۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۷۱
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (658)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اظهارات جنجالی رئیس جمهور آمریکا

جو بایدن: پیش از آنکه درباره عضویت اوکراین در ناتو فکر کنیم نخست باید جنگ این کشور با روسیه پایان یابد. دستیابی اوکراین به عضویت در ناتو در سایه جنگ به معنای آن است که همه ما در حال جنگ با روسیه قرار خواهیم گرفت. به صورت منظم با اسرائیلی‌ها گفت‌وگو داریم وامیدواریم که نتانیاهو به سوی اعتدال حرکت کند. نمی‌گوییم که تمام مشکلات در کرانه باختری به دلیل اسرائیل است اما اسرائیل بخشی از مشکلات در این منطقه است. همچنان ایمان داریم که راه حل دو دولت مسیر صحیح برای پایان دادن به درگیری میان فلسطینیان و اسرائیل است. اسرائیل و عربستان فاصله زیادی تا توافق عادی سازی دارند که شامل معاهده دفاعی و یک برنامه هسته‌ای غیرنظامی می‌شود.

اظهارات تند «بن غفیر» به انتقادات بایدن ضد تندروی در کرانه باختری

ایتمار بن غفیر، وزیر تندرو رژیم صهیونیستی در واکنش به صحبت های بایدن مدعی شد: «اسرائیل بخشی از قلمرو آمریکا نیست» که در امور داخلی این رژیم مداخله کند. اگر بایدن توزیع سلاح در میان «اسرائیلی‌ها» را تندوری می‌نامد، پس وی را برای سفر به شهر قدس و الخلیل دعوت می‌کنم تا از نزدیک، این تندروی ما را به علت عشق به «اسرائیل» درک کند.

هفتۀ سرنوشت‌ساز در رژیم صهیونیستی

کابینۀ ائتلافی نتانیاهو قصد دارد اولین قرائت لایحۀ حذف اختیارات دیوان عالی قضایی را در پارلمان به‌ تصویب برساند؛ اقدامی که درصورت وقوع، شرایط داخلی این رژیم را ملتهب‌تر از قبل خواهد کرد. مخالفان معتقدند درصورتی‌که این لایحه به‌ تصویب کنست برسد نتانیاهو اسرائیل را به‌سمت یک سیستم دیکتاتوری می‌برد. رسانه‌های صهیونیستی این هفته را برای این رژیم «سرنوشت‌ساز» توصیف کردند. مخالفان تهدید کردند درصورت تصویب این بند تمامی سرزمین‌های اشغالی شاهد اعتراضات بی‌سابقه خواهد بود.

انتقاد جمهوری‌خواهان از تعظیم وزیر خزانه‌داری آمریکا در برابر مقام چینی

تارنمای روزنامه نیویورک پست: گاف‌های دیپلماتیک وزیر خزانه داری دولت بایدن در دیدار با همتای چینی خود نشان‌دهنده ضعف آمریکاست. مقام عالی اقتصادی دولت بایدن، دستکم سه بار هنگام دست دادن با هی لیفنگ تعظیم کرد؛ در صورتیکه وزیر چینی شق و رق ایستاده و حتی اندکی عقب رفته بود تا جنت یلن فضای بیشتری برای کرنش داشته باشد.

هشدار دولت فرانسه به اتحادیه اروپا

هشدار دولت فرانسه به اتحادیه اروپا: در کار پاریس دخالت نکنید، خشونت پلیس ما امری عادی است. این خشونت فقط متعلق به ما نیست و در بقیه کشورهای اروپایی یک امر عادی است.

ممنوعیت خرید و فروش وسایل آتش‌بازی در آستانه روز ملی فرانسه

دولت فرانسه با صدور فرمانی در آستانه ۱۴ ژوئیه و جشن‌های روز ملی(روز باستیل)، خرید و فروش وسایل آتش‌بازی را ممنوع اعلام کرد. همچنین نخست‌وزیر این کشور گفته برای «جلوگیری از خطر اغتشاشات»، در تعطیلات آخر هفته، نیروهای امنیتی بیش‌تری در خیابان‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

مهم ترین دستاوردها و تلفات روسیه و اوکراین پس از 500 روز جنگ

اسکای نیوز نوشت: در میانه نگرانی ها از وقوع فاجعه هسته ای در نیروگاه زاپوریژیا در اوکراین و مرگ هزاران غیرنظامی، جنگ روسیه و اوکراین پانصدمین روز خود را پشت سر گذاشته است؛ جنگی که پیامدهای آن هنوز در صدر رویدادهای جهان است. در بحبوحه خشم روسیه از آمریکا به دلیل ارسال مهمات خوشه ای به اوکراین و استقرار نیروهای لهستان در مرزهای با بلاروس که میزبان نیروهای واگنر است، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به جزیره «استراتژیک مار» در دریای سیاه رفت که کی یف آن را نماد پایداری ارتش خود پس از غرق کردن رزم ناو روسی موسکوا می داند.

مدودف: «بایدن» به دنبال جنگ آخرالزمانی است

معاون رئیس شورای امنیت روسیه: جو خواب‌آلود به دنبال یک نبرد آخرالزمانی است. موافقت بایدن با ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین جهان را به پرتگاه خطرناکی هدایت می‌کند. شاید بایدن فرتوت که پایش بر لب گور است، در خیال‌پردازی‌های جنون‌آمیز خود به سادگی تصمیم گرفته است که نیمی از بشریت را همراه خود راهی دیار باقی کند.

اعتراف اوکراین به انفجار پل کریمه

معاون وزیر دفاع اوکراین: پل کریمه ۴ سال پس از الحاق کریمه به مسکو را با هدف مختل شدن خطوط تدارکاتی روسیه در اکتبر ۲۰۲۲ هدف قرار دادیم.

تلاش آمریکا برای تشکیل یک گروه شبه نظامی در سوریه

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع مطلع خود اعلام کرد: شخصی به نام «ابو خوله» خود را سرکرده یک گروه شبه نظامی جدید متشکل از قبایل و عشایر جدید سوریه معرفی کرده است و آمریکا در حال تلاش برای تشکیل این گروه شبه نظامی در کنار شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) است.

گسترش قدرت چین در خاورمیانه

طبق اعلام شرکت تحقیقاتی استاتیستا، نقش اقتصادی چین در خاورمیانه گسترش یافته است. بر این اساس شریک اول صادراتی و وارداتی کشورهای ایران، عربستان، کویت، بحرین، قطر، امارات و یمن، چین است. چین به صادر کننده اول به کشورهای مصر و الجزایر، عمان و عراق، چین بوده و این کشور جزء 5 شریک تجاری اول کشورهای مراکش، ترکیه و رژیم صهیونیستی است. طبق این گزارش تجارت پکن از 180 میلیارد دلار در سال 2019 به 259 میلیارد دلار در سال 2021 افزایش یافته است و انتظار می‌رود این رشد به‌واسطه پروژه یک کمربند یک راه استمرار داشته باشد.

نوسانات ارزی، برنامه واشنگتن در زمین زدن دولت عراق است

خبرگزاری «المعلومه» گزارش داد که «محمد الشبکی» عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس عراق در مصاحبه‌ای تلویزیونی، با بیان اینکه واشنگتن در تلاش است تا با ایجاد بحران دلار، مانع فعالیت دولت کنونی عراق شود، گفت: احزاب سیاسی بانفوذ در اقلیم که ارز را به ترکیه و لبنان قاچاق می‌کنند، از روند این قاچاق سود می‌برد.

ورود کم‌سابقه زیردریایی اتمی آمریکا به سئول

ارتش کره شمالی با تحریک‌آمیز خواندن تحرکات زیردریایی هسته‌ای آمریکا در اطراف سواحل شبه جزیره کره به واشنگتن هشدار داد که این اقدامات شرایط جنگ هسته‌ای را در وضعیت آستانه‌ای قرار می‌دهد.

افزایش سرعت ورشکستگی شرکت‌های آمریکایی

شرکت‌های آمریکایی در طول شش ماه منتهی به ژوئن (خرداد، تیر) سال جاری میلادی، بیش از هر نیم‌سال دیگری از سال ۲۰۱۰ میلادی ورشکسته شدند؛ زیرا نرخ‌های بهره بالا به‌طور بی‌سابقه‌ای بر کسب‌وکارهای آمریکایی فشار وارد کرده است. بانک سیلیکون‌ولی، شرکت کالاهای خانگی بِد بَث اَند بیاند (BBBY)، شرکت خودروسازی لوردستاون (Lordstown) و مِدیامَث هلدینگز برخی از نام‌های شناخته‌شده‌ای هستند که در شش ماه گذشته ورشکسته شدند. شرکت اِپیک (Epiq) در گزارش خود آورده است: مجموع شرکت‌های ورشکسته در حال حاضر در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، ۶۸ درصد افزایش یافت و به حدود ۳۰۰۰ رسید.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها