۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۷۳
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (659)

رسانه های داخلی

۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

کشف ارتباط سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی با عنصر هتاک به قرآن مجید

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر مبنای اطلاعات موثق به دست آمده، «سلوان مومیکا» فرد هتاک به ساحت قرآن کریم، متولد سال ۱۹۸۶ در عراق بوده و در سال ۲۰۱۹ به استخدام سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی درآمده است. او که در منطقه محل اقامت پیشین خود در عراق به بدنامی اشتهار داشت، همان بدنامی و سوابق سوء خود را به‌ عنوان کارنامه مطلوب صهیونیست‌ها ارائه می‌کند و مورد قبول و استقبال آن‌ها قرار می‌گیرد. نامبرده پس از آن، نقش عمده‌ای در جاسوسی از جریان مقاومت و پیشبرد پروژه تجزیه عراق ایفا می‌نماید. اقامت در سوئد را به عنوان دستمزد خیانت‌هایش به ملّت عزیز عراق و امّت گرامی اسلام، از صهیونیست‌ها مطالبه و دریافت می‌کند.  پس از اقامت در سوئد، مزدوری خویش برای رژیم غاصب را در قالب مأموریت‌های متناسب با شرایط و دسترسی‌های جدیدش ادامه می‌دهد./ فارس

ارزیابی جدید اطلاعاتی آمریکا از برنامه هسته‌ای تهران

بنا بر گزارش ای‌بی‌سی‌نیوز، ارزیابی گزارش طبقه‌بندی نشده دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا می‌گوید که ایران از سال 2020 به سمت افزایش ظرفیت برنامه اتمی خود حرکت کرده است، اما تاکنون در راستای تسلیحاتی اقدام نکرده است. با این حال، این گزارش ادعا دارد که ایران همچنان «فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای را دنبال می‌کند که این کشور را به تولید مواد شکافت‌پذیر مورد نیاز برای تکمیل یک بمب هسته‌ای پس از تصمیم برای انجام این کار نزدیک‌تر می‌کند. در این گزارش آمده است: ایران به افزایش اندازه و سطح غنی‌سازی ذخایر اورانیوم خود فراتر از محدودیت‌های برجام ادامه می‌دهد و همچنین می‌افزاید که همچنان از محدودیت‌های برجام در تحقیق و توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته فراتر می‌رود.

ماجرای سند محرمانه پنتاگون درباره حمله احتمالی به ایران

براساس گزارش‌های منتشر شده در ماه گذشته دادستان‌های فدرال به فایلی صوتی از یک جلسه‌ای در تابستان ۲۰۲۱ دست یافته اند که در آن "دونالد ترامپ " رئیس جمهور پیشین امریکا اذعان می‌کند که یک سند محرمانه پنتاگون درباره حمله احتمالی به ایران را نگه داشته است. در حال حاضر این فایل صوتی به یکی از شواهد مجرمانه‌ای تبدیل شده که مقام‌های فدرال ایالات متحده از آن برای گشودن پرونده‌ای علیه ترامپ پس از جستجوی ملک مارالاگوی او در پالم بیچ فلوریدا استفاده کرده اند.

دخالت آمریکا در امور داخلی ایران

متیو میلر در پاسخ به سوالی درباره حکم شش سال زندان "توماج صالحی" یکی از بازداشت شدگان ناآرامی های ایران گفت: ما از حکم «نگران کننده» ۶ سال زندان برای توماج صالحی (خواننده رپ زیرزمینی) با خبر شده ایم. ما همچنان شرایط او را زیر نظر داریم. وی در تداوم دخالت در امور داخلی ایران افزود: او پیوسته از دسترسی به یک وکیل محروم بوده و دادگاه او پشت درهای بسته برگزار شده است و پس از آنکه هنگام بازداشت شکنجه شد به خدمات پزشکی فوری نیاز داشت. رفتار خشن حکومت ایران در این پرونده عمیقا نگران کننده است و این رفتار باید پایان یابد و ما از مقامات ایرانی می خواهیم او و همه زندانیان سیاسی را آزاد کنند. جهان نظاره گر آنها است و ما به همراه متحدان و شرکای خود به پاسخگو ساختن مقامات ایران به دلیل نقض حقوق بشر ادامه خواهیم داد.

توقف کشتی حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق تحت پشتیبانی نظامی آمریکا

- فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران از توقیف نفتکش خارجی حامل یک‌میلیون لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه خبر داد. این کشتی از پشتیبانی نظامی آمریکا برخوردار بود که با هوشیاری،دقت عمل، رفتار حرفه‌ای و اقتدار رزمندگان نیروی دریایی سپاه اقدامات غیرقانونی و غیرحرفه‌ای آمریکایی‌ها در خلیج فارس با شکست مواجه و مایه سرافکندگی آنها شده است.

- تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین  به پایگاه خبری المانیتور گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در ۶ ژوئیه یک کشتی تجاری را که احتمالا در فعالیت‌های قاچاق نقش داشته و در حال عبور از خلیج فارس در آب‌های بین‌المللی بوده است به اجبار توقیف کرد. نیروهای دریایی آمریکا تجهیزات دریانوردی را اعزام کرد تا به دقت وضعیت را رصد کنند. در نهایت، ارزیابی نیروهای دریایی فرماندهی مرکزی این بوده که شرایط این رخداد متضمن پاسخ فراتر نیست.

دست صلح، گفتگو و تفاهم شورای همکاری خلیج فارس به سمت ایران

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره رابطه این شورا با ایران گفت: «ما ایران را یک همسایه برادر می‌بینیم که روابط تاریخی دیرینه‌ای با آن داریم که ما را به دین مشترک اسلام پیوند می‌دهد و در سال‌های اخیر دست صلح، مدارا، گفتگو و تفاهم را به سوی برادران ایرانی‌مان دراز کرده‌ایم.»

توضیح زاکانی درباره خبر انتخابش به عنوان «دستیار ویژه رئیس‌جمهور»

علیرضا زاکانی در حاشیه جشن فرزندان غدیر در خصوص انتخاب وی به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: این موضوع مطرح شده و در کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی است و تا زمانی که در جلسه هیات دولت تصویب و ابلاغ نشود، نمی‌توان در مورد آن صحبت کرد. /ایسنا

پاسخ روزنامه دولت به حجاریان

روزنامه ایران نوشت: امروز با جریانی مواجه هستیم که به‌شدت عصبانی است که چرا دولتی توانسته به انجماد برجامی، ترک فعل در حوزه مسکن و شهرسازی، قطع رابطه با همسایگان، رشد اقتصادی صفر درصدی، اشرافی‌گری مزمن، پدیده بی‌مسئولیتی دولت و صبح جمعه‌های پرکابوس و... پایان دهد. سناریوهای فریبکارانه و عملیات روانی این جریان سیاسی وقتی انتخابات را می‌بازد و به تبع آن در قدرت نیست؛ یک سناریوی چندمرحله‌ای است: ابتدا مثل سال 88 سعی می‌کنند بگویند تقلب شده! در مرحله بعد تلاش می‌کنند بگویند انتخابات مهندسی شده بوده! بعد به مرحله‌ای می‌رسند که رأی مردم را با عینک حزبی و قبیلگی به رأی خوب و بد تقسیم می‌کنند، وقتی هم خدمات یک دولت پرکار و حاضر در میدان و صحنه را می‌بینند، می‌گویند رئیس‌جمهور باید استعفا دهد!

پی نوشت: حجاریان اخیراً پیشنهاد استعفای دولت را مطرح کرده و همه دستاوردها، اقدامات و تلاش‌های آن را زیر سؤال برده بود.

رکورد ۶ ساله صادرات نفت ایران شکست

احمد مرادی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس: در حوزه صادرات نفت رکورد شکستیم و صادرات نفت خام ایران از ۱.۵ میلیون بشکه در روز فراتر رفت که بالاترین رقم صادرات ماهانه از ۲۰۱۸ را نشان می‌دهد. اقداماتی که هم اکنون باید انجام دهیم، بازارسازی برای نفت از طریق توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه و نفت‌خیز است، البته هنوز ظرفیت صادرات بیشتر از این را داریم.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها