مهمات زرادخانه شیمیایی آمریکا امحاء شد

رئیس جمهور آمریکا با ادعای انهدام کامل مهمات موجود در زرادخانه شیمیایی این کشور، از سایر کشورها خواست تا به کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی ملحق شوند.

اف.بی.آی در حال انجام تحقیقات از «رابرت مالی»

رسانه آمریکایی «سمافور»: اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌.بی.آی) در حال انجام تحقیقات از «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران درباره نحوه استفاده او از اطلاعات محرمانه است. اقدام برای تعلیق مجوز امنیتی رابرت مالی در وزارت خارجه آمریکا یا در داخل دولت بایدن به صورت گسترده اعلام علنی نشده، زیرا وزارت خارجه آمریکا او را در سمتش حفظ کرده است. هنوز مشخص نیست کشف چه موضوعی باعث معلق شدن مجوز امنیتی رابرت مالی شده است.

رویترز:گسیل نیروهای روسی به سوریه برای جلوگیری از گسترش شورش واگنر

شش منبع آگاه به رویترز گفتند که در اواخر ژوئن با پیشروی مزدوران واگنر به سمت مسکو برای شورش، مقامات سوریه و فرماندهان نظامی روسیه یک سری اقدامات سریع را علیه عوامل واگنر در سوریه انجام دادند تا از گسترش قیام جلوگیری کنند. این سرکوب شامل مسدود کردن خطوط تلفن، احضار حدود دوازده فرمانده واگنر به یک پایگاه نظامی روسیه و دستور به جنگنده‌های مزدور برای امضای قراردادهای جدید با وزارت دفاع روسیه یا ترک فوری سوریه بود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها